Collinite 476S
Goedkope, duurzame wax. Voegt niet veel toe op gebied van looks, maar heeft een goede beading.
Dodo Juice Black Widow
Een makkelijk te verwerken hybride wax, met een mooie glans & beading.
De geur is niet wat we van Dodo gewend zijn, maar dit is zonder twijfel een van mijn favoriete waxen.
Dodo Juice Supernatural Hybrid Nano
Een erg harde wax, die bijgevolg wat moeilijk te verwerken is.
Mooie glans, scherpe reflecties en duurzame beading - maar wel wat prijzig.
Meguiars Ultimate Liquid Wax
Makkelijk om te gebruiken met een mooie glans, middelmatig op gebied van prijs en beading maar goede duurzaamheid.
Meguiars Ultimate Quick Wax
Keer op keer blijft deze spray wax me verbazen: vlekt niet in de zon of op kunststof, gewoon opsprayen en nawrijven voor een instant glans & waterafstotendheid (standtijd is uiteraard wat korter dan een 'echte' wax). Ik gebruik het zelfs voor het interieur...
Obsession Wax Evolution
Deze wax is makkelijker te verspreiden dan boter en geeft een sterke glans met scherpe reflecties. Sheeting/beading is OK, het compromis hier is de standtijd, tenzij je het gaat vergelijken met een show wax. De geur kan ik niet echt plaatsen, maar doet me aan snoepjes of kauwgom denken.
Obsession Wax Evolution V2
Identiek aan het origineel met een betere beading/sheeting.
Obsession Wax Arethusa
Een custom creatie gebaseerd op Evolution, met extra hydrofobe eigenschappen en dus ook een betere standtijd.
Obsession Wax Phantom
Een carnauba wax die erg makkelijk te gebruiken is, geeft een donkere glans, goede beading en duurzaamheid, met een mango geur.
Obsession Wax Phaenna
Een show wax, die de flake pop echt naar boven haalt en meer diepte & glans lijkt te geven. Standtijd is uiteraard korter dan de meeste andere waxen die hier vermeld zijn, maar de beading & sheeting zit goed.
Obsession Wax Dynasty
Makkelijker te verwerken dan Dodo's Supernatural Hybrid Nano, mega-waterafstotend en niet zo 'kil' als sommige andere SiO2 producten.
Soft99 Authentic Premium
Mooie look, goede beading en middelmatige duurzaamheid. Niet duur, maar niet de makkelijkste wax om op te brengen.
Soft99 Kiwami White
Goedkoop, geweldige beading bij de start met een transparante glans en al bij al redelijke duurzaamheid.
Sonax Polymer Netshield
Gemakkelijk om te gebruiken (opsprayen en afnemen), ongelofelijk waterafstotend en behoorlijk duurzaam.
Zeker niet duur, maar je moet van de wat killere / glasachtige look houden.
Sonax Brilliant Shine Detailer
Dezelfde geweldige beading als Polymer Netshield, maar in de formule van een quick detailer. Duurzaamheid is wat minder lang, maar je kan dit perfect als spray wax gebruiken.
Wolf’s Chemicals Bodyguard
Alleenstaand kon de duurzaamheid en de look me niet bekoren.
Wolf’s Chemicals Bodyguard + Nano Glaze
Gecombineerd met hun Nano Glaze, echter, zijn de looks (glans) en duurzaamheid een stuk beter.