• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo V40 ''Horror-auto''

Da's een wijs advies van je ma. Deze auto kost je relatief niks, afschrijven is er niet meer bij. Voor het geld wat je er nu voor krijgt koop je niks wat in de buurt komt. En je hebt lol van het opknappen. Kortom, geen enkele aanleiding om 'm op te ruimen.










Mocht je overigens besluiten om 'm toch weg te doen voor dat geld, stuur ff een PM-etje :-b
 
Inderdaad is een goeie van RedCat: Even schorsen anders krijg je automatisch "fanmail" van het CJIB uit Leeuwarden voor verlopen APK (€80,-???). Zijn ze tegenwoordig heel snel mee!

edit: is intussen al €90,- + €7,- administratiekosten
 
Auto staat al geschorst. ;) Heb ik vier maanden geleden gelijk gedaan toen ik 'm in de loods parkeerde.
Heb tot nu toe ook nog geen post gehad van het RDW dat mijn APK verliep, iets wat ik bij mijn andere, niet geschorste auto, wél heb gekregen. Ga er dus vanuit dat het goed zit.:)
 
Als hij geschorst is krijg je normaal geen RDW post meer
Totdat de schorsing bijna op zijn eind is

In de schorsingsperiode niet de openbare weg op, ook niet rollend / duwend
Bij twijfel (bijv op een oprit parkeren) even de kentekenplaten er af.
 
Bedankt voor de info Redcad. Auto staat in een loods achter op een boerenerf, dus gaat helemaal goed. Platen zijn er sowieso al af, die worden tzt vervangen door luxe exemplaren. :grinning:
 
Joost, leuk te lezen dat er waarschijnlijk een vervolg komt, hulde voor je moeder.:party:

Naar de sloop zou ik sowieso niet doen, als je toch besluit om 'm te verkopen, gewoon via auto-fora, autoscout enz. te koop zetten en een maandje voor uit trekken om te verkopen, dan hou je er waarschijnlijk een leuke cent aan over. (kun je weer nieuwe detailspullen kopen)
 
Heb de Volvo al wel enige tijd op marktplaats staan.. Resultaat: 0,0. ;) Maar heb begrepen dat Otto serieuze interesse heeft, dus als ik'm kwijt wil heb ik nog een gegadigde achter de hand :grinning:
 
Ik heb vergelijkbare ervaringen gehad op MP bij de verkoop van mijn auto,echter via autoscout24 ongeveer 4 serieuze reacties gehad en uiteindelijk ook verkocht aan de 2e persoon die reageerde.
 
Weer zin gehad om wat aan te klooien:

Zaterdag diverse steenslagputjes opgevuld:

Hier en daar nog wel wat plekjes, maar goed, laten we eerst maar eens gaan polijsten!
Waar ik het meest blij mee ben: Zo goed als geen wetsand krassen te zien. :party:
Daar had ik de vorige keren nogal wat problemen mee, namelijk.
Niet helemaal strak, maar dat komt nog wel.... ;)

Zaterdag ook nog even iets anders gedaan: Grijze plastic 'strip' onder de voorruit geprobeerd iets op te halen..

8-o
Blijf me af en toe verbazen over dat spul... Enige nadeel is dat het erg vettige troep is, maar het werkt wel!

En als laatste de passagiersdeur gepolijst ( Wol + Inizo )... Voorscherm nog niet... ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi resultaat op de deur.
De motorkap lijkt alsof je niet genoeg hebt afgebouwd of niet genoeg water hebt gebruikt met wetsanden.

Ga zo door!
 
Wat bedoel je precies met niet genoeg hebt afgebouwd?
Ik heb 1200, 2000 en 3000 Gritt schuurpapier...

Kan ook zijn dat ik idd niet genoeg water heb gebruikt, maar vind dat lastig om te beoordelen. Wanneer ik meer gebruik dan dat ik nu doe heb ik het idee dat ik een laag creëer tussen de lak en de motorkap waardoor hij niet schuurt...
 
Je moet beginnen met de grofste en eindigen met het fijnste wat je hebt.
De stap van 1200 naar 2000 is volgens sommigen hier op het forum te groot, dus daar zou de fout al kunnen liggen.

Je ziet op de laatste foto duidelijk de schuursporen nog welke je dus niet eruit gepolijst krijgt.

Dit kan komen doordat je dus de 1200 schuursporen niet goed hebt weggeschuurd met de volgende stappen (2000 en 3000), maar dat kan ook gebeuren als je niet genoeg spoelt en dus lak resten achterblijven en zo voor diepere groeven zorgen.
 
Helder antwoord! Zal binnenkort de 1500 gritt schuurpapier mee bestellen, kijken of het dan beter gaat.

Stap van 2000 naar 3000 is niet te groot? Want zie dat Carclean.com ook 2500 gritt schuurpapier verkoopt.