• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vlekken in glas

Radmer

Detailing rookie
29 apr 2009
50
0
Ik heb al een topicje er over gelezen, maar toch nog even een vraag van mij. Ik heb witte ronde vlekken in 1 van mijn ruiten. Volgens mij veroorzaakt door SS&S die op is gedroogd tijdens het wassen. (Daardoor eigenlijk de GoldClass shampoo toch wat fijner gaan vinden :schaam)
Ik heb al flink met NXT glass cleaner geprobeerd, het raam wordt erg schoon maar die plekjes lijken wel "in" de ruit te zitten.
Ik heb (nog) geen machine, dus heeft iemand hier er ervaring mee om dit er handmatig weer helemaal uit te krijgen?
 
Probeer het eens met de hand en een polijstmiddeltje dan. Mocht dat niet lukken kun je het nog altijd machinaal proberen!
 
Ik heb nu eigenlijk alleen Meguiars step 1. Zou dit kunnen werken?
Ik zal kleien ook proberen maar ik voel de vlekjes niet het lijkt er echt helemaal in te zitten ofzo...
Ik heb nooit last gehad van kalk vlekken. Wij hebben volgens mij behoorlijk "zacht" water.. Dus het komt volgens mij echt door de SS&S shampoo...
 
Ik was met exact hetzelfde water als Radmer dus kalk vlekken zijn het echt niet.
Kunnen het geen beschadigingen van steenslag oid zijn ?

Eventueel wil ik wel eens de prof polish of SSR1 machinaal proberen ?

Gr. Arjan
 
Ik betwijfel dat het door de shampoo komt, maar dit lost je probleem zeker :

https://www.Carclean.com/product/Pro_Vision/Glass_Scrub_Cream_Cleanser_350ml_GS_350_101370
 
@Arjan

Ik weet zeker dat het geen steenslag is want is rechter achterraam.
Ik probeer nog ff met wat ik heb anders stuur ik jou ff een pm ;)
 
Vandaag is een 50/50 met de Glass Scrub op de voorruit van deze auto gedaan. 8-())

IMG_1232.jpg
 
Ik zie eigenlijk ook niet echt verschil op de foto.. zal wel in werkelijkheid meer verschil maken ;)
 
Ik zie wel degelijk verschil, maar ja, heb het gisteren ook IRL gezien..
Links (passagierskant) is niet behandeld, andere kant wel, de behandelde kant is helderder.
 
Radmer zei:
@Arjan

Ik weet zeker dat het geen steenslag is want is rechter achterraam.

Dan heb jij de vorige auto van m'n vriendin niet gezien.
Die rechterkant zat vol met steenslag van vrachtwagens op de snelweg.

Maar dat verschil zie je wel
 
ThaBird zei:
Welke kant is het?:weetniet

Kijk maar door de ruit naar de stoelen, de bestuurdersstoel is een stuk beter zichtbaar dan de andere stoel.

En nee het is niet de positie van dat moment, als je aan de andere kant ging staan was het effect hetzelfde.

Je kijkt bij de bestuurderskant dus beter door de ruit heen (minder spiegeling).