• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vlekken onder ruitenwissers

Megane13

Detailing rookie
25 jul 2020
4
15
Hallo,
Ik heb tijdens de lock down mijn auto bij het bedrijf laten staan. Nu ik terug moet werken op het bedrijf zelf heb ik mijn auto gehaald, maar onder mijn ruitenwissers zijn vlekken gekomen. Een soort aanslag die er precies op vast zit. Heb op verschillende manieren het er al vanaf proberen te krijgen. Maar helaas nog geen succes.. iemand die weet of dit in de ruit zit of gelijkaardig probleem heeft? Of nog beter een manier om het eruit te krijgen?
 

Bijlagen

  • IMG_20200725_145212.jpg
    IMG_20200725_145212.jpg
    116,1 KB · Weergaven: 0
  • IMG_20200725_145220.jpg
    IMG_20200725_145220.jpg
    139 KB · Weergaven: 0
Welkom op het forum! :D

Dit lijkt mij een ophoping van vuil wat een tijd heeft kunnen blijven liggen op je ruitenwisser en raam. Wat zon erbij en het kan lekker aankoeken.

Welke dingen heb je al geprobeerd om het te verwijderen?
 
Merci!

Ik heb eerst geprobeerd met gewoon het wassen, maar toen bleef het dan heb ik geprobeerd met een soort universal cleaner. Toen heb ik geprobeerd met schoonmaakazijn. Geen enkel resultaat.
 
Ik weet eigenlijk wel zeker dat het niet in het glas gebakken is, daar is nog wel wat voor nodig ook al heeft het glas van een autoruit een relatief laag smeltpunt (maar reken nog steeds op minstens 500 graden). Mijn vermoeden is, dat dit weekmakers zijn uit het rubber van de ruitenwisser, als je een rubberband een aantal maanden op een kunststof vloer zet, zie je daar ook allemaal bruine vlekken van de weekmakers uit de band.

Mijn eerste poging zou zijn om het detailklei te verwijderen, werkt dat niet of onvoldoende kun je altijd nog polijsten.
 
Ik heb het met polijstmiddel er zonder problemen uitgekregen. Zonder al te veel moeite.. bedankt voor de info/tip's
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en RoCo