• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vervangen huidige polijstmiddelen gezocht

Jos Kuiper

Detailing chief
10 jun 2013
203
85
40
Staphorst
Ik polijst nu zo'n 2 jaar met de Monello producten.
Ik gebruik zowel de Veloce, de Mezzo als de Finale.
Als tegenhanger van de Veloce gebruik ik regelmatig Scholl S3.
Als tegenhangen van de Finale gebruik ik regelmatig Scholl S40.

Buiten deze 5 producten heb ik qua compound / polish geen ervaring en wil wel eens iets verder kijken.

Welke producten zullen bovenstaande waardig kunnen vervangen?

Hoi Jos,
Je stelt tevreden te zijn met de producten die je tot nu toe gebruikt hebt. Waarom zou je dan bij een gebruik van twee keer per jaar willen wisselen?
Ik neem aan dat je een DAP gebruikt en de combi voor het basiswerk met Monello middelen is een prima combi.
Je zegt verder niets over de wax waarmee je de auto verder afwerkt. Soms is afhankelijk van de kleur van de auto en de wisseling van een wax
een intense glans te verkrijgen. Bijvoorbeeld door voorafgaande aan de wax een glaze zoals PB Black Hole te gebruiken.
Je verder inlezen op het forum over alle mogelijkheden en ervaringen zal je zeker helpen om producten te vinden die je wel eens wil gaan gebruiken.
Want let wel er zijn ontzettend veel wegen die naar Rome leiden en elke detailer heeft uiteraard ook eigen voorkeuren.
Veel succes met het maken van verdere keuzes.
Groet,
Jan

Volgens mij is Jos best een ervaren detailer als ik zijn werk bekijk en hij zal zeker meer dan twee keer per jaar polijsten. ;)

Ehm inderdaad Jansen, ik weet ook niet hoe jij kanjer100 er bij komt dat ik maar 2 keer per jaar polijst?
Ik wil gewoon eens wat verder kijken dan mijn huidige producten, en voorkomen dat ik geld 'weggooi' aan mindere producten.
Vandaar dat ik advies vraag. Bedankt voor je antwoord, maar ik kom er niet verder mee...

• Leuk
Reacties: Dennis84 en Zluytr
Ik gebruik zel ook als basis de Mo elli lijn. Daarnaast gebruik ik zelf of de wat lastiger lakken M105 en M205 van Meguiars. Die vind ik zelf op bv BMW net iets prettiger afnemen en net iets meer glans geven.

@kanjer100: Je leest weer is te snel, haha! :lol

Vind het wel tof dat iemand denkt: '' Goh, poets al een tijd lekker met Monello, maar laat ik eens wat anders proberen ''

Ikzelf heb net een DAP met Monello producten en zou niet eens weten hoe ander spul verwerkt. Tot nu toe weet ik alleen dat ik ooit, als ik eindelijk kán poetsen, andere pads wil gaan proberen om de wat hardere lakken te lijf te gaan. Mijn 18 jaar oude BMW E36 knapte enorm op, maar duurde dan ook wel effe met een DAP, bijvoorbeeld.

+1 Jost Kuiper

Greetz

Ikzelf heb helemaal geen ervaring met polijsten maar houd wel nauwlettend het forum in de gaten.
nu vraag ik me af waarom ik bijna niets lees over de PB's polijstmiddelen, werken deze niet fijn of hebben ze gewoon geen toegevoegde waarde tov. Monello en scholl?

Ik ben zelf ook goed gebruiker van de Monello lijn maar heb laatst de Sonax EX04-06 geprobeerd en deze was nog wel iets prettiger om mee te werken, goede correctie en zo goed als geen stof.

Maupie00;n425356 zei:
nu vraag ik me af waarom ik bijna niets lees over de PB's polijstmiddelen, werken deze niet fijn of hebben ze gewoon geen toegevoegde waarde tov. Monello en scholl?

De PB SSR serie is eigenlijk niet opgewassen tegen de hedendaagse harde lakken. Op een auto van 10-15 jaar oud zal het prima werken maar Monello zal veel sneller resultaat laten zien. Heel af en toe heb ik eens een lak waar de Monello niet lekker op wil verwerken en dan pak ik vaak of de SSR of de V serie van Chemical Guys erbij.

Grote uitzondering is de Prof Polish van PB. Dat is echt een topper die zwaar onderschat wordt.

• Leuk
Reacties: Maupie00 en Zluytr