• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vetvlekken op deurpost

cvdv1991

Detailing trainee
14 jan 2019
17
25
Beste liefhebbers/detailers,

Afgelopen week was het flink aan het regenen en het viel me ineens op dat ik vettige vlekken heb op m'n deurpost (komt natuurlijk van het dichtgooien van de deur).

Ik weet alleen niet hoe ik dit eraf krijg, gewoon wat water en zeep werkt niet. Wellicht iets met ontvetter proberen maar ik wil niet dat de deurpost vaal wordt.

Iemand tips?

20jl3jp.jpg
 
Zit dit er toevallig al vanaf de zomer op? Lijkt een beetje op van die vlekken die je krijgt van zonnebrandcreme.
Voorzichtig behandelen met een cleaner (Poorboy's World - Professional Polish o.i.d.) zal wellicht helpen. Misschien moet je het wel een paar keer proberen.
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
Thanks voor de reactie maar zonnebrandcreme kan het niet zijn, het lijkt erop dat het gewoon van vieze handen is, alhoewel ik die naar mijn weten nooit heb. Professional Polish heb ik toevallig staan maar dat durfde ik nog niet aan hierop.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je huid kan al huideigen vetten hebben. Heeft iedereen.

Overigens ging ik er een beetje vanuit dat dit gespoten delen zijn. Mocht dit 'kaal' zwart plastic zijn, dan misschien even wat voorzichtiger zijn met cleaners.
 
Lijkt idd gewoon mat kunststof, dus ik zou prof polish niet gebruiken. Als warm water en shampoo/zeep niet helpt kan je voorzichtig apc gebruiken of (nog voorzichtiger) een melaminesponsje.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Overigens, als het gaat op huidvetten dan kan je ook nanolex interior cleaner gebruiken. Dat werkt in mijn ervaring heel goed op kunststof stuurwielen, versnellingspoken en andere plekken die snel vet worden van je huid.
 
Prof polish kan prima op (mat) kunststof, beter dan het risico nemen van melamine
Juist matte oppervlakken kunnen gaan glimmen als je er melamine / polijstmiddel op gebruikt
Prof polish heeft dat risico niet en laat geen residue na
APC is ook niet nodig en geeft risico dat het kunststof uitdroogt
 
Laatst bewerkt:
Het is gewoon mat kunststof, het is een Fiesta ST-Line MK8 van 2018. Ik zal de prof polish wel even proberen als ik tijd heb, keep you posted.
 
Dan heb ik andere ervaringen dan jij @RedCat. Ik heb daarmee wel eens vlekken op plastic trim gemaakt die ik daarna met moeite weg kreeg, dus daarna heb ik het niet meer op mat kunststof gebruikt.
 
Er is een wezenlijk verschil tussen matte kunststof en die met reliëf
De foto toont een matte kunststof met een gesloten structuur
Daarop kan ik mij vlekken van Prof Polish niet voorstellen

Vlekken kan ik mij alleen voorstellen bij open structuur en opdroging
 
Zou goed kunnen hoor! Ik heb het na die ene slechte ervaring niet meer gebruikt dus dan denk ik dat jij gelijk hebt hans.
 
Er is een wezenlijk verschil tussen matte kunststof en die met reliëf
De foto toont een matte kunststof met een gesloten structuur
Daarop kan ik mij vlekken van Prof Polish niet voorstellen

Vlekken kan ik mij alleen voorstellen bij open structuur en opdroging

Ik ga het vrijdag even proberen met de Poorboys Professional Polish, wellicht eerder maar heb geen zin om dit in het donker te doen.
 
Net even geprobeerd, als je de ondergrond eerst een beetje nat maakt hecht Prof Polish niet
Druppel op een doek moet voldoende zijn
Inderdaad beter met goed licht, kan je zien wat het doet