• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vogelpoepresten in de lak

gcvanwerd

Detailing rookie
9 sep 2009
71
0
Hoi allemaal.

We hebben vandaag de Seat Leon van onze zoon even beetgepakt omdat ie er niet uit zag na een vogelpoep offensief van afgelopen weekend. Dus gewassen met Meguiars NXT-shampoo, vervolgens de Quick clay van Meguiars erover en dat gaf eigenlijk niet veel vervuiling op het blokje klei. Dus dat viel wel mee eigenlijk. Maar nu komt het : in de lak zitten heel veel afdrukken van vogelpoep die we er echt niet meer uitkrijgen en dat is zonde.
Ik heb de Monello Raffini Mezzo erop gedaan , maar zelfs dat hielp niet. De vlekken blijven helaas zichtbaar. Dus we hebben de Leon afgemaakt met een laagje NXT-wax zodat ie even beschermd is verder. Maar ik vrees dat dit machinaal opgelost moet worden. ]-0
Wat denken jullie ????

Groeten van Gerrit.

Als je geluk hebt is het zuur in de vogelpoep slechts in de toplaag van de blanke lak gevreten. Als het helemaal door de blanke lak gevreten is, dan is het jammer en is spuiten de enige oplossing. Meestal zit het in de toplaag en is de oplossing wetsanden. Schuur voorzichtig een laagje van de blanke lak en polijst de doffe plek weer glanzend. Het zou wel handig zijn om te weten wat je lak dikte is. Is de lak dun, dan is de kans op het door de blanke lak heen schuren groot.

Wetsanden is voor mij nieuw en dus onbekend. Ik dacht eigenlijk dat machinaal polijsten nog een optie was zonder dat wetsanden. Graag hoor ik nog wat info mbt. het wetsanden :ja

Als je gaat wetsanden heb je eigenlijk sowieso een machine nodig om de krassen te polijsten en dus weer glans te krijgen.

Oke, ik ga me dan maar eens verdiepen in deze materie en misschien kan dat bij een schadeherstelbedrijf gedaan worden bijvoorbeeld. Alvast bedankt voor de info. :-)^

Is Sliedrecht niet redelijk dichtbij het hoofdkantoor van Carclean?
In jouw geval zou ik bellen voor een afspraak en je auto aan Carclean tonen. Vermoedelijk kunnen zij je van een degelijk en goed advies dienen.
Mogelijk kun je de klus zelfs aan hen uitbesteden, opdat de bekwame mannen daar zich op jouw probleem gebieden concentreren.

Als je hiervoor moet gaan investeren in polijstmiddelen, een excenter en/of een rotary, dan is het goedkoper het uit te besteden. Daar komt bij dat je wel moet weten wat je aan het doen bent als je gaat wetsanden.

Daar hebben jullie helemaal gelijk in en Bergschenhoek ligt onder de rook van Rotterdam, dus dat komt wel goed. Bedankt voor de info. Hier mag eventueel een slotje op heren .:-)^

Dat bijhouden doe ik graag en mijn zoon heeft niet altijd de tijd om dat te doen. Hij is namelijk sjouwfeur en hij is nogal eens laat natuurlijk.
En auto's poetsen doe ik al een tijdje ( wel handmatig, maar toch ) en dat gaat me redelijk goed af. De laatste was een Ferrari Maranello op de DGM -meeting.
Ook eens een keer leuk om te doen !!! :cool

ik hoop dat je het met polijsten weg krijg maar heb zelf de ervaring met vogelpoep van een halve dag dat ik het er bijna niet meer uit krijg
maar ik wens je heel veel succes toe
$$)

Hij is inderdaad chauffeur, maar als ik zeg dat hij veel keukens, aanrechtbladen, kasten etc. moet tillen ben je al gauw sjouwfeur vandaar :-b

Mercedes: ik krijg net van iemand hier uit de buurt een aanbod. Die persoon heeft alles van de Monello-reeks en een DAP, dus we gaan zien of dat wat wordt. Het is het proberen zeker waard. ,^^

Vergelijkbare onderwerpen