Na 2 jaar was het weer eens tijd om de Fab aan te pakken. Na alleen wassen een quick detailer en af en tioe een waxje zag de lak er een beetje futloos uit en had deze wat extra aandacht nodig dus gebruikt gemaakt van dit lange Paasweekend.
Begonnen met citrus prewash, foamen, wassen, rondje de-ironizer en daarna grondig afgespoten.
Aangezien de auto niet veel te lijden heeft buiten, viel het met de vastzittende vervuiling wel mee en was het kleien zo gebeurd.
Het polijsten is in 2 stappen gebeurd.
Dit maal gebruikt gemaakt van de accu Rupes Bigfoot HLR15, blauwe pad, blaiuwe pasta en daarna een rondje gele pad en pasta.
Na 2 jaar de achterlichten weer eens weggehaald maar qua vervuiling viel het erg mee mede danzij de coating die ik toen had aangebracht.
Schoon gemaakt met wat APC, ontvet en wederom een laagje coating aangebracht.
Polijsten was nodig...
Ik heb lang in twijfel gezeten welke coating ik wilde aanbrengen.
Gyeon Syncro (Mohs + Skin)
Gyeon Mohs + Cancoat
Gyeon One + Cancoat
Gyeon Cancoat
Uiteindelijk is het toch Syncro geworden.
Mohs 2 lagen aangebracht en daarna een laag Skin.
De lak voelt ontzettend glad aan.
Oude sticker weg, nieuwe geplaatst met datum én de kilometerstand.
Daarna de puntjes op de welbekende i gezet.
- alle ramen aan de buitenzijde gereinigd met Autoglym Car Glass Polish, daarna met ontvetter nogmaals schoon gemaakt en de ruiten voorzien van Turtle Wax Clearvue Rainkleer.
- alle sponningen schoon gemaakt, ontvet en behandeld met
Gyeon Cancoat
- alle trims aan de buitenzijde behandeld met
Gyeon Cancoat
- alle ramen aan de binnenzijde met Bilt-Hamber Trace-Less
- de banden met Stjärnagloss Gummi
- alle kunststoffen in het interieur gereinigd met
Monello Opaco
En na 16 uurtjes nuttig besteed te hebben, kon de auto weer naar buiten.