• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo V40 ''Horror-auto''

Heb net ff gekeken wat de verzekering zou kosten bij independer.

Goedkoopste WA is €46, dat is niet slecht voor een eerste auto!
 
Goed bezig! :cool: wat betreft die vervuiling zou ik eerst een flink wassen met twee emmers een flinke scheut shampoo en een wasmitt. Daarna eens Iron-X (en Tar-X) en dan kleien. Kijken hoe de staat van de lak dan is. Aan de hand daarvan de polijststap bepalen. De kosten, achje.. Voor €125,- lekker geschorst laten, bumper zo goedkoop mogelijk vervangen. Als ie dan weer helemaal tip-top is zou ie toch wel een €750,-/€1000,- kunnen opbrengen?
 
Inderdaad, met een beetje geluk brengt hij dat dan wel op. :ja

Ga zo weer richting de loods.
Even een stuk motorkap kleien, kijken of het glad aanvoelt na het kleien. Als dat zo is polijsten. Heb nog een groene pad liggen die wat gaten heeft. Ga daar denk ik maar mee experimenteren. Is niet erg om die weg te moeten gooien. :)

Verder ga ik me uitleven op de kofferbakmat, zuigen + APC en extractorbeurtje. Kijken of en hoe hij opknapt ;).
Daarnaast wilde ik beginnen met het vullen van de krassen, maar de saté prikkers zijn op, dus die worden nu gehaald.
Morgen maar mee beginnen!
 
Goed, vanavond dus bezig geweest met de kofferbak en de motorkap. Deel althans. Gedaan wat ik nooit eerder gedaan heb: Deel van plaatwerk afplakken.:schaam

Kofferbak vóór...
img0930xj.jpg


Zeker beter, maar nog niet echt naar mijn zin. Komt wellicht ook door de lichte verdunning APC/water, die kan zwaarder, tot eventueel 'puur' :p
Klei werd nu wel smerig:)^
img0935tg.jpg

:)_[]

Al stukken beter... Maar nog niet geweldig.. ;) Wat zal ik als volgende stap proberen? Woolpad aanschaffen of eerst de gele pad?;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In een ander topic is er juist voor gewaarschuwd om voor de opdeling van een stuk plaatwerk, geen tape te gebruiken bij polijsten. De reden is dat je kans hebt dat er een klein hoogteverschil storend zichtbaar blijft, als je klaar bent met de klus.

Ik zou zeker niet met wool beginnen, als je denkt dat het nog niet voldoende is, misschien een 2e hit met Inizio en oranje pad. Overigens plaatwerk opdelen in denkbeeldige vakken: dan pak je steeds net iets meer of minder mee, en krijg je geen kaarsrechte lijn door dikteverschil.Vergeet niet dat je na Inizio ook nog Intermezzo moet gebruiken en eventueel nog Finale. Op de foto's in elk geval al een wereld van verschil.
 
Heb je de Volvo nu wel of niet gewassen van tevoren of ben je nu gewoon met de DAP aan de slag gegaan? Ziet er al stukken beter uit zo, zou eerst eens geel+Inizio proberen en dan de hele motorkap. Misschien een tweede hit, daarna afbouwen. Je kunt eens een plaatdeel doen (bijv. de motorkap). Kijken hoe ver je komt.

@ cordoba: je was me net voor. :-b
 
Niet bang zijn! Foamed wool met Inizio, stand 6 en gaan met die banaan.
Hit of 2-3 en daarna afwerken met oranje en Mezzo en Finale op wit.

Je gaat echt niet ineens door je lak. 50-50's met zo'n milde combi is niet zo'n punt.
Zou het niet doen met de foamed wool met een paar hits en flink tegen het randje aan duwen voor een strakkere 50/50.
 
sitting back, with a cup of coffee, watching the progress...

Dit kan alleen maar beter worden (en stiekem wil ik ook wel eens zo'n projectje aanpakken - de V40 van de buurvrouw heeft wel héél veel gelijkenissen met het onderwerp van dit project)
 
Dit is echt een hele mooie klus zeg.. Respect dat je eraan begonnen bent. Hier kun je echt maximaal resultaat behalen.
 
@ Iedereen: Normaal plak ik het ook niet af en maak ik inderdaad denkbeeldige vlakken. Maar het licht in de loods is zo knudde, dat vergelijken met 't zijscherm niet te fotograferen was.
Vanavond eerst maar gehele motorkap met oranje pad en Inizo en daarna met de gele pad er overheen! Daarna afbouwen en kijken of dat resultaat me beter aanstaat. Anders ga ik een Foamed Wool aanschaffen ,^^

IbizaSigno;322389 zei:
Heb je de Volvo nu wel of niet gewassen van tevoren of ben je nu gewoon met de DAP aan de slag gegaan? Ziet er al stukken beter uit zo, zou eerst eens geel+Inizio proberen en dan de hele motorkap. Misschien een tweede hit, daarna afbouwen. Je kunt eens een plaatdeel doen (bijv. de motorkap). Kijken hoe ver je komt.

@ cordoba: je was me net voor. :-b

Heb 'm gisteren niet gewassen nee. Hij is zoals gezegd wel gewassen voor hij de loods ingegaan is. Gisteren alleen gekleid en gepolijst. ;)
 
Goed bezig! Wat een verschil al, heerlijk. Ik ben het met Dibbuz eens, dit project heb je aangenomen om te experimenteren en te kijken hoe je het maximale resultaat kunt behalen. Met je gezonde verstand te werk gaan en het resultaat zal er alleen maar beter op worden (of de wool pad geeft geen beter resultaat dan de lichtere combi, maar dan weet je dat ook).

Kan me vinden in de reactie van IbizaSigno. Toen ik de foto zag dacht ik ook meteen, heeft hij de auto niet eens gewassen voor het polijsten, maar de lak is gewoon dusdanig slecht haha.
 
Worden de pads erg vuil ? Maak daar ook eens een foto van ....
Als je het hebt, begin eerst eens met een cleaner / prep bijv poorboys Professional Polish
Ik verwacht dat als je dieper reinigt, het effect wat makkelijker zal komen
Kans is dat je nu met vuil door het polijstmiddel heen werkt (gezien de klei)
Of met het vuil een deel van de schade volveegt (grof omschreven)

Ik zeg, doorgaan en niet omkijken ;)
 
Pads worden nauwelijks smerig! Niet smeriger als bij de andere auto's die ik gedaan heb.;)
Zal vanavond even foto schieten.. :)

Edit: Ben toch te enthousiast, denk ik. :schaam
Onder andere de woolpad zojuist besteld.:)
 
ik zou ook gewoon aan de slag gaan met de woolpad, met gezond verstand kom je een heel eind.
bij mij heeft de pad een jaar in de kast gelegen voordat ik me er aan durfde branden. totdat er een projectje kwam waarvan ik dacht en nu durf ik het.
en nu gebruik ik hem soms op kleine plekken bij andere auto's.
succes met dit gave project.
 
Zie de kofferbak en vraag me af of je met biotex-mixje en de extrator aan de gang kan gaan ( nadeel zou het schuimen kunnen zijn, geen ervaring met deze aanpak middels extractor vandaar een ? erbij )
Indien teveel schuimvorming dan zou ik met losse sprayer de biotex doen en en met de slurper aan de haal.

@Redcat: vergat erbij te zetten, maar meldde al eerder ( nav vervuilde klei ) dat in poriën kan zitten. Je tip is er 1 die we vaker mogen overwegen ! ( bij dezen dus de +1 voor jou ))

Ben erg benieuwd naar het eindresultaat nav het polijsten, ziet er al 1000% beter uit ( pet af ! )
Alleen altijd nieuwsgierig of er nog achtergebleven ingebeten vogelpoep e.d. nu zichtbaar wordt ( hoop het niet )

Keep it going .... dit soort projecten word ik wel vrolijk van om te aanschouwen
 
mk-us;322464 zei:
@Redcat: vergat erbij te zetten, maar meldde al eerder ( nav vervuilde klei ) dat in poriën kan zitten. Je tip is er 1 die we vaker mogen overwegen! ( bij dezen dus de +1 voor jou ))

Wat ik ook kan doen is vanavond de motorkap even laten rusten. De Poorboys Professional Polish is nl. ook onderweg. Reinig ik'm maandag eerst met PPP en daarna met de oranje pad + Inizo. Kijken wat voor'n verschil het geeft! ;)