• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verschillen tussen afplaktape?

Dreier-Reihe

Detailing guru
15 feb 2016
548
128
40
Breda
Wie heeft ervaring met verschillende soorten afplaktape, of een uitermate goede ervaring met een afplaktape?

Ikzelf heb de Colad Aqua Dynamic maskeertape in 19 en 38mm, maar ik vond hem erg snel loslaten van de trims bij het aanbrengen, alsof ie niet echt hechte. Tijdens het polijsten bleef het wel goed zitten. Misschien eens een rolletje 3M bestellen maar zit er verschil tussen?
 
  • Leuk
Reactions: Sarsamkas
Ik ben juist erg te spreken over de Colad! Plakt voor mijn gevoel beter dan de 3M! Wat wel erg scheelt is het goed drogen van de trims en het al dan niet ontvetten van de trims. Als je ze lekker in de dressing hebt staan, plakt het wel beduidend minder goed! Bij mij gaan Trims en randjes met het wassen voor het polijsten wel mee in de APC...
 
Naar mijn ervaring plakt de colad een beetje té goed... Laat lelijke sporen achter na het verwijderen.
Ik gebruik met veel plezier de oranje (indoor) schilderstape van Lidl. Blijft goed zitten bij polijsten en komt erg makkelijk weer los als je 'm eraf wil halen :)
 
Ik gebruik afplaktape op basis van Japans rijstpapier. Het tape is dun maar erg sterk en je kunt er perfect scherp mee afplakken.

Deze tape blijft ook nog eens plakken als het vochtig/ nat is/wordt.

Het zijn niet de goedkoopste rollen, maar wel elke cent waard.

Voorbeeld van Gold afplaktape.

1516619.jpg
 
Ik hen ook de Colad en bevallen mij goed. Een voorbeeld is dat ik mijn stootstrippen afplakte, paar dagen erop laten zitten met ook soms regen, toen ik weer verder ging met detailen kon ik het er makkelijk afhalen en geen gezeur of gedonder. :p


Greetz
 
Naar mijn ervaring plakt de colad een beetje té goed... Laat lelijke sporen achter na het verwijderen.
Ik gebruik met veel plezier de oranje (indoor) schilderstape van Lidl. Blijft goed zitten bij polijsten en komt erg makkelijk weer los als je 'm eraf wil halen :)
Gisteren voor het eerst de colad gebruikt, en dit is precies mijn ervaring..
 
  • Leuk
Reactions: Simmke
Hmm, gek. Denk dat de trims van mij dan een structuur en vettigheid hebben dat ze niet zo lekker plakten. Iedere trim is anders natuurlijk en ik heb APC gebruikt maar zonder dressing. (zien er prima uit). Nouja, ik geef de Colad nog een tweede kans! Al is dat japans rijstpapier ook interessant...gekregen bij een sushimenu @nicknameless?
 
Ik ben juist weer terug bij de Colad tape omdat een goedkoop alternatief veel lijmresten achterliet en de Colad bij mij niet.

Heb net zes rollen besteld bij de SSS maar daarna eens kijken naar die rijstwafeltape van nicknameless.
 
Kijkend naar afplaktape zie ik dat Carclean nu ook 2 goudkleurige tapes in t assortiment heeft, de HPX 4400 en de Nichiban.
Wie kan mij iets zeggen over de verschillen tussen die twee?
 
Hmm, gek. Denk dat de trims van mij dan een structuur en vettigheid hebben dat ze niet zo lekker plakten. Iedere trim is anders natuurlijk en ik heb APC gebruikt maar zonder dressing. (zien er prima uit). Nouja, ik geef de Colad nog een tweede kans! Al is dat japans rijstpapier ook interessant...gekregen bij een sushimenu @nicknameless?
Werk jij op BMW? Of heb je het ook op andere merken? Ik moet eerlijk bekennen dat ik met de Colad ook last had op mijn BMW. Met name dan de dakrails en de trim rond het rubber rond de ramen en de zijstijlen. Daar plakte de tape totaal niet en viel er gewoon af. Precies een andere structuur en zoals je aangeeft die vettigheid.
 
@M3fan

BMW maar ook een Renault Twingo. Valt me op dat t vooral snel loslaat met de smallere varianten, laatste keer gewerkt met 38mm colad en goed aangedrukt en die bleef op vrijwel de gehele auto goed zitten.

Maar toch ga ik afstappen van Colad. Alleen...welk alternatief?