• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vettige waas op de lak door polijstmiddelen? Niet weg te krijgen.

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
9.233
193
48
Den Haag
Mij is opgevallen dat met name bij het gebruik van een lichtbron zoals halogeen of de Brinkman, dat er op de lak een vettige waas zit.

Ik heb de volgende produkten gebruikt:

- Dap + M105 + witte pad
- Dap + M205 + witte pad
- Dap + SSR1 + witte pad
- Dap + DJ LP + zwarte pad
- Dap + PB EX-P + zwarte pad
- DJ SN
- Wolfgang Fuzion

Tussen de produkten in een IPA wipe down gedaan, dit hielp niets, zelfs niet mer pure (99%) IPA :(

Superschoon oppervlak

Veeg met schone vinger, dus géén swirl
Voor de helft schoongeveegd met een schone nieuwe Carrand doek

Iemand enig idee wat er aan de hand is en wat er aan te doen?

Groet, Patrick

Heb er nog eens over zitten denken,dat vettige laagje herken ik.
Als ik mn Antara droog zie ik ook een soort van vet/olieachtig laagje. dit trekt daarna wel meteen weer weg.
moet je straks maar eens kijken als je hier bent.

Weet het niet zekers tis maar gissen dat ik doe , dus schiet me niet af:-b

zou het niet mogelijk zijn de tussen biede waxen SN en wolfgang , dat die niet te combineren zijn :|
Dat je zo'n een vettige waas aan overhoud :|

Grtz M

Ik heb hetzelfde altijd, het valt vooral op bij zwarte uni lakken. Menzerna producten hebben dit overigens nog erger. Je ziet het trouwens alleen met halogeenlicht, in het zonlicht is het niet meer te zien.

ja, dat las ik ook, maar IPA is niet hetzelfde als b.v M34 en wellicht dat het helpt.
Als je een spraytje nodig hebt, rij maar langs voor een proefflesje :cool

verdunde last touch werkt ook prima.

het is mij ook al meer dan eens opgevallen vooral op donkere lakken inderdaad.
ik heb het vermoeden dat het het wasmiddel van de doeken ook van invloed is.

Wat bij mij nu binnenschiet is of het enigszins niet te maken zou kunnen hebben met 2 redelijk zachte waxen die je op elkaar hebt gestapeld.
Ik ben zelf bv een fan van de Meg's M16 omdat ie zo lekker smeert ( 'vettig'), en vraag mij dan ook af ( ga het zelf ook maar eens testen ) wat er gebeurt als ik deze ( express te )snel zou gaan toppen met een andere zachte variant

mk-us zei:
en vraag mij dan ook af ( ga het zelf ook maar eens testen ) wat er gebeurt als ik deze ( express te )snel zou gaan toppen met een andere zachte variant

Er is maar 1 manier om daar achter te komen :lol

Trial and error :ja