• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verschil PB DMT & PB Mega Plush?

XanderH

Detailing rookie
7 okt 2008
55
0
Ik heb vandaag een bestelling binnengekregen met daarin onder andere een aantal Deluxe Mega Towels van PB. Ook deze keer kreeg ik er een gratis cadeautje bij :-b Een PB Mega Plush...

Nu vraag ik me alleen af: wat is het verschil tussen de twee doeken?

De beschrijvingen op carclean zijn vrijwel gelijk:

Poorboy’s World heeft een speciale, superluxe microvezeldoek laten maken die zelfs de meest veeleisende detailer tevreden zal stellen! De DMT is een zachte, lichtgroene, 39x39cm grote doek. Hij heeft geen hinderlijk label en is afgewerkt met een goudkleurige zijden rand om krassen te voorkomen. DMT is bijzonder geschikt voor het uitpoetsen van wax, sealant, & polish, evenals voor ‘quick detailing’. Hij is dik, absorberend en zeer zorgvuldig gemaakt om je een sterke, duurzame, luxueuze microvezeldoek te bieden. Als je de DMT met z’n weelderige uiterlijk en textuur eenmaal hebt gebruikt zul je je huidige doeken waarschijnlijk alleen nog maar voor het vuile werk willen gebruiken.

DMT is tweezijdig, hij heeft een kant met lange vezels, ideaal voor het uitpoetsen van wax en voor ‘quick detailing’, en een kant met korte vezels, ideaal voor het uitwrijven van polish en sealants e.d.
Poorboy’s World heeft een luxe microvezeldoek laten maken die zelfs de meest veeleisende detailer tevreden zal stellen! De Mega Plush is een zachte, groenkleurige, 39x39cm grote doek zonder hinderlijk label. Mega Plush is bijzonder geschikt voor het uitpoetsen van wax, sealant, & polish, evenals voor ‘quick detailing’. Hij is dik, absorberend en zeer zorgvuldig gemaakt om je een sterke, duurzame, microvezeldoek te bieden. Als je de Mega Plush met z’n weelderige uiterlijk en textuur eenmaal hebt gebruikt zul je je huidige doeken waarschijnlijk alleen nog maar voor het vuile werk willen gebruiken.

Mega Plush is tweezijdig, hij heeft een kant met lange vezels, ideaal voor het uitpoetsen van wax en voor ‘quick detailing’, en een kant met korte vezels, ideaal voor het uitwrijven van polish en sealants e.d.

Het enige duidelijke verschil in de beschrijving is de "goudkleurige zijden rand om krassen te voorkomen" die de DMT wel heeft maar de MP niet. Die rand is ook het enige verschil dat ik aan de doek zelf zie, de DMT heeft een geel afgewerkte rand, de MP heeft gewoon een gestikte rand. Een rand die ik overigens ook niet zo snel krassen zie veroorzaken... Qua structuur lijken beide doeken identiek.

Wat maakt de DMT's dan eigenlijk de 50ct meerprijs waard? :p

Wel handig trouwens, zo'n anders afgewerkte doek. Ik gebruik ook altijd een MF doekje om mijn bril schoon te maken en het is me al meer dan eens gebeurd dat een doekje in de was niet goed schoon geworden was en ik ineens wax op mijn bril aan het smeren was... :eek:) De Mega Plush is nu mijn dedicated brilpoetsodk. :D

Ik zal morgen met daglicht even foto's van beide doeken bij elkaar maken trouwens.

Edit: Hm, ik geloof eigenlijk dat ik mijn eigen vraag al wel beantwoord heb, het verschil zit hem in de rand. :roll Maar is die van de DMT echt zoveel beter dan? :p
 
Er zit duidelijk verschil in de vezels. De vezels van DMT zijn langer en daardoor is de doek ook zachter. Dat werkt nog lekkerder bij een finishing product als een wax of sealant.
 
Hm, ik geloof dat ik het zie ja, maar duidelijk verschil? Ehm nee. :p

full.jpg
 
-Vanquish- zei:
Wat is wat op de foto? ;)

Ja, vertel mij dat maar... Het verschil was toch zo duidelijk? :D

Linksboven is de Mega Plush, rechtsonder is de Delluxe Mega Towel. < even selecteren als je het echt wilt weten
 
Volgens mij van boven Mega Plush en rechts onder de Deluxe Mega .
Er zit wel degelijk verschil in ,ze voelen toch anders aan.
De MP gebruik ik voor Quick detailers en de Deluxe Mega voor Wax ,Sealants...
 
-Vanquish- zei:
Heb ik dat gezegd dan?

Haha, nee, dat zei DKBM...

Het "goede antwoord" staat al in mijn vorige post dus he? In dezelfde kleur lichtblauw als de achtergrond, maar als je het even selecteert kun je het lezen.
 
Ben het eens met BK en zag het ook al op de foto: de bovenste is de MP, de onderste de DMT. Beide zijn overigens uitstekende doeken en uiteraard kunnen finishing producten ook goed afgenomen worden met de MP.
 
Ja ik zie het verschil ondertussen ook wel, maar je moet toch goed kijken... Verschil voel ik nog steeds niet echt, maar ik heb op het moment dan ook enorm droge handen (beide doeken voelen niet echt glad zeg maar) en moet me nodig weer eens scheren, dus even langs mn wang halen werkt ook niet zo geweldig. ;)

Nouja, het verschil is me ondertussen duidelijk, de DMT is ietsje zachter en heeft luxere randen. Goede keus dus, voor die 50ct extra.