• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vette waas met Turtle Wax Spray Wax

e60pro

Detailing rookie
22 nov 2011
51
0
Vandaag dit product gekocht en geprobeerd maar heb het denk ik helemaal verkeerd gedaan ??

ShowProdImgLarge.ashx?id=100165.jpg


Het heet dus spray wax maar heb het idee dat het heel iets anders is want achterop staat bijvoorbeeld ook :
Ideaal voor het verhogen van de glans tussen twee opeenvolgende keren dat de auto wax word gezet.

Je moet het volgens de gebruiksaanwijzing op een schone auto spuiten met een schone micro doek inwrijven, doek omdraaien en tot hoogglans uitpoetsen.

Nou het enige wat er bij mij gebeurde was dat ik constant de vette waas aan het verplaatsen was maar als ik het dan 5 min liet rusten droogde het wel mooi tot een aardig diepe glans op.
Denk alleen niet dat dit zo de bedoeling was?

Iemand ervaring met dit product?
 
Lijkt mij een beetje op Quick Detailer+, om je bestaande waxlaag te boosten. Hier zal dus een kleine carnauba toevoeging in zitten.
Heb je al geprobeerd om het op te sprayen, even te wachten en dan uit te poetsen?
 
Ik ben bang dat ik totaal geen waxlaag heb op mijn auto.
Heb hem nog nooit echt in de wax gezet alleen maar schoon gespoten en in de poets.
Denk dat ik morgen toch maar eens om een wax ga kijken.

Wat word hier als een echt goede wax gezien?
 
Een goede wax is lastig te zeggen. 10 verschillende mensen, 10 verschillende antwoorden.

Het enige waar je rekening mee kunt houden, is dat de lak ook wel echt schoon moet zijn, dus het liefst gekleid en/of gepolijst.
Lees anders het stappenplan handmatig door, daar valt al zeer veel informatie uit te halen!
 
Zo hey dat is klote, ik heb echt geen zin om dat hele ding nu nog een keer helemaal te polijsten.
Toevallig net 2 maand geleden gedaan maar daarna geen wax aangebracht, gewoon poets.

Is er geen andere manier om de lak goed schoon te krijgen?
 
Dan zou ik gewoon lekker kleien, en dan een wax of sealant aanbrengen. Kleien zal ik wel doen, aangezien er in 2 maanden genoeg vervuiling op kan treden!
 
mij lijkt het dat je best ff leest op dit forum en dan nog wat vragen stelt ........:-"

wat kan je zeker doen :

wassen met een goede shampoo bvb poorboys s&s

kleien : bvb mothers kleiset

polijsten: zou ik ff overslaan tot je ingelezen bent

wax : fx synwax van ...........mothers (vloeibare of vaste versie maakt niks uit) deze wax is heel makkelijk in gebruik : wachten of niet , deze is altijd makkelijk op te poetsen(wel dun aanbrengen!!)

als je deze stappen al doet , blinkt je auto al super en is hij tenminste al beschermd voor de winter :ja
 
Ik denk ook dat je veel te veel gebruikt hebt, probeer het 's met wat minder product en je zal zien dat het dan wel valt uit te poetsen.
 
Zou idd maar heel goed kunnen.
Terwijl ik toch wel zuinig aan heb gedaan hoor, op de kofferbak bijvoorbeeld heb ik echt maar 2 pufjes gedaan.
 
e60pro zei:
Zo hey dat is klote, ik heb echt geen zin om dat hele ding nu nog een keer helemaal te polijsten.
Toevallig net 2 maand geleden gedaan maar daarna geen wax aangebracht, gewoon poets.

Is er geen andere manier om de lak goed schoon te krijgen?

Kun je iets duidelijker zijn wat je nu bedoelt? Je hebt 'm gepolijst, waarmee? En wat bedoel je in vredesnaam met "poets" ? :weetniet
 
Ja ik heb een paar maand geleden de hele auto gepolijst gewoon met de polijst machine van mijn zwager. Ik heb hem daarna in de "poets" gezet en met poets bedoel ik Turtle Wax color magic

turtle-wax-color-magic-kleurenwas-zwart.jpg
 
die bus had ik ook voor ik cc ontdekte :D

heb deze voor 1 ! euro verkocht aan een liefhebber rofl

zeer dun aanbrengen , je kweekt er iig sterke armspieren mee :ja
 
ik denk dat het deze is ?
http://www.turtlewax.com/product-detail.aspx?prodid=90

ziet er uit als de gewone ice in een knijpfles, heeeeel dun aanbrengen anders is het inderdaad niet goed uit te poetsen, ik gebruik de knijp fles met sponsje voor even snel een dun extra laagje aan te brengen, erg lang blijft het niet zitten, maar voor bovenop de goede duurdere wax laag werkt het prima, het heeft een groot voordeel, je hoeft niet zo nauwkeurig te letten of het op kunststof terecht komt omdat het niet wit opdroogt, kleine krasjes bliijven daardoor verborgen tenzij je heel goed kijkt.

Mark
 
e60pro zei:
Ja ik heb een paar maand geleden de hele auto gepolijst gewoon met de polijst machine van mijn zwager. Ik heb hem daarna in de "poets" gezet en met poets bedoel ik Turtle Wax color magic

turtle-wax-color-magic-kleurenwas-zwart.jpg

Ik neem aan dat je naast de polijstmachine nog iets van een polijstmiddel gebruikt hebt? :weetniet Die polijstmachine, wat is dat er voor 1? Zo 1 met 2 handvatten? Zoiets:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Voor wat betreft de producten... gooi die maar in de vuilnisbak. Zo'n color wax is echt helemaal niets.

Ik zou zeggen, ga eens goed dit forum lezen, dan gaat er een wereld voor je open! ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee het polijsten deed ik met [MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

De machine die jij afbeeld heb ik zelf daarmee heb ik die zwarte poets erop gedaan.

Ik had als polijstpasta volgens mij die fles van 3M en dan gewoon de polish en sommige stukjes waar krasjes zaten met wat groffere korrel.
 
hey!!

die poetsmachine zag ik onlangs nog in mijn straat :(met die 2 oren)

een kerel was er (trots :ja ) zijn auto mee aan het "polijsten" :-"

ik ben doodleuk naar die kerel gestapt en heb (vol interesse :D ) gevraagd wat ie aan het doen was :

"ik ben m'n wagen aan het polijsten" (ook met die zwarte turtlewax:party: )

ik heb gezegd dat ik binnen 5 minuutjes terug kwam met een paar van mijn produktjes en alzo heb ik die kerel geleerd wat kleien is en heb er daarna een andere wax(??: mothers dus :heart_eyes: ) opgedaan.

toen ik klaar was met zijn deur heb ik hem gevraagd om ff te voelen aan "mijn stuk" en daarna aan zijn stukken:

die kerel kon het eerst niet geloven!!! (geen schuurpapiergevoel)

gooi die handel niet zomaar weg hoor , als je kleid kan je volgens mij best ook die turtle wax gebruiken
alleen zal je hem misschien niet meer willen gebruiken na hier wat te lezen :ja

uitpoetsen van wax wordt trouwens (bijna) altijd met een poetsdoek gedaan , zo heb je veel meer "voeling" met je wagen en sla je niks over :cool: