• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

verschil tussen de cobra droogdoek en de watermagnet

Ik heb ook alles een keertje laten weken in een bad met Mircofiber Restorer

Daarna alles gewoon gewassen op 40 graden, flink centrifugeren met 1600 toeren.Dan lekker alles in de droger voor 25 minuten.
Als wasmiddel gebruik ik het huismerk van de AH.



Patrick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik dacht dat 60° echt te warm was..Zie dat er veel mensen dit ook vinden.
Doe 40° max maar meestal 30° want dan kan de lamswol ook mee erin..:ja

Vanish doe ik ook soms maar probeer het te laten ,weet niet of het op langere tijdsduur zo goed blijft gaan.

Sven : Duw je ze nooit in de droger..? Dit werkt echt 10 x beter dan ze uit te hangen ,worden veel zachter zo. En je vermindert risico dat er terug vuil inwaait.
 
Houdt er rekening mee dat de temperaturen op de doeken vaak in Fahrenheit staan en niet in Celsius! :-" Dan was je al gauw te heet. 30 graden celsius is warm genoeg.
 
B.K. zei:
Ik dacht dat 60° echt te warm was..Zie dat er veel mensen dit ook vinden.
Doe 40° max maar meestal 30° want dan kan de lamswol ook mee erin..:ja

Vanish doe ik ook soms maar probeer het te laten ,weet niet of het op langere tijdsduur zo goed blijft gaan.

Sven : Duw je ze nooit in de droger..? Dit werkt echt 10 x beter dan ze uit te hangen ,worden veel zachter zo. En je vermindert risico dat er terug vuil inwaait.
Ik was altijd op 60°, moet wel goed ontvetten. Doe het al jaren met de poetsdoeken voor in huis. (waar ik ook geen goedkope doeken voor gebruik).
Je moet eens een handdoek gewoon aan een droogrek hangen, en 1 in de droger. En dan kijken welke de meeste vocht opneemt.
De aan de lucht gedroogde wint het. Overigens mogen microvezeldoeken niet in de droger, iets met statisch maken ofzo. Maar weet van huishouddoekjes dat je het niet moet doen.
En je spullen slijten in een droger keihard, Ik doe zelden wat in de droger, alleen als ik heel veel was heb na vakantie ofzo.
Je kan je doeken ook binnen aan een rekje hangen. Pads hang ik altijd in een wasnetje te drogen.

Dibbuz zei:
Snap niet helemaal waarom je van wasmiddel moet wisselen, als er iets achter blijft dan maakt het toch niet uit of je nu de volgende keer een ander middel doet? Wat gebeurt er dan wat er met hetzelde wasmiddel niet zou gebeuren?
De vezels schijnen verzadigd te raken. Weet ook niet exact waarom maar heb het al vaker gelezen.
Ik wissel gewoon zo nu en dan eens van merk. (trouwens: C1000 vloeibaar bevalt me net zo goed als die AH vloeibaar)
 
Dat is wel vreemd ,ik was mn doeken ieder weekend ,doe het zo al zolang ik detail en ze zijn nog steeds perfect..!

Overgens heb ik een Cobra Guzzler die ik na de eerste keer gebruiken verschrikkelijk vond (sleepte water mee).. Deze werd toen op een wasrek gedroogd.
Nu stop ik hem in de droogkast en werkt ie perfect.. Al mn doeken voelen veel zachter aan sinds ik de droogkast gebruik.
:weetniet
 
B.K. zei:
Ik dacht dat 60° echt te warm was..Zie dat er veel mensen dit ook vinden.
Doe 40° max maar meestal 30° want dan kan de lamswol ook mee erin..:ja

Vanish doe ik ook soms maar probeer het te laten ,weet niet of het op langere tijdsduur zo goed blijft gaan.

Sven : Duw je ze nooit in de droger..? Dit werkt echt 10 x beter dan ze uit te hangen ,worden veel zachter zo. En je vermindert risico dat er terug vuil inwaait.

De goedkope doeken boeien niet zo, die heb ik wel eens op 60° gewassen als ze erg vuil waren, maar met de DM(M)T en de MD etc. durf ik dat niet, die gaan niet hoger dan 40°. Liever wat langer wassen met voorwas, dan te heet.

Wassen op minimaal 60° is wél van belang bij de (keuken)handdoeken etc, maar puur omdat je anders de bacteriën niet doodt. Bij de MF autodoeken speelt dat m.i. geen rol, en de moderne vloeibare wasmiddelen zijn erop gemaakt om ook op lage temperaturen te reinigen. Als je eventuele bacteriën een punt vindt kun je de doeken even laten voorweken in een emmer met lauwwarm water en een scheutje Dettol, en daarna in de wasmachine mikken.

Ook liever géén terry/badstof handdoeken wassen tegelijk met je MF doeken. Natuurlijke stoffen pluizen, en de MF vangt die pluizen op! Zeker geen sponzen meewassen! (Die gebruiken we niet, maar ik meld het maar even) De Mitt gaat hier dus ook op de hand, vanwege de kwetsbaarheid en de mogelijkheid dat hij wat wol verliest.

Drogen doe ik (zeker met dit weer) binnen, heb er de ruimte voor, dus ik laat ze gewoon uithangen. Ik heb niet eens meer de moeite genomen een nieuwe condensdroger te kopen nadat de vorige de geest gaf. De kleding mag er toch niet in (slijt als een gek!) en om nou een droger aan te laten rukken alleen voor de handdoeken...

De MF doeken komen hier mooi van de lijn af, zeker met dat scheutje azijn. Daarvoor waren ze wel eens stug door het harde water en eventuele zeepresten, maar daar heb ik nu geen last meer van. Deed het al jaren zo met de gewone was, maar ook met de MF werkt het prima.