• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verschil in natty's

Jopie

Detailing rookie
7 okt 2008
99
0
Wat is het verschil tussen de gewone natty's paste waxen de natty's paste wax blue..

moet je voor een donkere auto echt de blue hebben?
 
dacht dat de blue speciaal voor donkere auto's bedoeld is, omdat er donker pigment in is verwerkt. Daarnaast zitten in dat soort waxen bedoeld voor een specifieke kleursoort vaak een specifiek soort olie die dat soort tint vd lak accentueert.

je hoeft het niet speciaal te hebben want elke wax is goed. Wel KAN het een extra beetje donkerder tint geven, en dat is meestal iets mooier en voller op een donkere wagen, al is het effect meestal klein.
 
Ik heb de Poorboys World Natty's Paste Wax Blue en de Poorboys World Natty's Paste Wax Red , heb ik ze allebei getest op het dak aangezien deze het meest bloot staat aan de elementen.

De Natty's heb ik 20 minuten laten curen.

Het dak in 2 helften verdeeld met een stuk tape en elk een kant gedaan met Red en Blue
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Uiteraard heb ik voor beide soorten wax een nieuwe applicatorpad en schone droge microfiber gebruikt.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de Blue makkelijker vindt aanbrengen dan de Red, vraag me niet hoe het kan, het zal wel aan mij liggen, maar dat is mijn bevinding :weetniet

Deze zijde is behandeld met de Blue.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

En de andere kant met de Red
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Afgenomen met een schone droge Cobra Deluxe Jr. doek
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Enkele reflectieshots. Links zijn geen vlekken, maar wolken, en die zijn er genoeg in NL ]-0
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

En Nederland zou Nederland niet zijn als het daarna ging regenen.
Uiteraard een beadingshot, maar ik durf eerlijk gezegd niet te zeggen welke nou een betere beading heeft. :weetniet
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Even wat dingen op een rijtje:

- Blue brengt lekkerder aan (mijn ervaring)
- Allebei een bitch wat betreft afnemen, indien te lang curen (vergelijk het met M16)
- Potjes net te klein waardoor je met enig 'geweld' het applicatorpadje erin moet doen met het risico teveel aan te brengen
- Red en Blue ruiken heerlijk :heart_eyes:

Persoonlijk staan ze niet erg hoog op de lijst van favoriete waxen. Uiteraard is het wel leuk om een collectors item in bezit te hebben (doet het leuk op verjaardagen!).
 
Blue is voor donkere kleuren ontwikkeld, maar de gewone kan gewoon op en donkere kleur. Het gaat puur om de kleurnuance die je kan krijgen door met de waxen te werken. Soms is het minimaal en op andere kleuren is het weer duidelijker zichtbaar (diepere kleur, nattere glans etc.)

Zelf hebben we eigenlijk nooit problemen met het afnemen van de Natty's, maar dat verschilt dus per gebruiker. Internationaal wordt Natty's goed ontvangen en is het vaak favoriet. Maar alles is en blijft een persoonlijke voorkeur.
 
Ik heb alleen problemen om de Natty's af te neemn als het te lang gekuurd heeft. Mijn methode: aanbrengen op een sectie (bijvoorbeeld een deur of de helft van de motorkap) en vervolgens gelijk weer afnemen. Appeltje eitje, kind kan de was doen (nee, niet de wax, die doe ik liever zelf :D )
 
Ik erken het wel wat patrick schrijft, de rode is lastiger aan te brengen en te verwijderen dan de blauwe...altans bij mij. ;)
 
Het zou wel kunnen hoor, volgens Poorboy's heeft de rode een hoger carnauba gehalte. Dat zou het verschil kunnen verklaren. Het is dus meer dan alleen het kleurtje en het geurtje! ;)