In november 2010 deze Volvo al gedaan voor een klant.
Daar hij toen al erg blij was met het behaalde resultaat , kwamen er nog meer Volvo`s in het vooruitzicht .
En na een paar keer te zijn verzet , was het een tijdje geleden zover en werdt er een kleine 2 weken geleden een Volvo P13134 gebracht.Owkeej , voor meer menzen beter bekend als een Volvo Amazon.Bouwjaar is 1968.Een lekker oudje dus
De eigenaar had de wagen al een keer elders laten doen.Dus volgens hem was er niet echt veel werk aan.
Dus wat voor foto`s :
Interieur voor :
Motorruimte voor :
De wielen voor :
Al een keer gepoetst???Ja dat zekers8o
Zo zaten er veel van dit soort plekken over de gehele wagen.En wat mij weer een indicatie gaf over hoe de ppoetsbeurt is uitgevoerdt in het verleden.
Hierna als eerst met wat APC met SD mengsel begonnen aan de wielen :
Vervolgens de Iron-X wat laten doen :
En een rondje APC rond de wagen werdt hoog tijd vooor de rubbers :
Hierna alles afgespoten en de motorruimte met wat APC/SD te lijf gegaan.
Vervolgens de emmers gepakt en de wagen gewassen met de PBW SS&S.En zoals al was verwacht heeft de vorige "poetser" gebruitk gemaakt van iets met groene poets :
En dit was alleen de spoelemmer8o .
Na het wassen de Iron-X z`n werk laten doen :
Wagen grondig gespoeld met water.En de wagen uiteindelijk binnen gezet.En als die dan droog is kan je pas de ware aard van deze oudje zien :
Hierna de SN klei met PBW S&W gepakt en aan de gangs gegaan :
Op sommige plekkern zat iets , maar wat weet ik niet.Maar heb 2 stukjes klei misbruikt en na een bepaald moment vielen ze van het 1 op het ander uitelkaar8o
Ware aard kwam steeds beter in beeld :
Dus tijd voor een testspotje , begonnen met Heavy green op de DAP met Mezzo :
Pad kreeg ook kleur me van de lak :
En na een rondje in de padwasher :
En voor de padwasher een mooie oplossing gevonden , want om na elke hit met de DAP weer naar achter toe te lopen zag ik ook niet zitten :
En wat 50/50 shots , waar resultaat goed merkbaar was :
Tussendoor ook wat chroomwerk losgehaaldt en behandelt met Mothers Mag en Alu polish :
Maar vooral verder met de Dofheid aan te pakken :
Padwasher kreeg het zwaar te verduren :
En na een paar avondjes bezig te zijn geweest , ben ik er ff vanaf gestapt en met het interieur gangs gegaan :
Wat PBW APC en een borsteltje doen al veel :
Ook de achterlichten met een Oranje pad en Mezzo :
Maar ook weer verder gegaan met de lak.Nadat de dofheid was weggewerkt werdt de staat van de lak pas echt duidelijk.
Eigenlijk beter gezegt : hoe zwaar mishandeld die is geweest in z`n leven.Wat een levensverhaal was er te zien op de lak.
Dus zwaarder gegaan , en uiteindelijk met een rotary en paarse pad met Inizio aan de gangs gegaan.Maar zelfs na 2 a 3 hits was dit het resultaat :
Helaas zou de wagen weer optijd worden opgehaald en ben ik noodgedwongen overgestapt op andere maatregels.En stond de wagen er zo bij :
Een resultaat waar ik totaal niet blij mee was en me gewoon niet goed mee voelde.Eerlijk gezegd schaamde ik me hiervoor.En zelfs een fles groene poets opgzocht hier in de buurt in de hoop dat de fillers wat werk zou doen , maar ook dit was waardeloos.
Donderdags zou de wagen opgehaald worden , maar werdt blij toen de eigenaar belde dat die hem een week later kwam halen ivm het slechte weer die avond.Ik een beetje opgelucht , want dit gaf mij weer wat meer speling.Want ik zou weer aan de slag gaan.
Zaterdags met dank aan Hans ( Redcat ) z`n lakdiktemeter mogen vasthouden tijdens de SDD van CC.
Owkeej , ik wist waar ik aan toe was.En na wat tips van mededetailers aan de slag gegaan zondags.Van Frans een flesje SC S3 gekregen.Een flinke compound.
Dus aan de gang gegaan met Rotary en paarse pad.Geen resultaat.Dus over naar de wolle pad.Ook dit gaf geen tot niks resultaat.
Van Tim de tip gekregen van de Surbuffpads.Dus deze tijdens de SDD meegenomen.DAP erbij en Inizio aan hop aan de slag.Maar nog geen gewenst resultaat.Dus de SC S3 die ik van Frans had gekregen erbij gehaald en die in combinatie met de Surbuffpads..Zat wel wat in maar...............
Werdt er gewoon krankiejorummus van.Zelfs een wollen pad op de rotary , goed nat maken en veel Inizio en goed lang doorgaan
Resultaat?
Halve schuur onder de polijstdrap8o En volgende gezien :
Ziet er leuk uit????Owkeej wat vaag is blijft vaag.Maar dan lampje erbij :
Na zowat alle zware combi`s los te hebben gelaten op deze lak , vondt ik het wel welletjes.Zaten nu al zo veel uurtjes in dat ik maar gestopt ben met tellen.En overgegaan op :
Vervolgd door de Finale op zwart.
en hierna de Black Hole van PBW erop gedaan en alles afgetopt met de Liquid Natty`s van PBW ;
Al het chroomwerk is gedaan met de Mag en Alu polish van moeders of met de Metall Werks van Wolfgang.En al het chroom is in de Metal Sealant van W gezet.
Bandjes in de Perl van Carpro.Netzoals de spatlappen.
interieur is na de schoonmaak nog in de Leatherstuff van PBW gezet.Raampjes met de Glascleaner van Megs.En alle rubbers in de Trim restorer van PBW.
en dan wordt het toch tijd voor de after pics :
Niet alles is weg te krijgen :
Wielen na :
Neusje is flink opgeknapt , grilletje losgehad en met een borsteltje schoongemaakt ;
Motorkap na :
Lijkt er goed uit te zien , maar als je goed kijkt :
Interieur na :
Ook de spaken met de Mothers gedaan :
Motorruimte na ( alleen met de APC/SD gedaan en water ) :
En wat close upjes :
Blijft een mooi tijdloze wagen :
Maar vergis je niet door het mooie van ver af :
Afgelopen donderdag werdt de wagen weer door de eigenaar opgehaald en begon het wat te regenen :
Eigenaar verbaasde zich enorm om het behaalde resultaat evenals als z`n taxi.Er is veel diepte in de lak gekomen.En is die weer vel van kleur.
Helaas is de correctie minder dan ik gewenst had.Maar deze lak viel me echt enorm tegen.Leek wel of je een diamant met een wattenstaafje aan het polijsten was.Gewoon knetter hard .Maar ondanks dit is het behaalde resultaat toch aardig te noemen al sje bekijkt hoe die was.Mischien wel veels te veel tijd ingestoken.Maar toch genoten om aan deze wagen te werken.
Daar hij toen al erg blij was met het behaalde resultaat , kwamen er nog meer Volvo`s in het vooruitzicht .
En na een paar keer te zijn verzet , was het een tijdje geleden zover en werdt er een kleine 2 weken geleden een Volvo P13134 gebracht.Owkeej , voor meer menzen beter bekend als een Volvo Amazon.Bouwjaar is 1968.Een lekker oudje dus
De eigenaar had de wagen al een keer elders laten doen.Dus volgens hem was er niet echt veel werk aan.
Dus wat voor foto`s :
Interieur voor :
Motorruimte voor :
De wielen voor :
Al een keer gepoetst???Ja dat zekers8o
Zo zaten er veel van dit soort plekken over de gehele wagen.En wat mij weer een indicatie gaf over hoe de ppoetsbeurt is uitgevoerdt in het verleden.
Hierna als eerst met wat APC met SD mengsel begonnen aan de wielen :
Vervolgens de Iron-X wat laten doen :
En een rondje APC rond de wagen werdt hoog tijd vooor de rubbers :
Hierna alles afgespoten en de motorruimte met wat APC/SD te lijf gegaan.
Vervolgens de emmers gepakt en de wagen gewassen met de PBW SS&S.En zoals al was verwacht heeft de vorige "poetser" gebruitk gemaakt van iets met groene poets :
En dit was alleen de spoelemmer8o .
Na het wassen de Iron-X z`n werk laten doen :
Wagen grondig gespoeld met water.En de wagen uiteindelijk binnen gezet.En als die dan droog is kan je pas de ware aard van deze oudje zien :
Hierna de SN klei met PBW S&W gepakt en aan de gangs gegaan :
Op sommige plekkern zat iets , maar wat weet ik niet.Maar heb 2 stukjes klei misbruikt en na een bepaald moment vielen ze van het 1 op het ander uitelkaar8o
Ware aard kwam steeds beter in beeld :
Dus tijd voor een testspotje , begonnen met Heavy green op de DAP met Mezzo :
Pad kreeg ook kleur me van de lak :
En na een rondje in de padwasher :
En voor de padwasher een mooie oplossing gevonden , want om na elke hit met de DAP weer naar achter toe te lopen zag ik ook niet zitten :
En wat 50/50 shots , waar resultaat goed merkbaar was :
Tussendoor ook wat chroomwerk losgehaaldt en behandelt met Mothers Mag en Alu polish :
Maar vooral verder met de Dofheid aan te pakken :
Padwasher kreeg het zwaar te verduren :
En na een paar avondjes bezig te zijn geweest , ben ik er ff vanaf gestapt en met het interieur gangs gegaan :
Wat PBW APC en een borsteltje doen al veel :
Ook de achterlichten met een Oranje pad en Mezzo :
Maar ook weer verder gegaan met de lak.Nadat de dofheid was weggewerkt werdt de staat van de lak pas echt duidelijk.
Eigenlijk beter gezegt : hoe zwaar mishandeld die is geweest in z`n leven.Wat een levensverhaal was er te zien op de lak.
Dus zwaarder gegaan , en uiteindelijk met een rotary en paarse pad met Inizio aan de gangs gegaan.Maar zelfs na 2 a 3 hits was dit het resultaat :
Helaas zou de wagen weer optijd worden opgehaald en ben ik noodgedwongen overgestapt op andere maatregels.En stond de wagen er zo bij :
Een resultaat waar ik totaal niet blij mee was en me gewoon niet goed mee voelde.Eerlijk gezegd schaamde ik me hiervoor.En zelfs een fles groene poets opgzocht hier in de buurt in de hoop dat de fillers wat werk zou doen , maar ook dit was waardeloos.
Donderdags zou de wagen opgehaald worden , maar werdt blij toen de eigenaar belde dat die hem een week later kwam halen ivm het slechte weer die avond.Ik een beetje opgelucht , want dit gaf mij weer wat meer speling.Want ik zou weer aan de slag gaan.
Zaterdags met dank aan Hans ( Redcat ) z`n lakdiktemeter mogen vasthouden tijdens de SDD van CC.
Owkeej , ik wist waar ik aan toe was.En na wat tips van mededetailers aan de slag gegaan zondags.Van Frans een flesje SC S3 gekregen.Een flinke compound.
Dus aan de gang gegaan met Rotary en paarse pad.Geen resultaat.Dus over naar de wolle pad.Ook dit gaf geen tot niks resultaat.
Van Tim de tip gekregen van de Surbuffpads.Dus deze tijdens de SDD meegenomen.DAP erbij en Inizio aan hop aan de slag.Maar nog geen gewenst resultaat.Dus de SC S3 die ik van Frans had gekregen erbij gehaald en die in combinatie met de Surbuffpads..Zat wel wat in maar...............
Werdt er gewoon krankiejorummus van.Zelfs een wollen pad op de rotary , goed nat maken en veel Inizio en goed lang doorgaan
Resultaat?
Halve schuur onder de polijstdrap8o En volgende gezien :
Ziet er leuk uit????Owkeej wat vaag is blijft vaag.Maar dan lampje erbij :
Na zowat alle zware combi`s los te hebben gelaten op deze lak , vondt ik het wel welletjes.Zaten nu al zo veel uurtjes in dat ik maar gestopt ben met tellen.En overgegaan op :
Vervolgd door de Finale op zwart.
en hierna de Black Hole van PBW erop gedaan en alles afgetopt met de Liquid Natty`s van PBW ;
Al het chroomwerk is gedaan met de Mag en Alu polish van moeders of met de Metall Werks van Wolfgang.En al het chroom is in de Metal Sealant van W gezet.
Bandjes in de Perl van Carpro.Netzoals de spatlappen.
interieur is na de schoonmaak nog in de Leatherstuff van PBW gezet.Raampjes met de Glascleaner van Megs.En alle rubbers in de Trim restorer van PBW.
en dan wordt het toch tijd voor de after pics :
Niet alles is weg te krijgen :
Wielen na :
Neusje is flink opgeknapt , grilletje losgehad en met een borsteltje schoongemaakt ;
Motorkap na :
Lijkt er goed uit te zien , maar als je goed kijkt :
Interieur na :
Ook de spaken met de Mothers gedaan :
Motorruimte na ( alleen met de APC/SD gedaan en water ) :
En wat close upjes :
Blijft een mooi tijdloze wagen :
Maar vergis je niet door het mooie van ver af :
Afgelopen donderdag werdt de wagen weer door de eigenaar opgehaald en begon het wat te regenen :
Eigenaar verbaasde zich enorm om het behaalde resultaat evenals als z`n taxi.Er is veel diepte in de lak gekomen.En is die weer vel van kleur.
Helaas is de correctie minder dan ik gewenst had.Maar deze lak viel me echt enorm tegen.Leek wel of je een diamant met een wattenstaafje aan het polijsten was.Gewoon knetter hard .Maar ondanks dit is het behaalde resultaat toch aardig te noemen al sje bekijkt hoe die was.Mischien wel veels te veel tijd ingestoken.Maar toch genoten om aan deze wagen te werken.