• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

vervanger The Edge (wash) Shmitt

BMWim

Detailing rookie
10 mei 2010
247
0
37
Eerst had ik een lamswollen mitt, maar dat vond ik niet praktisch in onderhoud en als die begint te verslijten is het om weg te gooien.

Toen kwam ik de Shmitt tegen.
Doordat ik het vuil eruit wrijf met druk op de afgeronde emmerrand verslijten ze spijtig genoeg ook. Dus ik ben nu aan mijn 2e toe, maar ik heb daar reeds een paar scheurtjes in door ergens te blijven hangen.

Deze is spijtig genoeg niet bij CC te krijgen en waar ze te bestellen zijn zijn andere producten duurder of niet interessant en zit ik dus met verzendingskosten.

Daarom was ik al eens in het aanbod hier aan het snuffelen voor een vervanger.

De klassieke MF mitts lijken mij minder veilig, want tamelijk kort haar dat plat gaat tijdens het wassen en niet zo makkelijk uit te spoelen tussendoor.

Nu zie ik dat Lake Country iets gelijkaardigs heeft. Maar dit ziet er niet hetzelfde uit qua structuur. Iemand hier ervaring mee?

Dan heb je de rasta's, is dit makkelijk uit te spoelen tussendoor?

Tenslotte kom ik op het net dingen tegen van synthetisch wol, wat veronderstel ik makkelijker in onderhoud is?
Als het mag vermeld worden: Chemical guys heeft er zo 1 in het assortiment. Ook Clearkote.
 
ik gebruikte eerst de mitt van meg op mijn auto (kleur graphite= donkergrijs). Nadat deze een paar keer uit/van mijn handen was geglipt heb ik de bone gekocht. Deze voelt in eerste instantie harder aan dan een mitt, maar na een aantal keren de auto gewassen te hebben met de bone, heb ik tot nu toe geen last van swirls en/of andere krassen. De bone ligt lekker in de hand, is makkelijk uit te spoelen tijdens het wassen en kan in de wasmachine.
 
Meg's mitt nog steeds bij velen bovenaan. ( kan hem ook vasthouden, hoeft niet perse je hand er in ( indien kleinere handen een aanrader dan ))
Daarna is de Dodo Juice Supernatural Short Hair Wash Mitt ook een geliefd beestje
De 'bone' van Cobra wordt ook veel gebruikt
Die rasta's : leuk voor de onderkant en vuile plekjes ( dus als extra 2e )
 
De Lake Country mitts zijn erg zacht, ben zelf nu helemaal weg van de Short Hair Wookie van Dodo, heerlijk zacht, neemt veel water op en glijdt veel gladder over de lak dan microvezel.
 
Heb zelf de Mothers Wax Genuine Lambswool Wash Mitt. Gekocht op basis van de zeer positieve reviews. Inmiddels een aantal keren gebruikt en ben er zeer positief over. Tot dusver enige nadeel de lange droogtijd.
 
ik heb ook de meg's mitt in gebruik (inmiddels 2... één (4 jaar oude!) voor de onderkant en één voor de rest van het lakwerk...
heerlijk :ja
 
Welke van de 2 van Meg is het beste eigenlijk? Of zijn dat gewoon dezelfde?
Als die van Lake Country ook zacht is ga ik die eens proberen misschien.
 
Deze Mitt heb ik in gebruik, neemt alle vuil heel goed op dus geen krassen.
Het is wel wat werk om hem weer netjes schoon en mooi te krijgen en hij is best groot dus niet voor mensen met kleine handen, dus eigenlijk ook niet voor mij ben toch al stiekem op zoek naar een wat kleinere en deze weg te doen aan een belangstellende;)
 
Gebruikte altijd de lambswool mitt van Mothers, altijd goed bevallen.
Echter nu deze versleten is heb ik op aanraden van Dennis (Dibbuz) de DJ wookie shorthair aangeschaft...
Nou, ik ben om.....wat een heerlijke washmitt is dit zeg.
Icm DJ BTBM een perfecte combinatie, glijdt zeer soepel over de lak heen.

Op het moment wil ik niets anders.....
Tja, het enige nadeel is, het blijft natuurlijk wat meer tijd qua onderhoud vragen, maar wat is dat nou in vergelijking met de vele uren die we besteden met detailen.......


Greetz Rob aka Vadebo
 
@wim,ik heb een setje van die van lake country,groot en zacht en ik heb de voorkeur voor lammetjes dus.....soft scrub en een wheelscrub heb ik,eventueel over te nemen!!!
 
BMWim zei:
Dierenbeulen allemaal :|~* :D

Dan moet je de buurman zien kijken als de wookie longhair gebruikt wordt.......die denkt dat er een kat over de auto wordt gehaald nadat deze koppie onder is geweest in de emmer.....:D
 
Vadebo zei:
Gebruikte altijd de lambswool mitt van Mothers, altijd goed bevallen.
Echter nu deze versleten is heb ik op aanraden van Dennis (Dibbuz) de DJ wookie shorthair aangeschaft...
Nou, ik ben om.....wat een heerlijke washmitt is dit zeg.
Icm DJ BTBM een perfecte combinatie, glijdt zeer soepel over de lak heen.

Op het moment wil ik niets anders.....
Tja, het enige nadeel is, het blijft natuurlijk wat meer tijd qua onderhoud vragen, maar wat is dat nou in vergelijking met de vele uren die we besteden met detailen.......


Greetz Rob aka Vadebo
Ik zei toch :-" Ding is echt dé mitt voor mij op DIT moment :-D