• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volkswagen Golf III GTI

Dennis-Mash

Detailing trainee
26 jul 2010
2
47
32
Blitterswijck
Als tegen prestatie heb ik vandaag de 2.0 8v GTI van een vriend van me aangepakt. Hij had namelijk een aantal weken terug een nieuwe schroefset onder mijn Corrado gemonteerd en daarom heb ik vandaag zijn Golf eens aangepakt. Als iemand namelijk iets voor jou doet moet je namelijk ook wat voor die gene doen als je de kans krijgt vind ik. :-)^

43833_7616.webp

43834_7616.webp

43835_7616.webp

43832_7616.webp

De Golf was in ieder geval al netjes gewassen dus ik kon meteen aan de slag. Als eerste met het dak begonnen aangezien dit een liggend deel is en weer het snelst stof op vangt. Natuurlijk begonnen met kleien en ik was toen toch wel verbaasd over de hoeveelheid vervuiling!

Dit was na een stuk van 20 bij 20 cm gedaan te hebben.

43836_7616.webp

Nadat ik het dak compleet gekleid had even een rondje om de Golf gemaakt en op willekeurige plekken een stukje geprobeerd met de klei maar de vervuiling was, hoe raar het ook klinkt, op de rest van de auto zo kleinschalig dat ik het kleien verder overgeslagen heb. De klei kon dus weer terug de tas in en de DAP 500 kon de tas uit komen om te kunnen beginnen met het polijsten van het dak. Naar de één hit Finale op de witte pad bleek dit bij lange na niet voldoende te zijn. Hierna ben ik over geschakeld op de Raffini Mezzo op de oranje pad en dit schoot een stuk beter op. Toen het zo grotendeels naar mijn smaak was heb ik afgebouwd naar Finale op wit om daarna Poorboys Black Hole aan te brengen en Natty's Paste Wax. Het dak was dus klaar en aangezien de motorkap opnieuw gespoten was en deze nog niet gepolijst mocht worden ging ik direct door naar de flanken. Hier heb ik het merendeel Finale gebruikt maar op enkele plaatsen was Raffini Mezzo toch nodig vanwege krasjes. De kofferklep en achterschermen konden ook overgeslagen worden aangezien deze ook opnieuw gespoten waren. Het duurde dus niet al te lang of het polijsten en waxxen zat er op en ik kon de bumpers en bandjes zwart gaan maken. Ondertussen heeft de eigenaar het interieur en de velgen gedaan.

De GTI was zo goed als klaar en zowel ik als mijn vriend waren tevreden. Het resultaat was erg netjes. :)

43837_7616.webp

43838_7616.webp

43840_7616.webp

43839_7616.webp

43844_7616.webp

43845_7616.webp

43846_7616.webp

De klus stelde niet zo heel veel voor maar ik wou hem hier toch even 'showen'. Bedankt voor het kijken en lezen! :-)^

Glans lijkt er weer goed op te zitten, verder is de auto helemaal mijn smaak niet maar goed, andere kleur velgen en normale koplampen zouden al een hoop helpen...

Dankjewel jongens! De glans zit er inderdaad weer op. Dat was ook een van het eerste wat mij op viel. De kleur en glans kwam na het polijsten veel meer naar boven.

En Emiel, ik kan het begrijpen dat hij niet helemaal naar je smaak is. Het is dan ook best een vreemde Golf zo. Haha

Het is ook een hele persoonlijke smaak. ;)

Heeft iemand trouwens enig idee wat voor soort vervuiling er voor zorgt dat lak aanvoelt als papier? Onder spiegels voelde de lak namelijk zo aan. Kleien haalde niks uit maar polijsten met Mezzo 3.5 heeft het flink verminderd. Toch vraag me af wat de vervuiling kan zijn geweest.

Hallo,

Is zeker de moeite geweest om er een show-off van te maken hoor,alle stappen staan immers netjes beschreven en er zijn idd stukken bij die net gespoten waren ,dus..............

Wat dat dak betreft:heb ik ook al gehad hoor: de auto wordt volledig gekleid en je voelt een groot verschil(op het dak veel stugger kleien)
Is volgens mij vrij normaal en je moest de motorkap ook niet doen ,je kon het daarmee niet vergelijken dus.

De auto ziet er best goed uit vind ik,enkel die koplampen....is het de bedoeling dat ze juist wat donkerder lijken of zijn deze echt in "slechte" staat??

Danny

Dat het dak zo vervuild was zal wel komen omdat het een liggen deel is en dus veel meer troep op vangt en de troep er ook niet zomaar vanaf gaat. En wat betreft de koplampen. De glazen zijn van binnen uit gespoten om een 'smoked' look te krijgen. Al lijkt het op de foto's ook wel iets donkerder als ik eerlijk moet zijn. ;)