• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verschil tussen wax en Lakcoating?

Kan ik me wel in vinden, al zal niet iedereen het met me eens zijn wat betreft de swirls.
 
Je zou ook kunnen kiezen voor een sealant. Die ismredelijk makkelijk aan te brengen en heeft een langere standtijd dan een wax overnhet algemeen.
 
Coatings bevatten over het algemeen een hoger siliconen gehalte. Dit laat de auto wel iets dieper glanzen, maar dat het zo heel lang stand houd als velen zeggen is ook een beetje overdreven opgevat. Een gemiddelde coating houd ongeveer 2-3 maanden in 'volle kracht' stand, daarna neemt het effect al aardig af.
Gezien de prijs van deze middeltjes ben je naar mijn weten beter af met een goede pure wax (ook bevatten vele goede waxen tegenwoordig deels siliconen subs. om je auto te verrijken met glans) Dit houd meestal 2 - 3 weken goed stand maar je kunt je waxlaag altijd nog boosten na sommige wasbeurten met een goede spray zoals de Ultimate flessen van Megs. Ook ben je als je het totaal plaatje omrekent al gauw minder kwijt met wax.

ps. Het ligt natuurlijk ook wel een beetje aan de staat van je lak, maar als je echt een auto hebt die vaag is op de lak zou ik hem sowieso echt gaan compounden en polijsten, wax en sealants zijn puur voor de bescherming.

veel succes iig. ;)
 
Volgens mij ben je een beetje in de war of je hebt je nog niet goed ingelezen in het forum.

Een (ceramische) coating zoals C-Quartz is in z'n geheel niet te vergelijken met een nano-, teflon-, waxoyl coating/behandelingen. Deze laatste zijn niets meer dan een synthetische wax, oftewel een sealant.
En zeker het teflon verhaal is gebakken lucht, teflon hecht pas bij 327 graden. (en ik heb nog nooit een auto bij een dealer de over zien gaan...)

Onderstaand is een opgedroogd restantje van onder de dop.
post-796-1294822174.jpg


Dit is iets wat je niet bij een wax en/of sealant ziet...
Ik heb tot op heden nog geen beter product, lees; standtijd, gezien dan de c-quartz coating die het zo lang uit houdt ten opzichte van een gewone wax en/of sealant.

Buiten het feit dat ik nu ruim 10 maanden weinig tot geen onderhoud heb gehad, buiten het wassen en nalopen met PB Spray&Wipe, heeft een ceramische coating mij in ieder geval overtuigd.
 
Heb je er ook weleens over nagedacht dat als je ooit ergens iets diepere krasschade krijgt je met een machine aan de gang kunt gaan en die coating meesleept/mixed door je lak ? Of is deze dan volledig afstotend (machinaal) ? Wel is het zo dat er altijd een soort van 'plastic' laag overheen komt waar ook gewoon swirls op achter kunnen blijven, krijg je die er nog wel zo eenvoudig uit als op de standaard lak ?
 
Is het niet net zoals bij een wax laag dat jr. Met een halve fles action shampoo de laag er af kunt wassen? Of gewoon eens door de wasstraat natuurlijk.
 
Bij mijn weten is het zeker mogelijk om eender welke wax- of sealantlaag er af te krijgen door 1x door de wasstraat te rijden.

Die C-quartz of gelijkaardige beschermingen die worden toegepast zijn daarentegen wel (min of meer) bestand tegen de agressieve shampoo's van de wasstraat .
Het is daarentegen niet makkelijk zelfs om je auto terug helemaal te polijsten net omdat die laag zo .....hard is . (maar niet oneindig)

(er zijn meerdere filmpjes van de vinden op youtube die aantonen dat er wel degelijk na -tig keer wasstraat een beschermende laag over de lak zit )
 
De C-Quartz is géén "plastic" laagje wat je aanbrengt ...

website C-Quartz zei:
Cquartz - Ceramic Quartz paint protection is a special nanotechnology product with a long term effect on painted surfaces,plastic trims,glass and wheels..
This is not a sealer that forms a barrier but rather a modification of the surface chemistry on a molecular level to provide a permanent easy to clean and protective surface.
The HydroPhobic effect works by repelling water and preventing adherence of any contaminants.
In a microscopic level the painted surface is not completely smooth, so water and dirt on the surface c/an build up easily. Cquartz allows the dirt with water simply to wash off and provide a clean surface.leaving less water marks on surface.
Dirty water cannot settle into the painted surface, the coating is very long lasting, UV stable.
It cannot removed by water, Alkaline or other detergents or high pressure equipment.
Cquartz will guarantee that the surface keeps its original clarity and transparency.
We have discovered also new property, Fire and flame retarding property due to ceramic and silica mixture coat.

Ultra hard coating CQuartz contains ceramic nano particles, make amazing hard layer, offers astonishing anti scratch effect, longer than any conventional coatings.
Average thickness of Cquartz layer is between 0.7 µm ~ 1.5 µm.

Mochten er toch lakdefecten (swirls o.i.d.) onstaan, dóór of op de de coating, dan kun je deze gewoon wegpolijsten. Wel is het dan zo dat je opnieuwe een coating moet aanbrengen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik moet mijn 350z toch nog een 'volle behandeling' geven binnenkort. Normaal haalde ik mijn spullen bij een dealer. Maar aangezien ik veel goede argumenten verkreeg over carclean (diepte assortiment) ben ik toch overgegaan op de bestellingen hier. Moet ook nog wat beschadigde plekken behandelen zodra het beter weer wordt. Helaas staat mijn auto buiten, dus ben ik altijd weersafhankelijk. Misschien dat ik eens overweeg om te kijken hoe goed die coat werkt zodra mn wax assortiment op is. Heb de laatste tijd nogal wat gekocht, maar zoals ze zeggen: Je moet iets overhebben voor je heilige koe :party: .
 
Vergeet niet dat je zomaar even kan overstappen van wax naar coating. De lak moet echt goed schoon en ontvet zijn. Kortom, voorbereiding (kleien, polijsten enz.) is dus ontzettend belangrijk.

The product must not be applied on surfaces contaminated with silicone, oil, polymer, Teflon and Wax.
 
Nizzan350;320535 zei:
Dit laat de auto wel iets dieper glanzen, maar dat het zo heel lang stand houd als velen zeggen is ook een beetje overdreven opgevat. Een gemiddelde coating houd ongeveer 2-3 maanden in 'volle kracht' stand, daarna neemt het effect al aardig af.

Laat ik vooraf zeggen dat ik veel en veel meer heb met een gewone wax dan met een coating zoals C-Quartz en dat ik dus ook niet geheel objectief hierin ben.

Ik heb in Juni 2012 na de problemen met de C-Quartz op onze eigen auto ook de motorkap van de Vito in de C-Quartz gezet om te kijken of hier dezelfde "problemen" naar voren kwamen.
Nu zijn we 9 maanden (en een 30.000 snelweg en bouwterrein km's) verder maar de coating is nog steeds volop aanwezig zonder dat daar in de tussentijd een reload, red mist, QD oid op is aangebracht. Je kan zeggen van die coating wat je wil maar qua duurzaamheid gaat deze ruim over die 2-3 maanden van jou heen.
 
Hmja, kleien doe ik sowieso voor een grote behandeling als er iets aangepast moet worden aan de lak of als het hoog nodig moet zijn. dan gewoon het traditionele stappenplan aanhouden neem ik aan ?
 
Als bij jou traditionele stappenplan ook polijsten en ontvetten zit dan klopt dat.

Clayen alleen voorafgaand aan de coating zou ik niet doen.
 
Juffer1;320572 zei:
Laat ik vooraf zeggen dat ik veel en veel meer heb met een gewone wax dan met een coating zoals C-Quartz en dat ik dus ook niet geheel objectief hierin ben.

Ik heb in Juni 2012 na de problemen met de C-Quartz op onze eigen auto ook de motorkap van de Vito in de C-Quartz gezet om te kijken of hier dezelfde "problemen" naar voren kwamen.
Nu zijn we 9 maanden (en een 30.000 snelweg en bouwterrein km's) verder maar de coating is nog steeds volop aanwezig zonder dat daar in de tussentijd een reload, red mist, QD oid op is aangebracht. Je kan zeggen van die coating wat je wil maar qua duurzaamheid gaat deze ruim over die 2-3 maanden van jou heen.

Laat mij het zo zeggen, ik verwarde dit met het ouderwetse coaten waarschijnlijk waar ik het nut niet echt van inzag omdat dit vaak maar beperkt werkt en ook nog eens best wat kost. Die ouderwetse manieren waren ook wel sterker dan wax, maar niet dat ik daarvan zo onder de indruk was als jullie nu over de C- Quartz beweren. Waxen kun je namelijk heel eenvoudig en goedkoop blijven 'boosten' en het vult zo mooi je wasdag op, waar ik niet vies van ben. ;) Voor de winter zou dit wel een mooie uitkomst kunnen zijn.