• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo P13134

RST-Smurf

Detailing guru
25 mrt 2010
2.851
105
In november 2010 deze Volvo al gedaan voor een klant.

Daar hij toen al erg blij was met het behaalde resultaat , kwamen er nog meer Volvo`s in het vooruitzicht .

En na een paar keer te zijn verzet , was het een tijdje geleden zover en werdt er een kleine 2 weken geleden een Volvo P13134 gebracht.Owkeej , voor meer menzen beter bekend als een Volvo Amazon.Bouwjaar is 1968.Een lekker oudje dus:party:

De eigenaar had de wagen al een keer elders laten doen.Dus volgens hem was er niet echt veel werk aan.

Dus wat voor foto`s :

DSCN4107.jpg

DSCN4110.jpg

DSCN4113.jpg


Interieur voor :

DSCN4117.jpg

DSCN4123.jpg


Motorruimte voor :

DSCN4120.jpg


De wielen voor :

DSCN4124.jpg


Al een keer gepoetst???Ja dat zekers8o

DSCN4125.jpg

DSCN4129.jpg


Zo zaten er veel van dit soort plekken over de gehele wagen.En wat mij weer een indicatie gaf over hoe de ppoetsbeurt is uitgevoerdt in het verleden.


Hierna als eerst met wat APC met SD mengsel begonnen aan de wielen :

DSCN4133.jpg


Vervolgens de Iron-X wat laten doen :

DSCN4134.jpg


En een rondje APC rond de wagen werdt hoog tijd vooor de rubbers :

DSCN4136.jpg


Hierna alles afgespoten en de motorruimte met wat APC/SD te lijf gegaan.

Vervolgens de emmers gepakt en de wagen gewassen met de PBW SS&S.En zoals al was verwacht heeft de vorige "poetser" gebruitk gemaakt van iets met groene poets :

DSCN4156.jpg


En dit was alleen de spoelemmer8o .

Na het wassen de Iron-X z`n werk laten doen :

DSCN4140.jpg

DSCN4147.jpg

DSCN4155.jpg


Wagen grondig gespoeld met water.En de wagen uiteindelijk binnen gezet.En als die dan droog is kan je pas de ware aard van deze oudje zien :

DSCN4157.jpg

DSCN4158.jpg

DSCN4161.jpg


Hierna de SN klei met PBW S&W gepakt en aan de gangs gegaan :

DSCN4162.jpg

DSCN4165.jpg


Op sommige plekkern zat iets , maar wat weet ik niet.Maar heb 2 stukjes klei misbruikt en na een bepaald moment vielen ze van het 1 op het ander uitelkaar8o

DSCN4166.jpg


Ware aard kwam steeds beter in beeld :

DSCN4169.jpg


Dus tijd voor een testspotje , begonnen met Heavy green op de DAP met Mezzo :

DSCN4175.jpg


Pad kreeg ook kleur me van de lak :

DSCN4177.jpg


En na een rondje in de padwasher :

DSCN4178.jpg


En voor de padwasher een mooie oplossing gevonden , want om na elke hit met de DAP weer naar achter toe te lopen zag ik ook niet zitten :

DSCN4185.jpg


En wat 50/50 shots , waar resultaat goed merkbaar was :

DSCN4186.jpg

DSCN4204.jpg

DSCN4208.jpg


Tussendoor ook wat chroomwerk losgehaaldt en behandelt met Mothers Mag en Alu polish :

DSCN4193.jpg

DSCN4195.jpg


Maar vooral verder met de Dofheid aan te pakken :

DSCN4214.jpg

DSCN4228.jpg


Padwasher kreeg het zwaar te verduren :

DSCN4211.jpg

DSCN4212.jpg

DSCN4230.jpg


En na een paar avondjes bezig te zijn geweest , ben ik er ff vanaf gestapt en met het interieur gangs gegaan :

DSCN4231.jpg

DSCN4232.jpg


Wat PBW APC en een borsteltje doen al veel :

DSCN4239.jpg


Ook de achterlichten met een Oranje pad en Mezzo :

DSCN4247.jpg


Maar ook weer verder gegaan met de lak.Nadat de dofheid was weggewerkt werdt de staat van de lak pas echt duidelijk.
Eigenlijk beter gezegt : hoe zwaar mishandeld die is geweest in z`n leven.Wat een levensverhaal was er te zien op de lak.

Dus zwaarder gegaan , en uiteindelijk met een rotary en paarse pad met Inizio aan de gangs gegaan.Maar zelfs na 2 a 3 hits was dit het resultaat :

DSCN4274.jpg

DSCN4275.jpg


Helaas zou de wagen weer optijd worden opgehaald en ben ik noodgedwongen overgestapt op andere maatregels.En stond de wagen er zo bij :

DSCN4249.jpg

DSCN4259.jpg


Een resultaat waar ik totaal niet blij mee was en me gewoon niet goed mee voelde.Eerlijk gezegd schaamde ik me hiervoor.En zelfs een fles groene poets opgzocht hier in de buurt in de hoop dat de fillers wat werk zou doen , maar ook dit was waardeloos.

Donderdags zou de wagen opgehaald worden , maar werdt blij toen de eigenaar belde dat die hem een week later kwam halen ivm het slechte weer die avond.Ik een beetje opgelucht , want dit gaf mij weer wat meer speling.Want ik zou weer aan de slag gaan.

Zaterdags met dank aan Hans ( Redcat ) z`n lakdiktemeter mogen vasthouden tijdens de SDD van CC.

DSCN4368.jpg

DSCN4370.jpg

DSCN4373.jpg

DSCN4379.jpg


Owkeej , ik wist waar ik aan toe was.En na wat tips van mededetailers aan de slag gegaan zondags.Van Frans een flesje SC S3 gekregen.Een flinke compound.

Dus aan de gang gegaan met Rotary en paarse pad.Geen resultaat.Dus over naar de wolle pad.Ook dit gaf geen tot niks resultaat.

Van Tim de tip gekregen van de Surbuffpads.Dus deze tijdens de SDD meegenomen.DAP erbij en Inizio aan hop aan de slag.Maar nog geen gewenst resultaat.Dus de SC S3 die ik van Frans had gekregen erbij gehaald en die in combinatie met de Surbuffpads..Zat wel wat in maar...............






Werdt er gewoon krankiejorummus van.Zelfs een wollen pad op de rotary , goed nat maken en veel Inizio en goed lang doorgaan

DSCN4405.jpg

DSCN4406.jpg

DSCN4409.jpg

DSCN4412.jpg


Resultaat?

DSCN4413.jpg

DSCN4414.jpg


Halve schuur onder de polijstdrap8o En volgende gezien :

DSCN4417.jpg


Ziet er leuk uit????Owkeej wat vaag is blijft vaag.Maar dan lampje erbij :

DSCN4419.jpg


Na zowat alle zware combi`s los te hebben gelaten op deze lak , vondt ik het wel welletjes.Zaten nu al zo veel uurtjes in dat ik maar gestopt ben met tellen.En overgegaan op :

DSCN4420.jpg


Vervolgd door de Finale op zwart.

en hierna de Black Hole van PBW erop gedaan en alles afgetopt met de Liquid Natty`s van PBW ;

DSCN4423.jpg



Al het chroomwerk is gedaan met de Mag en Alu polish van moeders of met de Metall Werks van Wolfgang.En al het chroom is in de Metal Sealant van W gezet.

Bandjes in de Perl van Carpro.Netzoals de spatlappen.

interieur is na de schoonmaak nog in de Leatherstuff van PBW gezet.Raampjes met de Glascleaner van Megs.En alle rubbers in de Trim restorer van PBW.

en dan wordt het toch tijd voor de after pics :

DSCN4425.jpg

DSCN4427.jpg

DSCN4431.jpg

DSCN4436.jpg



Niet alles is weg te krijgen :

DSCN4439.jpg


Wielen na :

DSCN4441.jpg


Neusje is flink opgeknapt , grilletje losgehad en met een borsteltje schoongemaakt ;

DSCN4443.jpg


Motorkap na :

DSCN4445.jpg


Lijkt er goed uit te zien , maar als je goed kijkt :

DSCN4446.jpg


Interieur na :

DSCN4448.jpg

DSCN4450.jpg


Ook de spaken met de Mothers gedaan :

DSCN4453.jpg


Motorruimte na ( alleen met de APC/SD gedaan en water ) :

DSCN4454.jpg


En wat close upjes :

DSCN4457.jpg

DSCN4458.jpg


Blijft een mooi tijdloze wagen :

DSCN4459.jpg

DSCN4461.jpg


Maar vergis je niet door het mooie van ver af :

DSCN4462.jpg

DSCN4463.jpg


Afgelopen donderdag werdt de wagen weer door de eigenaar opgehaald en begon het wat te regenen :

DSCN4474.jpg

DSCN4479.jpg

DSCN4482.jpg

DSCN4485.jpg

DSCN4486.jpg


Eigenaar verbaasde zich enorm om het behaalde resultaat evenals als z`n taxi.Er is veel diepte in de lak gekomen.En is die weer vel van kleur.

Helaas is de correctie minder dan ik gewenst had.Maar deze lak viel me echt enorm tegen.Leek wel of je een diamant met een wattenstaafje aan het polijsten was.Gewoon knetter hard .Maar ondanks dit is het behaalde resultaat toch aardig te noemen al sje bekijkt hoe die was.Mischien wel veels te veel tijd ingestoken.Maar toch genoten om aan deze wagen te werken.
 
Zo, die wagen is echt enorm opgeknapt. Ondanks dat je niet tevreden bent:)^

Lijkt wel of de volvo een aantal jaren in een schuur heeft gestaan, als je alleen al kijkt naar de typische beschadigingen (achterlicht)
 
Diep RESPECT :)^ , want hier is een partij werk in gaan zitten!!

Zat echt onder de krassen, maar wat de vorige poetser precies heeft gedaan kon ik niet echt ontdekken zo op de foto. Is waarschijnlijk stuk gelopen op al die krassen...

Je kon dan niet alle sporen weghalen, maar de wagen is er weer heel wat jaartjes jonger op geworden. Mooi om te zien!
 
Is toch een keurig resultaat hoor. Persoonlijk vind ik 100% correctie op zo n oudje niet mooi, er móet wat overblijven anders kan je hem net zo goed overspuiten
 
Smurfs gesmurfd Smurf :cool:

Als zijn baas maar blij is ;) Zoals gezegd, een oudje mag wat sporen hebben
Het resultaat mag er zeker zijn en je hebt er alles aan gedaan :cool:
En weer een heleboel ervaring opgedaan, dat is ook mooi meegenomen

Hans
 
Ongelofelijk dat die oude lak zo hard is zeg
Je hebt zeker goed je best gedaan maar ik kan me voorstellen dat er toch een beetje een kutgevoel blijft hangen omdat je niet je beoogde resultaat hebt behaald.
Misschien volgend jaar nog een keertje?
 
Toch een hele correctie, en je ziet een heel groot verschil met de eerste foto en het eindresultaat! Interieur is ook een verbetering van 100%. Mooi geworden!
 
Mooi resultaat! :)^
En respect voor je vastberadenheid, verbazend hoelang je het volgehouden hebt zonder de handdoek in de ring te gooien, ikzelf zou het uit pure frustratie al eerder opgegeven hebben, kortom: je hebt een topklus geleverd! :)^

Ivm de lakdiktmeting: in een "how-to lakdiktemeten" las ik eens dat dit steeds op een droog oppervlak dient te gebeuren omdat zelfs een klein beetje vocht de meting reeds kan verstoren....:weetniet
 
Veel werk maar toch ook al weer een hele verbetering met hoe je 'm kreeg :cool:

Ook oude lak kan soms erg hard zijn (weet er alles van)en niet alles is met poetsen te herstellen daar moet je gewoon rekening mee houden.

Maar weer een mooie reportage met een mooi resultaat ,^^
 
Respect met hoofdletter R! :)^ Dit zou je niet verwachten bij zo'n oude auto. Ik zou me behoorlijk vergist hebben. Leuke en leerzame show off.
 
Goed werk (grote) smurf...!! Leuk om te lezen dat je meer dan je best hebt gedaan. Wat even door mijn hoofd schoot was wetsanden.. Zouden de krasjes van korrel 3000 wel weg te werken zijn? Misschien iets voor de volgende keer om te testen?

We wachten met spanning op de volgende...!


Robert
 
Ondanks dat je zelf niet het gehoopte resultaat hebt gehaald, denk ik dat je wel tevreden kunt zijn met het eindresultaat! :)^
 
Wat een job! Ik las paars wol, forza, rotary WTF :|
Echt een erg goed resultaat behaald, vind zelf dat het interieur het meest is opgeknapt. Dat was toch echt verwaarloost.....
Kortom, dikke pluim :D