• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vogel-poep en mijn x-trail

Bakworm

Detailing addict
18 jun 2010
21
50
Weer eens een vogelpoep probleem.
Is al veel over gesproken.
Ik ben in het- bezit van een nissan x-trail in de kleur . Zwart Obsidian.
Het is geen metalic lak.
Er zit sinds vandaag een vogelpoep vlek op de lak. Grrr ff niet opgelet en meteen een lichte vlek.
Hoe kan ik het beste deze nissan lak aanpakken.
 
Ik ben bang dat polijsten een van de weinige oplossingen is. M'n vader had het laatst ook op z'n zwarte auto, dat brandt sneller in dan je verwacht.

Wat heb je al geprobeerd?
 
Ik heb het van de auto af gehaald met spray en wipe van poorboys.
Verder nog niets aangezien ik het dat ik thuis kwam pas op mijn auto zag
 
  • Leuk
Reactions: Creftna
De auto heb ik nog niet zo lang.
Ben dus ook nog niet zo bekend met nissan lak.
Al mijn vorige autos hadden een metalic laklaag
Is deze lak hard of juist niet?
 
@s-40 ,inbranden van vogelpoep kan heel snel gaan zeker icm zon.
Je ziet vaak al direct dat elk geval je waxlaag aangetast is. De oplossing of verbetering =polijsten (wetsanden moet je wel geoefend hebben alvorens dat te doen).
Ik gok erop dat Nissan een medium tot zachte lak heeft maar goed een testspot zal dat uitwijzen.
 
Of de lak hard of zacht is, daar is een vermoeden over uit te spreken, maar je weet het pas écht als je er mee aan de slag gaat.

Is het een unilak met blanke lak of zónder?

Anyways... De mildste stap is een Paint Cleaner, zoals bijv. Pro Polish van Poorboys.

Als de vlek toch al de nodige schade heeft aangericht, dan word het polijsten.

Als dit niet voldoende werkt, dan moet je denken aan opschuren en vervolgens weer tot hoogglans polijsten.


Greeetz
 
Ik heb een half jaar terug een (zilverkleurige) X-trail wat plekken gedaan, en die had boterzachte lak. Witte monello pad op Dap900, ik dacht standje 4 en finale en de takkenkrassen vlogen er uit. Alleen het kunststof voorscherm heb ik vooral met de hand aangepakt, vanwege het wegbuigen van het paneel zodra je daar de dap op zet.
 
Kijk ook eens op youtube. Ik heb al eens gezien dat ze zulke vlekken heel goed kunnen verwijderen door de boel te verwarmen.
 
Ik heb trouwens in huis van monello:
Raffine mezzo 3.5/5
Raffino finale 2/5
En div pads
Klei
Wax
Dap900
Iemand een tip?
En ik heb geen idee of er blanke lak op zit
 
Grote kans dat er blanke lak op zit. Zonder blanke lak worden nog maar weinig personenautos geleverd volgens mij
 
Unilakken zijn sowieso een stuk zeldzamer als metallic, dus inderdaad grote kans dat dit bewust een unilak is en er dus blanke lak overheen ligt.

Unilak zónder clearcoat is vrij zacht, dus begin met een milde combi. Denk aan Finale op Wit. Dit zal té mild zijn, maar je weet het maar nooit. ;) Opschalen kan altijd nog.


(Recent een unilak zonder clearcoat flink kunnen corrigeren met een milde combi)
 
Heb onder de motorkap gekeken en daar zit een sticker.
Hard clear coat.
Zegt dit een blanke lak .denk ik
Als ik een kras nat maak blijft hij wit
 
Onder mijn motorkap zit een sticker; ''Bij Mercedes Weggegooid''. :p

Er zit niets anders op, wat sowieso bij elke lak gedaan moet worden, dan het maken van een Testspot. Dan weet je wat je moet weten. Of het nu mét of zónder blanke lak is. :D



Greeeetz
 
  • Leuk
Reactions: Creftna