2 weken geleden werdt deze wagen hier neer gezet. ( sorry voor het schrikmoment wat er nu komen gaat ) :
Wat foto`s van dichterbij :
Een Pinodropping :
De sporen vertelde al wie de dader was :
interieur :
Ook hier heeft het lange stil staan z`n medeleven getoond :
Ook achter de klep lag al wat meer dan nodig was :
De motorruimte :
zoals te zien op de foto`s heeft de wagen al een erg lange tijd geen TLC gezien.Kan wel kloppen ook , want de wagen heeft een paar jaar onder een boom stil gestaan.De bedoeling van deze wagen was om hem weer in een nette staat te gaan verkrijgen.Auto heeft aardig wat sporen van het leven.Dusa een 100% correctie was even niet echt haalbaar en zou een te dure grap gaan worden voor de klant.Dus gegaan voor een grondigge schoonmaak met een aantoonbare correctie.En natuurlijk de bescherming.
En dus de aanpak de campagne :
-Rubbers en kunstof en alle randen en kieren met de Megs APC met SD mengsel.
-Banden met de Megs APC/SD mengsel.
-Motorruimte met de Megs APC/SD mengsel.
-Wagen ingespoten met Iron-X.
-Gewassen met de PBW SS&S.
-Ingespoten met Iron-X.
-Gekleid met de Monello Dolce Verde klei met PBW S&W.
-Gepolijst met de rotary met oranje pad met PBW SSR3.
-Gevolgd door de DAP met oranje pad en Inizio.
-daarna DAP met witte pad en Monello Mezzo.
-Gevolgd door DAP met licht groene pad met Monello Finale.
-Lak afgenomen met Carpro Eraser.
-Als Glaze de PBW White Diamond genomen.
-Afgetopt met de Dodo Juice Rainforest Rub.
-Motorruimte met de Carpro Perl.
-Banden in de Wolfgang Black Diamond Tiregel.
-Alle kunstofdelen met de Pre-Wow cleaner en vervolgens met de Black Wow.
-Ramen met de Monello Perfetto.
-Rubbers aan buitenzijde met de Carpro Perl.
-Chroomwerk met de Wolfgang metalworks.
-Stoffeninterieur met de extractor.
-Dashboard en al het andere met de Carpro Perl.
Dus een flinke lijst.Maar was ook flink wat werk.
Dus meteen aan de slag met de APC/SD mengsel , wat ook erg nodig was :
Na dit alles te hebben gehad de wagen ingspoten met APC.En vervolgens afgespoten.Hierna ervoor gekozen om de wagen eerst in te spuiten met de Iron-X.Dit om voor mezelf te zien wat het effect is ( gedachte er achter is dat de ijzerdeeltjes er al voor het wassen er dan vanaf is ).
Er liep dus een flinke paarse gloed van de wagen af.Hierna de wagen grondig afgespoeld.En de wagen gewassen met de PBW SS&S.En jah , dit was te zien :
Na het wassen de wagen nogmaals ingespoten met de Iron-X.En te zien was dat de uitslag minder was.Maar nog wel wat zat :
De spoelemmer ( de 3de al ) :
De wagen wederom weer goed gespoeld.Dit om te zorgen dat er zo min mogelijk resten van de Iron-X achter blijven.
En dan na een 5 uur in dit proces te zijn de wagen gedroogd en binnen gezet.
En dus de achterklep opengedaan :
Hier achter heeft zich ook aardig wat opgehoopt.Dus de kunstofstrip gedemonteerd :
Wat APC en een kwastje erbij.Dan krijg je als volgt :
Strip in de Carpro Perl en weer gemonteerd :
Hierna de wagen gekleid met de Monello Dolce verde klei in combinatie met de PBW S&W.En ook hier bewees zich weer eens het nut van het kleien :
Na het kleien was het moment aangebroken om de staat van de lak te beoordelen :
Wat plekken onder de vergrootglas bekeken :
Vervolgens wat delen van de wagen gedemonteerd ( dit omdat erin de randen van de lichtunits veel groens bevatte en dus zo makkelijker schoon te maken waren ) :
Ook de lichtunits met de DAP gepolijst. ( links voor en rechts na ) :
De wagen gepolijst met de Rotary met oranje pad met PBW SSR3 ( De Monello Inizio werdt te korrelig tijdens het polijsten met de rotary , daarom de keuze voor de SSR3 ).Hierna de DAP met de oranje pad met de Inizio , Wit met Mezzo en afgewerkt met de licht groen met Finale.
Voor :
Na :
Nog een voor :
En na :
Zoals te zien is niet voor de volle 100% kunnen gaan , maar acceptabel genoeg om het zo te laten.
Ook de deurpalmen gedaan.Dit met de zwarte Cone op de accutol met Monello Mezzo en met een zwarte handpad met Finale.
Voor :
En na :
En om het chroomwerk beter te kunnen doen wat delen hiervoor afgeplakt.Dit allemaal gedaan met de Metalworks van Wolfgang.
Hierna al het tape verwijdert.En de wagen afgenomen met de Eraser van Carpro.Dit even laten "uitdampen" en met de DAP met blauwe pad de PBW White Diamond opgezet.En vervolgens met de hand de Dodo Juice Rainforest Rub aangebracht.
En me hierna met de rest bezig gehouden.Als eerst het interieur gedaan met de extractor.
En vervolgens de dashboard endergelijke met de Perl gedaan.Dit alles knapte er erg van op.
Aan de buitenzijde al het kunstof met de Pre-Wow cleaner gedaan en vervolgens met de Black Wow.
In de tussentijd had ik de ruitenwisserarmen met een knikkerbusje zwart gespoten ( deze waren al gedemonteerdt ) :
Tijdens het wassens tond de wagen met een lekke band achter.Deze verwisseld met de reserve.Later zag ik dat het ventiel lek was ( eigenaar al ingelicht ).Dus deze band ook in de dressing van de Wolfgang Black Diamond Tiregel gezet , want die komt straks weer terug op de plek waar die zat :
En ook de instaplijst in de kofferbak gedaan met de Billet van Mothers :
Hierna de wagen nog nagelopen of alles gedaan was en de ramen met de Monello Perfetto schoongemaakt.
En dan wordt het tijd om de wagen uit de stal te halen voor de eindfoto`s : ( helaas wat het mistig vandaag ) :
Het interieur :
En nu zonder een levendwereld :
en wat close upjes :
En de voorbumper heeft ook een ware transformatie ondergaan :
Trekhaak heeft een kwastje met zwarte verf gezien :
En wat reflectieshots :
En weer een flinke klus afgerond.In deze auto heeft iets van een 30 uur gezeten.Maar is ook zekers elke minuut waard geweest.Zelf zeer tevreden met het behaalde correctiefactor.Komende week wordt die omgewisseld voor de volgende 740GL maar dan een `86er.
En tot die tijd wordt het genieten van deze :
Hoop dat men met plezier dit heeft gelezen en tot de volgende.
Wat foto`s van dichterbij :
Een Pinodropping :
De sporen vertelde al wie de dader was :
interieur :
Ook hier heeft het lange stil staan z`n medeleven getoond :
Ook achter de klep lag al wat meer dan nodig was :
De motorruimte :
zoals te zien op de foto`s heeft de wagen al een erg lange tijd geen TLC gezien.Kan wel kloppen ook , want de wagen heeft een paar jaar onder een boom stil gestaan.De bedoeling van deze wagen was om hem weer in een nette staat te gaan verkrijgen.Auto heeft aardig wat sporen van het leven.Dusa een 100% correctie was even niet echt haalbaar en zou een te dure grap gaan worden voor de klant.Dus gegaan voor een grondigge schoonmaak met een aantoonbare correctie.En natuurlijk de bescherming.
En dus de aanpak de campagne :
-Rubbers en kunstof en alle randen en kieren met de Megs APC met SD mengsel.
-Banden met de Megs APC/SD mengsel.
-Motorruimte met de Megs APC/SD mengsel.
-Wagen ingespoten met Iron-X.
-Gewassen met de PBW SS&S.
-Ingespoten met Iron-X.
-Gekleid met de Monello Dolce Verde klei met PBW S&W.
-Gepolijst met de rotary met oranje pad met PBW SSR3.
-Gevolgd door de DAP met oranje pad en Inizio.
-daarna DAP met witte pad en Monello Mezzo.
-Gevolgd door DAP met licht groene pad met Monello Finale.
-Lak afgenomen met Carpro Eraser.
-Als Glaze de PBW White Diamond genomen.
-Afgetopt met de Dodo Juice Rainforest Rub.
-Motorruimte met de Carpro Perl.
-Banden in de Wolfgang Black Diamond Tiregel.
-Alle kunstofdelen met de Pre-Wow cleaner en vervolgens met de Black Wow.
-Ramen met de Monello Perfetto.
-Rubbers aan buitenzijde met de Carpro Perl.
-Chroomwerk met de Wolfgang metalworks.
-Stoffeninterieur met de extractor.
-Dashboard en al het andere met de Carpro Perl.
Dus een flinke lijst.Maar was ook flink wat werk.
Dus meteen aan de slag met de APC/SD mengsel , wat ook erg nodig was :
Na dit alles te hebben gehad de wagen ingspoten met APC.En vervolgens afgespoten.Hierna ervoor gekozen om de wagen eerst in te spuiten met de Iron-X.Dit om voor mezelf te zien wat het effect is ( gedachte er achter is dat de ijzerdeeltjes er al voor het wassen er dan vanaf is ).
Er liep dus een flinke paarse gloed van de wagen af.Hierna de wagen grondig afgespoeld.En de wagen gewassen met de PBW SS&S.En jah , dit was te zien :
Na het wassen de wagen nogmaals ingespoten met de Iron-X.En te zien was dat de uitslag minder was.Maar nog wel wat zat :
De spoelemmer ( de 3de al ) :
De wagen wederom weer goed gespoeld.Dit om te zorgen dat er zo min mogelijk resten van de Iron-X achter blijven.
En dan na een 5 uur in dit proces te zijn de wagen gedroogd en binnen gezet.
En dus de achterklep opengedaan :
Hier achter heeft zich ook aardig wat opgehoopt.Dus de kunstofstrip gedemonteerd :
Wat APC en een kwastje erbij.Dan krijg je als volgt :
Strip in de Carpro Perl en weer gemonteerd :
Hierna de wagen gekleid met de Monello Dolce verde klei in combinatie met de PBW S&W.En ook hier bewees zich weer eens het nut van het kleien :
Na het kleien was het moment aangebroken om de staat van de lak te beoordelen :
Wat plekken onder de vergrootglas bekeken :
Vervolgens wat delen van de wagen gedemonteerd ( dit omdat erin de randen van de lichtunits veel groens bevatte en dus zo makkelijker schoon te maken waren ) :
Ook de lichtunits met de DAP gepolijst. ( links voor en rechts na ) :
De wagen gepolijst met de Rotary met oranje pad met PBW SSR3 ( De Monello Inizio werdt te korrelig tijdens het polijsten met de rotary , daarom de keuze voor de SSR3 ).Hierna de DAP met de oranje pad met de Inizio , Wit met Mezzo en afgewerkt met de licht groen met Finale.
Voor :
Na :
Nog een voor :
En na :
Zoals te zien is niet voor de volle 100% kunnen gaan , maar acceptabel genoeg om het zo te laten.
Ook de deurpalmen gedaan.Dit met de zwarte Cone op de accutol met Monello Mezzo en met een zwarte handpad met Finale.
Voor :
En na :
En om het chroomwerk beter te kunnen doen wat delen hiervoor afgeplakt.Dit allemaal gedaan met de Metalworks van Wolfgang.
Hierna al het tape verwijdert.En de wagen afgenomen met de Eraser van Carpro.Dit even laten "uitdampen" en met de DAP met blauwe pad de PBW White Diamond opgezet.En vervolgens met de hand de Dodo Juice Rainforest Rub aangebracht.
En me hierna met de rest bezig gehouden.Als eerst het interieur gedaan met de extractor.
En vervolgens de dashboard endergelijke met de Perl gedaan.Dit alles knapte er erg van op.
Aan de buitenzijde al het kunstof met de Pre-Wow cleaner gedaan en vervolgens met de Black Wow.
In de tussentijd had ik de ruitenwisserarmen met een knikkerbusje zwart gespoten ( deze waren al gedemonteerdt ) :
Tijdens het wassens tond de wagen met een lekke band achter.Deze verwisseld met de reserve.Later zag ik dat het ventiel lek was ( eigenaar al ingelicht ).Dus deze band ook in de dressing van de Wolfgang Black Diamond Tiregel gezet , want die komt straks weer terug op de plek waar die zat :
En ook de instaplijst in de kofferbak gedaan met de Billet van Mothers :
Hierna de wagen nog nagelopen of alles gedaan was en de ramen met de Monello Perfetto schoongemaakt.
En dan wordt het tijd om de wagen uit de stal te halen voor de eindfoto`s : ( helaas wat het mistig vandaag ) :
Het interieur :
En nu zonder een levendwereld :
en wat close upjes :
En de voorbumper heeft ook een ware transformatie ondergaan :
Trekhaak heeft een kwastje met zwarte verf gezien :
En wat reflectieshots :
En weer een flinke klus afgerond.In deze auto heeft iets van een 30 uur gezeten.Maar is ook zekers elke minuut waard geweest.Zelf zeer tevreden met het behaalde correctiefactor.Komende week wordt die omgewisseld voor de volgende 740GL maar dan een `86er.
En tot die tijd wordt het genieten van deze :
Hoop dat men met plezier dit heeft gelezen en tot de volgende.