• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volkswagen Corrado 3.0 VR6 Compressor

Dennis-Mash

Detailing trainee
26 jul 2010
2
47
32
Blitterswijck
Gister voor de eerste keer eens een andere Corrado als mijn eigen mogen detailen. Toevallig ook een VR6, maar deze Corrado was toch wel wat anders als de mijne. Zowel op motorisch gebied als uiterlijk. Persoonlijk vind ik het een erg mooie Corrado met bescheiden en subtiele aanpassingen. Maar dat terzijde, het is hier immers een poets forum. :-d

Net na de middag bij aankomst was de Corrado in ieder geval al netjes gewassen en kon ik na het kennis maken en een drankje direct aan de slag. Zoals verwacht was het niet nodig om de gehele auto te kleien. Enkel wat plekjes op de voorzijde en achter de voorwielen heb ik gekleid om restanten van vliegjes en teer te verwijderen om zo op een schone ondergrond te kunnen polijsten. Na de korte klei ronde de DAP 500 er bij gepakt en een test spot gemaakt op de motorkap. De eerste hit met Finale op de witte pad bleek niet genoeg om een strak resultaat te krijgen, de tweede hit met Mezzo op oranje zorgde wel voor een strak resultaat. Na de test spot dus de gehele auto gepolijst met Mezzo op oranje gevolgd door Finale op wit wat een mooi resultaat opleverde.

Ondertussen dat ik bezig was met het polijsten heeft de eigenaar van de Corrado samen met een kameraad het interieur, de wielen en de trims onderhanden genomen waardoor dit ook weer netjes fris werd.

Foto-OGKVIDBZ.webp

Foto-VIOG8X8H.webp

Nadat de lak weer mooi strak was ben ik deze gaan voeden met de Black Hole glaze van Poorboys gevolgd door een laagje Natty Liquid Blue wax. Dit zorgde voor nog meer glans en reflectie in de lak. 8-)

Helaas was het donker buiten toen ik klaar was waardoor ik zelf geen foto's in het daglicht heb kunnen maken maar de eigenaar van de Corrado heeft de volgende ochtend nog wel even een paar foto's geschoten.

Foto-I37VZS6P.webp

Foto-P4EGDDLU.webp

Foto-WZKRUECV.webp

Wat betreft het resultaat en het werk wat aan de auto zat ben ik in ieder geval zeer tevreden. Op de foto's in het daglicht heeft de lak ook een mooie wetlook. Al zeg ik het zelf.. :-b

Bedankt voor het lezen! :)

Erg netjes.
Getrokken bandjes staan em goed.
Persoonlijk zou ik em nog net wat lager willen zien, maar al met al een nette Corrado.

Je werk laat zich ook mooi zien. Nice job!

Leuk he dat die smaken zo uit een kunnen lopen. Die velgen met getrokken bandjes en dubbele uitlaat eraf en je hebt een prachtige wagen.

Wel mooi plaatje onder de motorkap en dat interieur.... ziet er goed uit !

Mooi opgeknapt! Die kon wel wat tlc gebruiken.

Die velgen zijn niet mijn ding en een booskijkstrip :-&

De kleur is weer prachtig opgehaald! Erg mooi geworden :-)^ Mooie reflecties 8-)

De motorische tuning is echt geweldig, het optische een stuk minder naar mijn mening. Vind de velgen wel erg mooi, maar de getrokken banden vind ik niet echt praktisch.

mooie auto! je hebt er een boel aan veranderd :-)^

en de dubbele uitlaat staat hem goed

velgen vind ik minder, maar dat is mijn smaak

gr Carl

Bedankt voor de reacties allemaal. Doet me erg goed. :)

Wat betreft de cosmetische aanpassingen kan ik de reacties van de meeste hier wel begrijpen. Het blijven immers aanpassingen waar je gewoon een liefhebber van moet zijn. De getrokken banden hebben ook een reden. Wil je namelijk 8 en 9j fatsoenlijk kwijt krijgen onder een Corrado zul je er smallere banden op moeten leggen aangezien het loopvlak niet buiten de wielkasten mag komen want dat is namelijk APK afkeur. ;)

Beetje decadent een Adjutant voor de poetsspullen, maar wel handig

Wat bedoel je met deze reactie Redcat? Ik begrijp hem namelijk niet helemaal. Al snap ik de betekenis van het woord decadent wel. ,^^

Ok, dan doelt Redcat natuurlijk ook op de laatste foto van het motorblok. Wist niet dat zoiets ook een adjudant genoemd kan worden vandaar de onduidelijkheid bij mij. ;)

Maar of het poetspullen zijn weet ik niet. Misschien zijn het wel andere producten.