• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo V40 ''Horror-auto''

Woody;324279 zei:
Alleen jammer dat je zo je moment sleutel naar de knoppen helpt ;)

Ga dan op zoek naar een grote stevige ratel.

Camiel;324285 zei:
Bij bevestiging snap ik het, maar bij loshalen zou ik inderdaad gewoon een wielsleutel of een ratel pakken met een meter of twee stalen pijp eroverheen. Of een luchtsleutel. Om te voorkomen dat je je momentsleutel naar de eeuwige sleutelvelden stuurt.

De opdracht is duidelijk! :-b

R o b;324287 zei:
Nope, is een Phase I T4 Intro Line uit sept 1998.
Maar nu weer ontopic.....wanneer wat nieuwe pics Joost?

Donderdag- of vrijdagavond!
Ga donderdagavond weer verder met de auto, zal dan weer foto's schieten, maar moet ze dan eerst bewerken en weet niet of ik dat donerdag ook gelijk klaar krijg ;)
 
Goed, gisterenavond uiteindelijk niet heel veel tijd gehad om aan de Volvo te werken. :(
Ik wilde persé wel de wielen er af hebben (als ik eenmaal iets in m'n kop heb...), dus rond 21.00u richting de loods getuft en tot 21.45 bezig geweest. Niet alleen met de wielen, die had ik er na max een kwartier al af. Ging heel makkelijk:party: Ook de kentekenplaten er af gehaald en bezig geweest met de stootstrips vd Alto die er naast staat.

Hopen dat het vanavond beetje droog blijft, kan ik met de twee wielen aan de slag.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
+1

maar ik zie een gammel krikje....

Mocht je geen as steunen hebben, ze hoeven niet duur te zijn. Voor incidenteel gebruik kun je ze bij de bouwmarkt of bij een actie van de aldi goedkoop kopen.

Of even lenen van iemand. Want alleen op een krik is erg gevaarlijk.

Tip:

Goedkope as steunen alleen gebruiken op volledig vlakke ondergronden......... anders


15092012511.jpg
 
Gammel krikje? :weetniet
Komt uit een auto, dus is er voor bestemd, lijkt me. Heb geen assteunen, wellicht maar even ergens halen, dan!

Krik staat overigens gewoon stabiel op een rechte en zuivere ondergrond.
 
Staat die auto op alleen op dat schaarkrikje? Slik... Steek er dan minstens enkele kleppers van houtblokken of een autowiel onder...
 
standaard auto krikje = gammel krikje

(over het algemeen)

Waarom? mag weinig kosten en wegen....

Dit soort klusjes gebruik je minimaal een standaard garage krikje voor (2.5 tons ding) met een paar as steunen of degelijke houtblokken.
 
Ik gebruikte het standaard krikje altijd wel voor het omhoog draaien/wielen wisselen, maar dan wel gelijk de assteuntjes eronder. Kun je er ook nog eens onder kruipen zonder risico, of met je kop in de wielkast zitten zonder dat je bang hoeft te zijn dat je 1300kg V40 in je nek krijgt. Steuntjes kostten nog geen twee tientjes bij de bouwmarkt
 
Joost91;324579 zei:
Gammel krikje? :weetniet
Komt uit een auto, dus is er voor bestemd, lijkt me. Heb geen assteunen, wellicht maar even ergens halen, dan!

Krik staat overigens gewoon stabiel op een rechte en zuivere ondergrond.
Dit schaarkrikje wat je gebruikt hebt is prima om langs de weg een band te verwisselen terwijl de auto ook op de drie andere banden staat. Het is niet gemaakt om de halve auto omhoog te houden en al helemaal niet om tegelijkertijd je klus in een wielkast te duwen of onder de auto te kruipen. Je zal niet de eerste zijn die verpletterd wordt onder z'n eigen wagen.
 
Het was meer mijn planning om de auto nu rustig te laten staan, maximaal 1 à 2 dagen. ;)
Er moeten bijvoorbeeld nog delen van het interieur uit en twee deuren + voorbumper er af, maar dat doe ik pas als hij weer op vier schone pootjes staat.

Zouden pallets ook kunnen? Of helpt dat dan weer te weinig?
 
Pallets of blokken hout onder de draagarmen kan ook. Maar laat je auto dan wel rusten op één van de blokken van de pallets en niet midden op een plankje.
 
Als ze je remschijven maar van de grond houden ;) Ik zou de auto wat hoger willen, dat werkt makkelijker, je kan direct de banden erop zetten en eronder kruipen als het moet.
 
Exact wat ik ook wil.;)

Ik hoef niet onder de Volvo te zijn, gaat mij puur om de wielen eraf te halen en te kunnen schoonmaken.
 
Dan zou ik toch iets zoeken wat hoger is, zoals een assteun ;) Of meerdere pallets op elkaar. Is ook beter voor je rug tijdens het detailen ;)
 
Ik denk dat je me enigzins verkeerd begrijpt... ;)

Het gaat mij er om dat de auto los van de grond staat en dat ik dus de wielen er af kan halen! Dat is het enige doel. Pallets er onder, wielen er af en schoonmaken en daarna wielen weer terug en pallets er onder uit;)