• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vlekken beige hemel na schoonmaken

Rupa

Detailing rookie
2 dec 2008
16
0
Ik heb een beige interieur in mijn auto zitten wat ik compleet heb behandeld. Nu heb ik dus het hemeltje schoongemaakt, maar er blijven allemaal rare vlekken achter. De stoffen hemel is oorspronkelijk licht beige.
Ik gebruik een groene fles van TurtleWax met een gele borstel. (die erbij zit) Met deze spuitbus heb ik al eerder twee grijze hemeltjes schoongemaakt die weer mooi lichtgrijs zijn geworden. Er zijn dus geen rare vlekken achter gebleven.

De foto's:

Foto-KKA7SYKR.webp

Foto-IT4HSYUE.webp

Foto-TJG4JUXR.webp

Foto-8AG4MT4Z.webp

Is dit nog te herstellen?

Ik verwacht geen problemen als het nabehandeld wordt met een extractortje. Er zit gewoon veel viezigheid in dat er nu nog niet allemaal uit is. Maar ik zou er niet meer met de hand mee aan de slag gaan.

Typisch gevalletje van vocht vlekken :lol

lekker aan de extractor, de hemel ligt er toch al uit, dus lekker makkelijk. Goed droogzuigen, en mooi laten drogen in het voorjaars zonnetje :-b

Bedankt voor de antwoorden.
Als ik een extractor ga gebruiken, weet ik haast wel zeker dat de bekleding los komt. Zo strak hoe het er nu opzit, krijg ik het nooit meer.
Is er nog iets anders wat ik kan doen?

Turtle wax wordt telkens weer als brol gecatalogeerd, nu heb ik nooit de twijfelachtige eer gehad om ermee te werken maar als het zo'n rommel is.....waarom wordt het dan door Carclean aan de man gebracht?

je moet ieder deel van de markt bespelen, en tis nu eenmaal zo dat veel mensen enkel dat kopen wat ze kennen. EN dat is onze welvertrouwde schildpad vriend

Turtle Wax heeft prima producten. Zeker voor het brede publiek volstaat het prima. De Nano en Titanium lijnen zijn uitstekend en de ICE producten zijn ook meer dan prima.

Laat ik het dan anders zeggen, zoals Tim ook al aangeeft, voor het brede publiek volstaat het prima, we zijn er allemaal mee begonnen, maar nu ik andere merken ken, vind ik turtle en valma nou niet echt kwaliteitsproducten. Er zijn wat producten die prima zijn, zoals de rain klear, clearvue polish, maar de waxen e.d. ben ik niet echt fan van en de shampoo uit de nano lijn van turtle en de excaliber lijn van valma zijn zeker niet slecht te noemen (sterker nog, ze zijn prima), er zijn zelfs producten die uit dezelfde fabriek komen als Meguiar's ;)
Het is maar net wat je wilt, ICE is een leuk product, maar de duurzaamheid is niet echt denderend. Maar goed we kunnen weer on-topic ;-)

Zijn er andere manieren hoe ik het vuil kan losweken? Een paar keer borstelen kan geen kwaad, maar er zit zoveel vuil op dat ik de bekleding ga beschadigen.
De stof zit met lijm vast. Is echt een gevoelig iets.

Ben dit topic helemaal vergeten. De hemel heb ik laten reinigen mbv een extractor kwam echt mega veel vuiligheid vanaf.
Op een paar plaatsen is de stof gaan loslaten, maar dat is geen probleem. Wanneer 'ie helemaal los komt, laat ik het opnieuw vastmaken.
Liever dit in de auto dan een smerige hemel.