Omdat Carclean geen chemical guys verkoopt is mijn vraag wat een hele goede product vervanger is van chemical guys blacklight.??
Met vriendelijke groet,
Henk-Jan
Met vriendelijke groet,
Henk-Jan
Wanneer zijn het voor jou fillers die de lak wat donkerder maken en wanneer zijn het oliën die de lak wat donkerder maken?Ric325i;349289 zei:Zitten er fillers in CG blacklight?
Dibbuz;349312 zei:Voor mij zijn fillers toegevoegde middelen die tot doel hebben om lakimperfecties te verbergen en/of de lak donkerder laten lijken.
Zowel Blacklight als Black Hole komen hiervoor bij mij in aanmerking en voor mij bevatten ze allebei fillers.
A wax, (natural or synthetic), is a substance that when applied to a surface will not adhere properly on its own. Thus, it is necessary to add specialized miscible oils to allow the waxy material to spread and adhere evenly to the surface. These oils along with polymers are responsible for improving the functionality of the wax protection, appearance, adherence and the overall application. .
I know Dom has said he has not tryed it so cant comment on this. But I have.
There is a bonding issue with Z2 over LPL. The solvents used in Z2 are very gentle and do not remove the oils present in Lime Prime Lite, even after moderate buffing.
Z2 will spread over the top no problem. But the Z2 is removed when buffing takes place. It is to near Christmas to look all the info out just now. But If you require the beading and photograph. I will try over the next few day.
If you wish to try the Z2 route look to apply an acrylic glaze prior to application.
Het is helaas niet zo zwart/wit als dit. Er zijn toch zat mensen die iets anders in de praktijk hebben ervaren en dus iets anders aanraden. Nogmaals:2shiny;349392 zei:het grote verschil in standtijd zal voorkomen bij een sealant, niet bij een wax.
lol dan moet je betere waxen gebruiken! Er zijn zat (pure) waxen die 3, 4, 5, 6 en langer maanden standtijd hebben.de standtikd van een wax is op zich al kort, hetzij weken, niet maanden. de hoeveel tijd die zal ingekort worden door een glaze is te verwaarlozen. zelf nog nooit de wax er zien afvallen hoor.
psychoboarderke;349428 zei:GMToyota heeft zijn bijdrage hier al meermaals bewezen. Jij daarintegen nog niet.
Dus er is geen reden om zo bijdehand te zijn. Druk u dan op een andere manier uit.
Wel/niet beïnvloeden van een glaze is een discussie die meermaals per jaar voorbij komt op dit forum.