• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

verschil in pads

johan74

Detailing rookie
19 jan 2009
41
0
hallo allemaal,

ik heb een g220 van iemand kunnen overnemen.
Nu heb ik een vraagje over de pads die ik nodig heb.
Is er veel kwaliteitsverschil tussen de LC pads en de Meg pads?
Omdat de meg pads toch aanzienlijk een stuk duurder zijn.
De 5,5" pads zouden handzamer zijn dan de 6,5" pads.
Wat zijn de ervaringen zo een beetje van het gebruik van de LC pads tussen 5,5" en 6,5"
en de 6,5" pads van meg?
Weet er iemand wanneer de 5,5" pads van LC terug voorradig zouden zijn?
 
Nooit met de Megs pads gewerkt ,maar bij Lake Country zit hem vooral in persoonlijke voorkeur.

Heb enkel met de 5,5" gewerkt ,en tot nu toe geen problemen. (Mss het enige ,ze zijn vaak uit voorraad :D )
 
Johan, ben nog een heavy user maar gebruik zelf ook LC pads.

Heb zowel de 5,5 als 6,5 variant, qua werking maakt het op een excentrische machine niet echt veel uit.
Wel is een belangrijke reden dat de pad groter moet zijn dan je backingplate.

Zelf heb ik het advies gekregen o mde LC pads te nemen ten op zichte van de Meq's omdat het klitteband (velcro) van de LC pads stukken beter is dan die van de Mequiars pads.
Vooral met schoonmaken zou je dit merken.

Heb mijn pads nu 5 keer met een excentrische machine gebruikt en schoongemaakt en ze zien er nog steeds prima uit !

Gr. Arjan
 
Ik vind die van Meg's iets beter maar dat maakt het prijsverschil zeker niet waard. Lekker voor de 5.5" gaan als je een normale auto hebt en 6.5" als je een auto/bus hebt met grote vlakken.
 
Ik zelf heb megs en lc pads. De megs zijn iets groter en vind ik niet zo lekker werken op de g220. Ze maken de g220 iets moeilijker handelbaar, daarom werk ik zo goed als altijd met de 5.5" pads van lc, en natuurlijk hebben die ook een groot prijs verschil.
Als je wil mag je wel eens een aantal pads van mij uitproberen, kom toch drie keer per week voorbij rillaar.
Ik vind in ieder geval de lc pads het beste, zeker prijs technisch gezien kan je ze niet verslaan.
 
ik ga voor de LC pads gaan van 5,5",
maar zal moeten wachten tot ze terug voorradig
zijn denk ik.
Bedankt Jan voor het aanbod. Is heel tof van je:cool:
Ben een machinale beginner, kan nog veel goede raad gebruiken;)
 
johan74 zei:
hallo allemaal,

ik heb een g220 van iemand kunnen overnemen.
Nu heb ik een vraagje over de pads die ik nodig heb.
Is er veel kwaliteitsverschil tussen de LC pads en de Meg pads?
Omdat de meg pads toch aanzienlijk een stuk duurder zijn.
De 5,5" pads zouden handzamer zijn dan de 6,5" pads.
Wat zijn de ervaringen zo een beetje van het gebruik van de LC pads tussen 5,5" en 6,5"
en de 6,5" pads van meg?
Weet er iemand wanneer de 5,5" pads van LC terug voorradig zouden zijn?

Heb ook een bestelling lopen
kreeg te horen dat de LC 5,5 inch deze week weer op voorraad zijn