• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Vies]Volvo interieur aangepakt

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
Zondag ben ik bezig geweest met het interieur van een Volvo, het interieur is van stof met wat lederen accenten.
De auto zal binnenkort worden ingeruild voor een nieuwe examplaar. Ik kon er dus helemaal los op gaan.
Ik schatte voor de auto zo'n 4 uur nodig te hebben... totdat auto gebracht werd:

SDC10352.jpg


SDC10351.jpg


SDC10353.jpg


SDC10354.jpg


SDC10356.jpg


SDC10359.jpg


SDC10360.jpg


SDC10361.jpg


De auto was in de 3 jaar dat hij oud is 1x van binnen uitgezogen.

Wat heb ik gebruikt
- eerst alles stofgezogen
- kiertjes uitgeblazen met de compressor
- interieur gereinigt met een sopje van APC 1:40
- bekleding en vloer ingespoten met een mix van APC 1:15 en uitborsteld.
- Alutech extractor met lauw water om alles op te zuigen

Dashbord:
- kiertjes en randen van knopjes e.d. schoongemaakt met de blauwe snot (ben even de naam kwijt)
- wat losse plekjes behandeld met pure APC, dit ging aardig goed
- PB's Natural Look + badstof applicator
- uitgewreven met de Pink interieur handschoen van Dodo Juice
- alle rubbers behandeld met Natural Look zodat de auto weer toonbaar was

Er waren wat verf sporen te vinden op het dashboard, deze heb ik voor 90% kunnen verwijderen (je zit de verfvlekjes op de tweede foto (foto van de hoofsteun met het dashboard op de achtergrond). De 10% die overbleef was wat ingevreten is en niet meer te herstellen.

Het resultaat
Het was al 17.30 uur toen ik klaar was. Heb nog snel na foto's gemaakt van het resultaat. De mensen kwamen hem 15 minuten later alweer ophalen. Jammer dat ik een paar vlekjes op mijn lens had (dit is gekomen door al het sopwerk).

SDC10364.jpg


SDC10365.jpg


SDC10366.jpg


SDC10368.jpg


SDC10367.jpg


SDC10369.jpg



Op de laatste foto zie je nog een vlekje, deze heb ik alsnog weggewerkt.
Het resultaat is echt super, heb alles eruit kunnen krijgen. Ben nog steeds heel erg blij met mijn extractor. Een nadeeltje is dat het spuithendeltje (om de vloeistof op de ondergrond te spuiten), soms blijft hangen. Het resultaat is dat je de hele auto eronder sproeit. Daar moet ik nog eens even naar kijken.Ik vind dit echt superleuk om te doen. Interieur ben ik momenteel meer bedreven in dan het extrieur, maar dat komt nog wel :ja.
De mensen als je een hekel hebt aan hebt om je interieur te doen of als je met de buitenkant bezig bent en je ziet dat het interieur ook wel een opfrisser kan gebruiken, dan weet je me te vinden!

Foto van de emmer:

SDC10362.jpg


SDC10363.jpg
 
8-()) 8-()) Wat een bende! Wat moet je allemaal wel niet doen om je auto er van binnen er zo uit te laten zien. Dan ga je je toch afvragen of hun huis er ook zo uitziet?

Ik ben benieuwd naar de na foto's (als vanouds ;) )
 
Dat sommige mensen zo kunnen leven. Ik erger mijzelf al dood als er wat vuil op de matten ligt.

- kiertjes en randen van knopjes e.d. schoongemaakt met de blauwe snot (ben even de naam kwijt)

Je bedoeld zeker Cyberclean? Geweldig spul!

Ben benieuwd naar het eindresultaat. Leuk project!
 
Gatver wat een ranzig interieur. Ik zou er niet graag aan beginnen, hoe krijg je trouwens zoveel vlekken in je bekleding?
 
Ben echt zeer benieuwd wat je hier nog van hebt kunnen maken... Lijkt er inderdaad op dat hij in de sloot heeft gelegen. Al die vochtplekken :-&

show us the results!
 
rodders zei:
Gatver wat een ranzig interieur. Ik zou er niet graag aan beginnen, hoe krijg je trouwens zoveel vlekken in je bekleding?
De mevrouw die erin reed stond veel op beurzen met schilderijen en beelden. Ik denk dat kalk van de beelden in het stof is terrecht gekomen. Hoe het op de deuren voorin is gekomen vraag ik me dan wel af :weetniet. Misschien is het van regen wat naar binnen is gewaait ofzo. De stoelen hebben overigens stoffen hoezen gehad, mogelijk dat er vocht onder heeft gezeten wat is gaan verschimmelen.
 
Dat mensen zo rond kunnen rijden in hun auto, je gaat in je woonkamer toch ook niet op zo een vieze bank zitten.

Mooi gedaan, petje af
 
En hoorde zojuist nog wat leuks... de auto brengt 600 euro meer op dan toen hij nog smerig was. Ze waren vrijdag bij de dealer geweest en nu weer met de auto. De buitenkant heb ik niks mee gedaan, die hebben ze door de wasstraat gehaald. Ook daar was nog wel wat aan te doen en dan leverde hij nog veel meer op.

En natuurlijk jullie ook bedankt, want alleen de al de juiste spullen is al het halve werk!
 
Ik sluit me volledig aan bij de rest, wat een vieze smeerbende :no

Een auto weerspiegelt hoe de eigenaar is zegt men... beloofd niet veel goeds...
 
Verschrikkelijk zoals die V40 is toegetakeld. :sob:

Dat je de moed kon opbrengen om er aan te beginnen. Respect. :ja

Het resultaat mag er zijn, je hebt er weer een mooi interieur van gemaakt. :)^