• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volkswagen Polo 1.2 TSI Comfortline

Ik wil het topic niet te veel vervuilen, want dat verdiend het goede werk van Patrick niet... maar kan het niet laten dit te delen.

Ik heb net de dikte van een VW/VAG auto van een week oud gemeten op 19 willekeurige plekken rondom de auto.

Lijkt me toch een keurig gemiddelde. (Voor een VW)
9FF2E8A5-BCD1-4151-9687-0B6E6CAD8CFF.jpeg
 
  • Leuk
Reactions: nicknameless
Ik heb zelf ook van menig (veelal vrij nieuwe) VW/Audi auto’s de lak opgemeten waarbij de meeste idd rond de 120/130 micron zitten. Wanneer ik onder de 100 micron uitkom bij een auto dan heeft dat meestal toch te maken met de geschiedenis qua polijstwerk.
 
Wanneer ik onder de 100 micron uitkom bij een auto dan heeft dat meestal toch te maken met de geschiedenis qua polijstwerk.
Dat lijkt me nogal onwaarschijnlijk, dat er 20/30 micron weg gepolijst is.

Bij machinaal wetsanden en daarna polijsten van grof naar finishen haal je max. 5 tot 8 micron weg. Met gewoon normaal 3-staps polijsten zal dat max. 1 tot 2 micron zijn.

Even voor de duidelijkheid: 1000 micron = 1mm

Als je over alle panelen zón beetje dezelfde waardes hebt, dan kun je er wél vanuit gaan dat het nog de originele fabrieks lak is.
Het is erg lastig om ná het polijsten weer exact op dezelfde plek te meten. Je hoeft maar een mm ernaast te zitten en je hebt een andere waarde .
 
Die uitlaat, heb je die eerst opgeschuurd of gewoon meteen de polijstbal met metal polish? Ziet er strak uit, dus wil hetzelfde eens doen bij m'n Polo :)