• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo V40 ''Horror-auto''

De stap van wool en inizio naar finale is erg groot. Ik zou in dit geval afwerken met mezzo en dan finale.
 
Ik zou zeker eerst nog mezzo gebruiken na het gebruik van Inizo op een wolletje. De stap is anders misschien wel erg groot. Even overigens om verwarring te voorkomen (ik ben nu zelf in de war): heb jij nou de nieuwste monello pads (recessed?) want anders zou ik het precies visa versa doen: oranje met mezzo en finale op groen.
Voor wat betreft de vogelpoep: volgens mij als het echt helemaal in de lak ingevreten is dan kan je denk ik het beter gaan wetsanden, met polijsten haal je het sowieso niet weg. Ik heb het ooit eens geprobeerd op het startletje van mijn kleine broertje: ongeacht welke combo bleef je de vogelpoep echt zien.

Verder goed bezig en blijven doorgaan: wie niet waagt wie niet wint!
 
@jjonkie: dat wil ik best hoor :)
In post #84 zie je een zeer vervuilde klei en tevens een lak die na een ritje wol+forza er niet echt florisant uitziet.
Dit, plus het feit dat de beginstaat van de auto bekend is, lijkt het mij toch zeer aannemelijk dat de lak dusdanig aangetast en vervuild is dat naar mijn mening het beter kan gaan uitpakken
indien je de lak eerst nog eens goed grondig gaat reiniger voordat je daadwerkelijk gaat polijsten.
Ik heb namelijk het idee ( of tussen mijn oren ) dat je anders een zeer vervuilde lak gaat aanpakken met een corrigeercombinatie wat resulteert in het 'polijsten in je eigen bende' ( kan het zo even niet anders omschrijven ).
Ook al was de volgorde niet juist, je ziet wel al heel erg goed wat voor een vuiligheid er van/uit de lak afkomt met een cleaner/chemisch polijstmiddel
( sowieso kan je de PP ook machinaal doen maar dit ter zijde )

Sowieso moet je altijd de correctiefactor gaan afbouwen, dus na de wol+forza zal je toch weer naar mezzo en finale moeten gaan om de totale glans weer terug te krijgen.
Het tussentijds reinigen is altijd noodzakelijk, hoe erger de staat des te groter de noodzaak.
In het geval van zwaar ingebeten vogelpoep: er staat vast ergens nog wel een plaatje hoe dit onder de loep er uit ziet .... op=op = wetsanden daar je met polijsten dit zga niet terug zal gaan krijgen.

Glans komt door 98% van het voorwerk, de wax geeft je maar 2% ( ook die is zeker te zien ! ), maar houd in dat je stevig moet klussen om bij die resterende 2 procentjes uit te komen.
Houd er ook rekening mee dat je gewoonweg niet alles retestrak gaat krijgen, is de auto en de ervaring denk ik niet naar ( no offence )
Mocht je op het aller-aller-allerlaatst nog mini-krasjes overhouden: gooi er gewoon een rondje Black Hole tegenaan: vult het weer beetje op en zodoende weer wat strakker:
is dit smokkelen .... vind van niet, maar daar mag ieder zijn/haar eigen mening over hebben

Dit project ( wat zo moet je ook bekijken ) is er gewoonweg 1 die je niet 'ff snelsnel' kan doen: neem er gewoon heel veel tijd voor. Werk per plaatdeel, zodoende goed overzicht met wat je aan het doen bent.
persoonlijk: zou mij nl veel te lang gaan duren als je elke stap op de gehele auto doet en dan daarna pas de volgende stap weer in zijn geheel .... vind prettiger werken als ik resultaat zie .... houd de moed er in ( maar dat is ikkuh )
 
Das duidelijk, Mezzo + Finale dus :)^
En wetsanden wil ik toch leren, dus dat komt mooi uit. ,^^

't scheelt dat de auto nu voor een jaar geschorst is en van mij is, ik heb er heel veel tijd voor. En die ga ik er zeker ook voor nemen.;)
 
Zo, als ie dadelijk blinkt (zoals hieronder) dan mag je eindelijk het forum op: www.volvo40forum.nl :)^ :-"

DSC07858.jpg
 
@Joost91: uitgebeten vogelpoep, veroorzaakt craquelee (kleine barstjes, met opstaande randjes) in de lak. Je kunt uitgebeten vogelpoep plekken wel verbeteren, maar het gaat niet weg voor je op het kale zweedse staal zit!! Ik denk dat het belangrijk is om je dat te realiseren. Op panelen die je gaat vervangen, kun je het natuurlijk prima uit proberen (als daar tenminste ook die plekken zitten, want vaak zitten ze vooral op de horizontale vlakken, dus dak, motorkap en bij een sedan de kofferklep).
 
Bedankt voor je reply! Zelfs wetsanden helpt me daar dus niet bij.

Zal binnenkort eens een foto maken van de motorkap. Vermoed dat hij nog wel strakker te krijgen is, moet alleen nog even bedenken hoe.:p
 
Kleine aanvulling op Cordoba: niet iedere vogelflats bijt zo diep in dat je meteen op de grondlak zit, ik heb genoeg oppervlakkige schades nagenoeg weggekregen met wetsanden. Per geval bekijken dus.
 
Even rustig geweest in dit topic, vrijdag, zaterdag en maandag geen tijd gehad er aan te werken.
Deze week zeker wel weer. Vanavond en morgen avond niet, maar donderdag avond ga ik weer verder.


Afgelopen donderdagavond de opgevulde lak nogmaals ontvet en voor de tweede keer opgevuld. Lijkt me dat de krassen nu behoorlijk dicht zitten, dus binnenkort beginnen met wetsanden. Spannend!
Daarnaast een momentsleutel besteld, zodat ik binnenkort de velgen onder de auto vandaan kan trekken en op m'n gemakkie kan gaan schoonmaken. :)

Ook heb ik zojuist een order geplaatst:
1 Meguiars - Gold Class Extractor Hair & Lint Remover
2 Meguiars - Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam) - 2 Pack
1 Pro Vision - Rain Clear Rain Repellant Gel - 150ml
1 C.Pro C.Quartz - Iron.X Paste - 500g

Hair & Lint Remover besteld, omdat ik binnenkort een auto moet doen waar de hond nog wel eens doorheen wandelt en de Rain Clear Gel omdat het me erg makkelijk lijkt en ik er goede verhalen over hoor. Ik vroeg me alleen af waarmee ik de Iron.X Paste kan aanbrengen. Ik heb gegokt op die Applicator Pads. Deze kan ik sowieso goed gebruiken, dus als ik het ergens anders makkelijker en beter mee kan aanbrengen, hoor ik het graag!
 
Iron X-paste heb ik pas gekregen bij een bestelling en daar zit gewoon een tuitje op. Dus gewoon uit het flesje gieten volgens mij.
 
Aanvulling van Otto is terecht, niet elke plek vogelpoep is zo erg dat je 'm niet wegkrijgt, mijn post was dan ook vooral bedoeld om te voorkomen dat Joost door de lak zou gaan, met het idee, dat op een gegeven moment de schade weg zou moeten zijn.

Overigens heb ik op mijn auto ook een paar van die plekken, en heb ze in eerste instantie met met hand met oranje pad en mezzo aangepakt. Gevolg was dat de plekken wel een stuk kleiner zijn geworden: oorspronkelijke plek was zo'n 12 cm doorsnee op de motorkap, na behandeling met de hand bleef daar een plek van 5-7 cm doorsnee over. Overigens ook al eens gehoord dat met de hand het voordeel heeft, dat je heel lokaal druk kunt uitoefenen, en dus niet er omheen onnodig veel lak weghaalt. Tijdens een clinic heeft Dibbuz die laatst genoemde plek ook nog eens met de DAP aangepakt, inclusief paarse wol en Inizio, en de plek is nog iets kleiner geworden, en wat er over is gebleven, is nog iets minder opvallend. Nu heeft Dibbuz wel het voordeel dat ie tijdens de clinic de beschikking heeft over een lakdikte-meter, en loop je dus aanzienlijk minder risico dan wanneer je op gevoel bepaald tot hoever je kan gaan.
 
wesje;324228 zei:
Iron X-paste heb ik pas gekregen bij een bestelling en daar zit gewoon een tuitje op. Dus gewoon uit het flesje gieten volgens mij.

Dat is zo, maar moet het niet 'uitgesmeerd' worden?;)

Bedankt voor alle tips overigens, ik zal donderdag kijken of ik een foto kan maken van de plekken op de motorkap.:)
 
Geweldig topic dit!
Kleine opmerking van min kant; jer hebt geen moment sleutel nodig om de velden eraf te halen. Voir het bevestigen is het welideaal, maar ook niet echt nodig.

Groeten!
 
Nee, daar heb je een punt. Maar zo'n langere hefboom van de momentsleutel kan nog wel eens handig zijn! ;)
En het voelt voor mij toch prettiger om de wielen bij bevestiging weer met een momentsleutel vast te draaien haha.
 
Alleen jammer dat je zo je moment sleutel naar de knoppen helpt ;)

Ga dan op zoek naar een grote stevige ratel.
 
Bij bevestiging snap ik het, maar bij loshalen zou ik inderdaad gewoon een wielsleutel of een ratel pakken met een meter of twee stalen pijp eroverheen. Of een luchtsleutel. Om te voorkomen dat je je momentsleutel naar de eeuwige sleutelvelden stuurt.
 
Retcod;323126 zei:
Zie ik daar een V40 Sports Edition met 17" Arcadia's ??


Nope, is een Phase I T4 Intro Line uit sept 1998.

Inmiddels een T-4R en vanwege een groter BBK als daily banden de Arcadia's eronder! Goed gezien trouwens.

DSC00540-border.jpg



th_DSC07673-border-1.jpg






Maar nu weer ontopic.....wanneer wat nieuwe pics Joost?