• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[VIDEO] How to: Foamen

Havanna

Detailing rookie
11 jun 2008
761
0
Altijd al bij de brandweer gewild? De kinderen laten zien dat het zomers ook kan sneeuwen? Of lekker aan de slag met de Foamgun?
2 mogelijkheden, the choice is yours ;)




Doel

Met een foamgun zorg je ervoor dat je op een veilige manier het grovere vuil kan afvoeren van je auto, vóórdat je de auto verder gaat wassen. Zo voorkom je dat er onnodig zand en vuil op je lakwerk zit wat bij het wassen swirls en krasjes op zou kunnen leveren.

OPMERKING: in deze [VIDEO] How to: worden 2 soorten foamguns gebruikt, de fabrieksversie en de Autobrite. Uiteraard werkt de Autobrite foamgun grandioos. De fabrieksversie doet op zich wel wat, maar mist in zekere zin toch het effect van een echte foamgun. De vergelijkingen met elkaar worden in deze video dus goed zichtbaar.


Benodigheden
  • HD-Reiniger
  • Foamgun (gebruik de fabrieksversie van je HD of een foamgun van Autobrite)
  • Super Snow Foam

How to

Breng de juiste mengverhouding SSF en warmwater aan in het maatflesje. Het is ook goed mogelijk om wat shampoo toe te voegen, All Purpose Cleaner, of Safe Degreaser. Experimenteer hier zelf maar is mee, in sommige gevallen een welkome oplossing ;)
Maak voor het foamen de auto eventjes nat. Ga op enige afstand van de auto staan en spuit met een vloeiende en voor zover mogelijk een dekkende beweging de auto onder de foam. Laat dit enige minuten intrekken. Je zult zien dat grof vuil nu wordt losgeweekt, ingesloten en veilig wordt afgevoerd van je lak. Spuit naderhand, op gepaste afstand, de auto af met een HD-reiniger.


Video





Bedankt voor het kijken :cool:

Greetz,


P@rick




PS: ja ik weet het, m'n dakrubber aan de passagierszijde is niet echt meer zoals het hoort :no
 
Zo dan dat is een significant verschil zeg 8-()) ..En bedankt weer een item voor op mijn wenslijstje ]-0 ]-0
Grote klasse deze How to's :cool: :cool:
 
Ziet er goed uit!

Gebruik sinds eind mei zelf ook de Autobrite foam kit, maar bij mij komt het foam lang niet zo dik op de auto terecht :weetniet . Heb al diverse instellingen geprobeerd. (Keur van de gemengde fles is zet zo als op de film, dus de verhouding met het snowfoam is wel goed denk ik) Moet je de stelknop zoveel mogelijk op + of op - zetten?
 
ik zou het dak van de cabrio niet infoamen, en bij een cabrio NOOIT met een hogedruk hoger dan waar de ramen beginnen mikken... :-"
Heel veel cabrio's lekken via de ramen als je van opzij spuit, zelfs nieuwe en met klapdaken (en heb er al een aantal gedaan).

Voor de rest leuke filmpjes joh! :party:
 
Arjan zei:
Ziet er goed uit!

Gebruik sinds eind mei zelf ook de Autobrite foam kit, maar bij mij komt het foam lang niet zo dik op de auto terecht :weetniet . Heb al diverse instellingen geprobeerd. (Keur van de gemengde fles is zet zo als op de film, dus de verhouding met het snowfoam is wel goed denk ik) Moet je de stelknop zoveel mogelijk op + of op - zetten?

+ op max, mengverhouding iets verhogen, warm water in je reservoir (langzaam ingieten). Testen/testen/testen...
 
tinus zei:
ik zou het dak van de cabrio niet infoamen, en bij een cabrio NOOIT met een hogedruk hoger dan waar de ramen beginnen mikken... :-"

Dat had ik opzich wel ff kunnen vermelden ja, maar het feit wil dat mijn dakje gelukkig vervangen gaat worden. Zodoende geen noodzaak gezien om het dak te ontwijken ;)
 
Havanna zei:
Dat had ik opzich wel ff kunnen vermelden ja, maar het feit wil dat mijn dakje gelukkig vervangen gaat worden. Zodoende geen noodzaak gezien om het dak te ontwijken ;)

Ook niet je interieur besparen? Het water loopt via de binnenkant van het raam IN de deur, en over de binnenkant van de deur je auto in... :|~* :|~* ]d~^
 
Leuk filmpje (alweer).
In een ander topic heeft men mij er al van kunnen overtuigen dat de bij een HD meegeleverde fabrieks'foamers' eigenlijk niet zoveel voorstellen. Nu heb ik het verschil ook duidelijk kunnen zien.
 
Bedankt voor de geweldig How to Foamen. Je ziet duidelijk een dik verschil tussen de standaard en Autobrite. ,^^
 
kan dit ook met bijvoorbeeld meguirs gold class autoshampoo?

Ja, dat kan. Je kan denk ik elke shampoo wel gebruiken om te foamen. Toch zou ik een speciale foam gebruiken, omdat die vaak goedkoper zijn dan shampoos. Denk aan Monello Artico Magico, ValetPro Advanced Neutral Snow Foam. Als je geen foam gun of HD reiniger hebt kan je ook een product pakken voor in een pompverstuiver, zoals ValetPro Citrus Pre Wash of Nanolex Pre Wash. Dat werkt minstens zo goed, zo niet beter.
 
  • Leuk
Reactions: Ozy
Het meegeleverde vaatje op jou HD is niet geschikt om te foamen. Dat ligt niet aan je hogedrukreiniger maar aan het vaatje.

Als je wilt foamen zou je de foam lans van monello kunnen aanschaffen vanuit het carclean assortiment.

Met sommige shampoo's is het mogelijk te foamen, maar in de meeste gevallen zul je een speciale snow foam moeten aanschaffen zoals bijvoorbeeld monello artico magico.

Dan krijg je zoiets;

 
https://forum.Carclean.com/threads/ik-schuim-hoe-schuim-jij.16584/page-9

Kijk even de video onderaan de pagina. Het heeft wel degelijk zin om te doen, maar een gewone drukspuit die geen schuim maakt werkt ook prima. Het gaat erom dat het vuil losser wordt gemaakt.
 
Natuurlijk, deze auto zat flink onder het vuil. Foto zegt genoeg denk ik. Liep allemaal zo de grond op.

@Jansen denk niet dat een schuimloos goedje het vuil zo afvoert als op onderstaande foto..

IMG-20160710-WA0003.jpg
 
denk niet dat een schuimloos goedje het vuil zo afvoert als op onderstaande foto

Klopt, maar het maakt het vuil wel los, waardoor je het er zo af kan spuiten. Ik doe altijd beide (drukspuit, daarna foamen), precies om die reden die jij aangeeft. Dan loopt al het vuil er zo vanaf.
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy