• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

volvo c70 cabrio , interieur

Ruben

Detailing rookie
26 jun 2012
102
0
hierbij zal ik wat foto's posten van een volvo c70 cabrio , die ik vorige week hem gereinigd binnenkant ,
deze wagen was van 99 niet meer gereinigd binnen ,

wat heb ik gebruikt ?
ik ben begonnen de auto deftig te stofzuigen
dan met perslucht de auto uitgeblazen en nogmaals gestofzuigd,
de tapijten beginnen te reinigen , in de auto met een tornador op perslucht (airtool)
de tapijten die je kan uitnemen goed ingespoten met motoquick van riwax , en met de hogedrukreiniger 2 maal uitgespoten
dan de zetels , deze waren enorm vuil maar na 1 maal deftig poetsen waren ze bijna nieuw ! , na 5 maal waren ze nieuw ,

de zetels poets ik met sunlight zeep , zeep van de aldi zal ook wel gaan , maar sunlight heb ik de beste ervaringen mee , met een zachte schoenborstel begonnen te wrijven en naderhand droogmaken , na de 5é maal heb ik ze deftig gedroogt , en beginnen te voeden met voeding van mequiars

het dashboard etc met motoquiq van riwax , goed verdund en een geheim middeltje er in voor een goede geur
veel wrijven en veel geduld ! het kan ook rustig aan met de tornador (airtool) op lichte druk !

ramen gepoetst met ramenreiniger met lichte hoeveelheid ammoniac ,
alles nogmaals nagegaan en afgeveegd en hij was klaar om te leveren
de man in kwestie van wie de wagen was beweerde dat zijn volvo niet vuil was binnenkant, toen ik hem terugbracht keek hij heel anders !


hierbij de foto's

voor
dscn1389de.jpg




als iemand tips heeft mag je het altijd zeggen :)^

na 1 maal de bestuurderszetel en middenconsole gedaan
dscn1393m.jpg

op de deurpanelen zag je amper het vuil zitten:-"
dscn1396l.jpg

dscn1397u.jpg


toen alles klaar was zag hij er best goed uit

dscn1400qe.jpg
 
Wow , heel mooi verschil!

Al vind ik het jammer dat je voor de bescherming Meguiar's hebt gekozen. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat Gliptone een stuk duurzamer is en dat het nog beter in het leder trekt.
 
thanks voor de tip ! ik ben nog niet zo thuis met de prof producten ! , de garage waar ik werkte in mijn leertijd
daar gebruikte ze alles van riwax en autoglym

wel goed spul maar toch ben ik op zoek naar was beter !

dus bedankt :D
 
Mooi werk geleverd Ruben :)^
De eigenaar zal wel tevreden zijn met dit resultaat .
grtz johan
 
Mooie resultaat behaald! Nu nog even een Colourlock behandeling voor de finishing touch. Gliptone en Colourlock had ik gebruikt, maar het resultaat is zeker niet verkeerd!

Wel een uitgeleefd interieur zeg, zonde van zo'n mooie wagen en interieur.
 
@EdwinvanNoort topic starter is al 6 jaar niet meer online geweest op het forum.
Ik denk dat hij jou berichtje niet snel zal gaan lezen. Het is ook een post uit 2012.