• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verschil in waxen op eventueel een glaze

nickname

Detailing addict
13 apr 2015
14
70
Het 5 stappenplan heb ik redelijk onder de knie. Meerdere malen uitgevoerd, en mijn handen jeuken om een stap verder te gaan.
De stappen worden uitgevoerd "zoals het is" en eindigt momenteel met het aanbrengen van een vloeibare wax van mequiars.
Een volgende stap wil ik zetten in het gebruik van een vaste wax, en heb er een paar op het oog.
De voorkeur is wel een budget wax. Met als reden dat het een nog een test is en het bespaarde geld te kunnen gebruiken voor andere producten.

Huidige stappenplan:
Volledig: Wassen mequiars shampoo--> polijsten monello set--> black hole glaze --> mequiars vloeibare wax
Bijhouden: Wassen mequiars shampoo --> blackhole --> mequiars vloeibare wax.

Nu weet ik niet of mijn schema van het bijhouden de juiste is.
Omdat ik laatst las dat een wax niet op een glaze kan.

1) Hoe gaat dat straks met het aanbrengen van een vaste wax ?
2) Kan er een glaze worden aangebracht of is het wassen gevolgd door waxen ?

Nu begrijp ik dat de nattys van PB wel aan te brengen is op de glaze.
3) Maar hoe zit dat bijvoorbeeld met de waxen van dode juice purple haze of bleu valvet ?
4) Wat is het verschil tussen de hardere blue valvet en de zachtere purple haze?
 
1 - een applicatorpad haal je lichtjes door de pot heen en breng de wax aan zoals je met een vloeibare wax ook zou doen.

2 - je kan een glaze aanbrengen maar het hoeft niet. Er wordt van de daken geschreeuwd dat een glaze de standtijd van een wax zou verminderen, maar hard (wetenschappelijk) bewijs is er niet.

3 - zie 2

4 - dit zegt Dodo Juice zelf over de harde en zachte wax:

Question:
Some waxes are soft and some are hard. What's the difference?

Anwser:
Dodo Juice waxes come in both soft and hard varieties, allowing you to choose the type of wax that suits you. Soft waxes can be applied by hand in a thicker layer, but hard waxes go on more thinly and evenly by applicator. Ultimately, the recipes are similar; it's the way they're made that's different.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en nickname
Belangrijkste is dat je een wax dun aanbrengt ,begin eerst per paneel te werken zodat je kan wennen aan bv de curetijd van de uitgekozen wax . Als je dat in de gaten hebt kun je evt meerdere panelen inwaxen.
Swipe test
En uitpoetsen
 
Grappig, vandaag de Renault gedaan. Ik dacht, doe wel rondje black hole (dat stond immers nog in de kast) en daarna waxen...
De Detailing Masters Limited Edition 2019 (een infinity wax) was een regelrechte bitch (werd ook steeds vloeibaarder tijdens aanbrengen) daarna met alleen maar wax holo’s. Drie doeken gebruikt, alleen voor het dak... Overgestapt op de Bouncers Vanilla Ice. De lak voelde nadien erg stroef.

Nu enkele uurtjes kater, geen holo meer te zien, lak superglad. Geen idee wat er aan de hand was. Misschien de temperatuur.

Normaal nooit problemen met glaze en daarna wax.
 
Is het aan of af te raden om mijn auto eerst met Black Hole te doen en daarna in de Seal and Shine te zetten? Of haal ik dan de glaze er weer af?
 
@nickname Een glaze aanbrengen zoals Black Hole, doe je alleen als de lak bloot ligt, dus niet als er al een miniem waxlaagje van shampoo op ligt. Normaal breng je dus alleen een glaze aan als de lak minimaal volledig schoon is (of na een polijstsessie) bijvoorbeeld na een rondje kleien. Als er dus eenmaal een glaze en een wax op zit, kun je de wax boosten door een shampoo met wax te gebruiken, of door na het wassen een spraywax zoals acqua fobia te gebruiken.
 
Goedenavond,
Even een vraagje.. Kan ik de Meguiars Ultimate Liquid Wax toepassen op de Poorboys White Diamond glaze? Dus eerst de Glaze van Poorboys White Diamond en dan de wax Meguiars Ultimate Liquid Wax aanbrengen?
Want ik had begrepen dat niet alle waxen op alle glazes kunnen.
 
Liquid Wax zou best wel eens nogal wat oplosmiddel aan boord kunnen hebben wat wellicht invloed kan hebben op een glaze.
Kijk in mijn ogen is een glaze nogal overrated maar mocht je graag een glaze gebruiken zou ik het gewoon een kans geven.
Ik bedoel wat heb je te verliezen?
 
  • Leuk
Reactions: Corsablok