• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo V40 ''Horror-auto''

Nieuwe pagina:

Joost91;322466 zei:
Wat ik ook kan doen is vanavond de motorkap even laten rusten. De Poorboys Professional Polish is nl. ook onderweg. Reinig ik'm maandag eerst met PPP en daarna met de oranje pad + Inizo. Kijken wat voor'n verschil het geeft! ;)
 
RedCat;322449 zei:
Worden de pads erg vuil ? Maak daar ook eens een foto van ....
Als je het hebt, begin eerst eens met een cleaner / prep bijv poorboys Professional Polish
Ik verwacht dat als je dieper reinigt, het effect wat makkelijker zal komen
Kans is dat je nu met vuil door het polijstmiddel heen werkt (gezien de klei)
Of met het vuil een deel van de schade volveegt (grof omschreven)

Ik zeg, doorgaan en niet omkijken ;)

ben benieuwd wat je ervaring daar mee zal zijn joost,

laat het ons weten. Ik heb bovenstaande wel vaker voorbij zien komen.

Wat ik me afvraag of het uit maakt. De vervuiling en lak zul je er toch of moeten slijpen en komt hoe dan ook op een pad terecht.

Of je dat nu doet met met prof polish of een grove compound ? Tevens gaat het in tegen mijn gevoel van normaal afwerken dwz grof naar fijn.

Maar nogmaals, probeer het want het kan zeker geen kwaad en deel het. Ik ben wel benieuwd
 
Wat ik al zei, pak een paars wolletje met inizio op een rotary. Gaat als de brandweer.:)^
De gele pad heb ik zelf ook, maar ik vind hem veel te hard en niet fijn werken.
 
:party:
Joost91;322466 zei:
... Reinig ik'm maandag eerst met PPP en daarna met de oranje pad + Inizo. Kijken wat voor'n verschil het geeft! ;)
:party:
Dit heeft nu al de status van een klassieker onder de projecten
Alleen begint het aantal combinaties wat groot te worden :grinning:
 
mk-us;322464 zei:
Alleen altijd nieuwsgierig of er nog achtergebleven ingebeten vogelpoep e.d. nu zichtbaar wordt ( hoop het niet )

Vogelpoep had geen kans, er zat al teveel vuil op de auto :D
 
Wat een klus nog zeg. Wel een ideaal oefenobject. Als je deze weer strak krijgt, dan draai je straks nergens je hand meer voor om.

Als ex-V40 rijder kan ik je trouwens melden dat ze normaal gesproken behoorlijk betrouwbaar zijn en over het algemeen goed inelkaar gezet zijn (NL kwaliteitsproduct :grinning: ). Als jouw exemplaar technisch nog ok is zou ik dan ook zeker overwegen om er zelf nog een tijdje in te rijden.
 
Vanavond begonnen met de lak op te vullen en poging twee om de bestuurdersstoel er uit te halen.

Als eerste drie diepe(re) krassen gekleid. Daarna met eraser ontvet en vervolgens met een satéprikker gevuld. Dat viel vies tegen, zeg! Veel te dik er op gesmeerd en sommige delen helemaal niets. Gelukkig wat uit kunnen spreiden en weg kunnen deppen. Zit er nu dus allesbehalve netjes op, maar ga er vanuit dat dat nog wel weg te schuren is. ;)
img1040uo.jpg


Onderstaande krassen heb ik nog aardig weg kunnen polijsten... Uiteraard vergeten een foto te maken... :schaam
img1043gb.jpg


img1049bl.jpg

Goed,

Dat kan rustig een weekje drogen. Toen de bestuurderstoel. Gisteren al 3 van de vier losgekregen. Alleen de vierde kon ik én niet bij én met geen mogelijkheid losdraaien. Vandaag poging twee en die slaagde. Vol euforie de stoel geprobeerd op te tillen... maar dat wilde niet. Gloeiende.. Beginnen te trekken en te doen, maar kwam niet los. Al mijn krachten er op los gelaten en drie punten waren los. Behalve één punt, achterin. Daar leek het vast te zitten. Maar die had ik gisteren toch al losgedraaid? Yep, maar de verkeerde.. Er blijkt er nog één verstopt te zitten...

Deze zit nét onder de middenconsole. 2 cm speling erboven, 3 cm speling tussen de rail en de middenconsole. Hoe krijg ik dié nou in vredesnaam los?!? Iemand tips?
 
waarschijnlijk kun je de achterste asbak er zo uit halen, daarachter een bout/moer loshalen en dan heb je meer plaats ;)
 
Onwijs vet project, altijd leuk om op zo iets straffenloos kunt proberen hoe ver je kunt gaan en welk resultaat je ermee behaald

Kom je bij die bout niet bij met een steeksleutel?
 
Nee, wel geprobeerd, maar kom er met de steeksleutel niet bij... Met de dopsleutel ook niet..

Straks of maandag maar eens proberen middenconsole er uit te trekken. Kan ik dat ook gelijk goed reinigen:p
 
Joost91;322548 zei:
Beloofde foto van de pads van gisteren ...

Van het vlakje op de foto van donderdag ?

Dan lijken de pads mij wat droog ...
Altijd uitwassen na gebruik. En vooraf een beetje spray&Wipe er op
Beetje in de pad masseren. Dan pas het polijstmiddel.
 
Probeer ook het polijstmiddel wat beter te verdelen,zie nu 4 geconcentreerde plekken met polijstmiddel. Zo mis je behoorlijk wat oppervlakte/polijstkracht.

Verder goed bezig! Leuk om te volgen
 
Jeroen Merlijn;322585 zei:
Probeer ook het polijstmiddel wat beter te verdelen,zie nu 4 geconcentreerde plekken met polijstmiddel. Zo mis je behoorlijk wat oppervlakte/polijstkracht.

Ik doe er nu elke keer vier druppels op. Beter is het dus om wat meeer 'uit te smeren' over de pad?

Jeroen Merlijn;322585 zei:
Verder goed bezig! Leuk om te volgen

:)^