• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo V40 ''Horror-auto''

Zou er geen bom van maken maar een goede uitgekiende selectie van fotomateriaal .... doet het werk en het resultaat meer eer aan dan 85K plaatjes koekegluren ( maar dat ben ikkuh )
 
Het zijn minder foto's dan ik verwacht had...;)

Goed. Terug naar woensdagmorgen. Toen dus bezig geweest met de velgen:
De velgen bij aanvang. Eerst goed nat gespoten, daarna velgenreiniger, maar die sprayer was defect, dus Iron.X gebruikt:
Eerste keer paste... Niet te zien, effect nihil. Waarschijnlijk verkeerd aangebracht.

Tweede keer met paste.. Uiteindelijk eigenlijk geen verschil te zien dan voor het reinigen..:(
Toen, ondanks dat ik maar weinig tijd had, toch even met de binnenkant van één vd velgen bezig geweest:
Iron.X aan het werk (blijft mooi vind ik,^^ )

Heb momenteel de wielen weer onder de V40 zitten. M'n ouders werden er een beetje zenuwachtig van dat ik ze thuis had liggen (ruimtegebrek). Pak het nog'n x keer op wanneer ik een brug heb, dan kan ik ze één voor één echt goed reinigen.

Goed, gisterenavond. Bloed, zweet en tranen om de wielen er weer onder te krijgen. Heeft me veel te veel tijd gekost, tijd die ik gebruiken wilde om schade-delen te demonteren.
Uiteindelijk alle vier er onder.. En toen één er weer afgehaald.. :eek:)

Voorscherm aan de bovenkant los gehaald, knipperlicht losgeschroefd (daar klemde hij tegen aan), wielkuip verwijderd (Volvo is gelijk 3KG zand lichter....) en nog wat boutjes en moertjes gedemonteerd. Hij zit wss nu nog op één boutje vast. Ik dacht dat ik daar slecht bij kon maar om 22:50 ontdekte ik dat dat wel mee viel. Toch was ik er toen even klaar mee en heb die maar even laten rusten. Volgende keer weer;)

Met beleid het scherm iets gebogen. I.v.m bovenstaande. Hij zat ergens vast, maar kon niet ontdekken waar...

En zo heb ik hem achter gelaten: Wiel er onder, krik naar beneden, staat ie dus weer mooi op vier pootjes!

Als laatste: De vlekken op de motorkap. Wil nog eens kijken wat ik met wetsanden kan bereiken!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij ben je flink bezig geweest. Wat een karwei heb je er ook van. Voor het demonteren van plaatdelen kun je misschien eens op internet zoeken waar de bevestigingspunten zitten, scheelt je een hoop gepuzzel. Wat betreft de velgen; heb je een velgenreiniger gebruikt voor de binnenzijde? Als ik die motorkap zo bekijk lijkt het wel alsof er putjes in de lak zitten en niet zozeer vlekker op de lak.
 
Klopt en voor m'n gevoel schiet het nog niet echt op haha. Er zit veel werk aan die auto.:)


Ja, eerst met velgenreiniger ingespoten, met Poorboys Spray and Rinse. Dat weer ingeborsteld en daarna afgespoten. Daarna met Iron.X.

Edit: Voor wat betreft de motorkap heb je gelijk, was een wat kromme omschrijving van me.
 
Van die velgenreiniger zei ik omdat je erg vaak ziet dat men Iron-X als velgenreiniger gebruikt. Terwijl een reguliere velgenreiniger vaak al volstaat, maar daar is hier dus geen sprake van. Wat een viezigheid! Kan me voorstellen dat het lijkt alsof je niet op schiet maar volgens mij boek je best vooruitgang.
 
Ik zie Iron.X ook meer als een aanvulling inderdaad voor de velgenreiniger. Eerst de velgenreiniger en volstaat dat niet, dan pas over op Iron.X ;)
 
Lekker bezig, sterkte met volhouden
IronX is bij koude wat trager, velg even voorverwarmen met heet water
En als het flesje wat langer heeft gestaan eerst schudden
 
Handige tips!

Korte update: Vanavond voorscherm en voordeur eruit gekegen! Achterdeur nog niet, daar moet ik een pinnetje van de deurvanger nog los timmeren met de hamer.
Foto's volgen.
 
Wauw wat een project zeg :)^

Voor vragen over alles voor dit model type auto kun je het beste terecht bij het x40 forum, ik wou dat ik de ruimte en de tijd had om aan ditsoort projecten te beginnen, ben ik helemaal dol op, succes verder, dit blijf ik volgen :)^
 
Verwacht dat maandagavond de foto's van 29-04 en van vanavond online komen te staan. Anders wordt het donderdag :eek:)

Vanavond bezig geweest met wetsanden. Resultaat is niet slecht, zeker niet voor een eerste keer, maar toch niet helemaal naar't zin.
De foto's zullen het duidelijk maken.

Verder strijd gestreden met een bout van de bestuurdersstoel. Die kreeg ik niet los met de steeksleutel. Met 'n dopsleutel kan het wel, alleen ik heb dopje 15 niet. Gaat van 1 t/m 14 + 16 en 17... Raarrrrr....
Maandagavond ofzo maar even dopje 15 halen. Dan kan die stoel er uit en kan ik het interieur grondig gaan reinigen!
 
Wat die foto's van 29/4 betreft: zolang je niet zegt welke donderdag heb je genoeg speling.:D

Ik ben benieuwd, hoe de auto er nu bijstaat, maar we zien het wel op de foto's.
 
Kijk goed naar die vlekken, als er scheurtjes in zitten kan je het niet meer herstellen. Vergrootglas maakt een hoop duidelijk, de lak is dan gewoon gebarsten.
 
Kan ik daarvoor een huis tuin en keuken vergrootglas gebruiken of is het beter een 'speciale' te gebruiken zoals jullie verkopen?
 
Onverwacht wat tijd over, dus bij deze een nieuwe update!

29/04:
Verder gegaan met het demonteren van de beschadigde onderdelen. Met een hamer tik je een pennetje uit de deurvanger. Daarnaast draai je vier bouten los en haal je de stekker los. That's all, daarna kun je de deur eruit halen. Dat pennetje had ik al eerder gedaan bij de voordeur, maar bij de achterdeur vergeten te doen. En ik had m'n hamer niet bij me, dus die hangt nog steeds...

03/05
Bezig geweest met wetsanden.. Schuurpapier eerst vijf minuten laten weken in lauw water. Daarna aan de slag gegaan met S&W als glijmiddel.
Bij aanvang. Verf te dik en niet netjes aangebracht.. Toch maar een dun penseeltje oid aanschaffen, vind het haast niet te doen met saté prikkers.

Tijdens... Iets te enthousiast geweest en te groot gedeelte geschuurd, haha. Gelukkig wel alles weg kunnen krijgen. Geschuurd met 1200, 2000 en daarna 3000. Gepolijst met wolletje + Inizo.

Ook heb ik wéér ruzie gehad met een bout van één vd voorstoelen..

Ik had een nieuw doppensetje aangeschaft, met sleutels van 1 t/m 14 en dopjes 17&18. En welke heb ik nodig? Juist.. 15...
Met een steeksleutel nog wel wat geprobeerd, maar is niet te doen..
Gisteren deze set opgehaald, morgenavond eens kijken of het dan wel lukt en we kunnen beginnen met het interieur schoon te maken!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Flinke klus zeg. Maar je bent goed op zeg zo te zien. De deur werk je nog verder af want er zitten nog wat "dikke" plekken van de verf. Voor dit soort krassen kun je misschien beter een fijn penseeltje nemen.
 
Die werk ik nog af inderdaad... ;) En sinds het schuren zitten er nog wel meer hele kleine krasjes op de deur. Dus zal, op aanraden van Dibbuz eerst even met een vergrootglas kijken of het niet gebarsten is. Daarna zal ik alle plekjes opvullen (1x is wss voldoende) en daarna weer glad schuren.