• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vlekjes op de lak

Kurtje

Detailing addict
15 jul 2009
217
65
Gisteren eindelijk nog eens de tijd genomen om de wagen te wassen... Binnekort als ik een gehele dag vrij ben ga ik hem volledig onder handen nemen, want veel bescherming zat er niet op... Ook had hij wat teerpuntjes etc...

Methode van gisteren was :
Velgen wassen met smartwax shampoo, daytona wheel brush, meguiars washmitt en wat borstels
volledig wassen met Dodo Juice Born 2 be mild en smartwax washmitt
Drogen met de Babies orange drying towel
Nagelopen met een PB microvezel doek + spray and wipe

Nu heb ik de wagen bij mijn ouders gewassen, en na het wassen had ik dit resultaat.
Iemand een idee vanwaar de vlekjes komen? Met de Spray and wipe kreeg ik ze dus ook niet weg...

grtz
Kurt

Lijkt op opgedroogde (kalk)watervlekken.

Even met een licht polijstmiddel eroverheen. Dan zou het weg moeten zijn.

Edit: kan ook op harsplekken lijken :weetniet

Amai weeral zo een snel antwoord :D

ja ik denk ook dat het kalkvlekken zijn, want ik heb de waterontharder van in de link bij mijn thuis :)
En daar heb ik het nog niet gemerkt... Het is echt over de hele wagen te zien, van motorkap tot dak, zijkanten enz...

Nu ik ga toch de wagen volledig doen als het weer wat beter is, dus dan zou het weg moeten zijn?

Harsplekken, hoe zou je daaraan kunnen komen?
Te verwijderen met, moest dit zo zijn?

Teer en harsvlekken kun je het beste te lijf gaan met Poorboys World Bug Squash of Meguiar Bug and Tar Remover

Eigenlijk zijn er meerdere produkten die teer kunnen verwijderen: klik

The choise is yours :-"

hehe de PB's heb ik ook in mijn collectie zitten ... :)

dus eigenlijk niets om mij zorgen over te maken... Volgende maal de wagen thuis wassen waar de ontharder tussen zit, en dan de lak eens inspecteren als hij het nog heeft ...

thanks...

Vandaag de wagen bij mijn thuis gewassen, met de waterontharder ertussen...

Nu bleek dat de vlekjes er nog steeds zijn...

Dan maar vlug de klei eens bovengehaalt en met Spray and Wipe aan de slag op een gedeelte om te testen.
En de vlekjes verdwenen als sneeuw voor de zon :)

Wordt echt tijd voor zijne volledige detail dus :)

Op tijd... :D hehe :) nee ik kan gewoon niet vlugger, zal binnen 2 weken
zijn... :)