Ik heb vandaag een bestelling binnengekregen met daarin onder andere een aantal Deluxe Mega Towels van PB. Ook deze keer kreeg ik er een gratis cadeautje bij :-b Een PB Mega Plush...
Nu vraag ik me alleen af: wat is het verschil tussen de twee doeken?
De beschrijvingen op carclean zijn vrijwel gelijk:
Het enige duidelijke verschil in de beschrijving is de "goudkleurige zijden rand om krassen te voorkomen" die de DMT wel heeft maar de MP niet. Die rand is ook het enige verschil dat ik aan de doek zelf zie, de DMT heeft een geel afgewerkte rand, de MP heeft gewoon een gestikte rand. Een rand die ik overigens ook niet zo snel krassen zie veroorzaken... Qua structuur lijken beide doeken identiek.
Wat maakt de DMT's dan eigenlijk de 50ct meerprijs waard?
Wel handig trouwens, zo'n anders afgewerkte doek. Ik gebruik ook altijd een MF doekje om mijn bril schoon te maken en het is me al meer dan eens gebeurd dat een doekje in de was niet goed schoon geworden was en ik ineens wax op mijn bril aan het smeren was...
) De Mega Plush is nu mijn dedicated brilpoetsodk.
Ik zal morgen met daglicht even foto's van beide doeken bij elkaar maken trouwens.
Edit: Hm, ik geloof eigenlijk dat ik mijn eigen vraag al wel beantwoord heb, het verschil zit hem in de rand. :roll Maar is die van de DMT echt zoveel beter dan?
Nu vraag ik me alleen af: wat is het verschil tussen de twee doeken?
De beschrijvingen op carclean zijn vrijwel gelijk:
Poorboy’s World heeft een speciale, superluxe microvezeldoek laten maken die zelfs de meest veeleisende detailer tevreden zal stellen! De DMT is een zachte, lichtgroene, 39x39cm grote doek. Hij heeft geen hinderlijk label en is afgewerkt met een goudkleurige zijden rand om krassen te voorkomen. DMT is bijzonder geschikt voor het uitpoetsen van wax, sealant, & polish, evenals voor ‘quick detailing’. Hij is dik, absorberend en zeer zorgvuldig gemaakt om je een sterke, duurzame, luxueuze microvezeldoek te bieden. Als je de DMT met z’n weelderige uiterlijk en textuur eenmaal hebt gebruikt zul je je huidige doeken waarschijnlijk alleen nog maar voor het vuile werk willen gebruiken.
DMT is tweezijdig, hij heeft een kant met lange vezels, ideaal voor het uitpoetsen van wax en voor ‘quick detailing’, en een kant met korte vezels, ideaal voor het uitwrijven van polish en sealants e.d.
Poorboy’s World heeft een luxe microvezeldoek laten maken die zelfs de meest veeleisende detailer tevreden zal stellen! De Mega Plush is een zachte, groenkleurige, 39x39cm grote doek zonder hinderlijk label. Mega Plush is bijzonder geschikt voor het uitpoetsen van wax, sealant, & polish, evenals voor ‘quick detailing’. Hij is dik, absorberend en zeer zorgvuldig gemaakt om je een sterke, duurzame, microvezeldoek te bieden. Als je de Mega Plush met z’n weelderige uiterlijk en textuur eenmaal hebt gebruikt zul je je huidige doeken waarschijnlijk alleen nog maar voor het vuile werk willen gebruiken.
Mega Plush is tweezijdig, hij heeft een kant met lange vezels, ideaal voor het uitpoetsen van wax en voor ‘quick detailing’, en een kant met korte vezels, ideaal voor het uitwrijven van polish en sealants e.d.
Het enige duidelijke verschil in de beschrijving is de "goudkleurige zijden rand om krassen te voorkomen" die de DMT wel heeft maar de MP niet. Die rand is ook het enige verschil dat ik aan de doek zelf zie, de DMT heeft een geel afgewerkte rand, de MP heeft gewoon een gestikte rand. Een rand die ik overigens ook niet zo snel krassen zie veroorzaken... Qua structuur lijken beide doeken identiek.
Wat maakt de DMT's dan eigenlijk de 50ct meerprijs waard?
Wel handig trouwens, zo'n anders afgewerkte doek. Ik gebruik ook altijd een MF doekje om mijn bril schoon te maken en het is me al meer dan eens gebeurd dat een doekje in de was niet goed schoon geworden was en ik ineens wax op mijn bril aan het smeren was...
Ik zal morgen met daglicht even foto's van beide doeken bij elkaar maken trouwens.
Edit: Hm, ik geloof eigenlijk dat ik mijn eigen vraag al wel beantwoord heb, het verschil zit hem in de rand. :roll Maar is die van de DMT echt zoveel beter dan?