• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo V40 ''Horror-auto''

Hier is voor een detailer aardig wat eer aan te behalen. Ik zie alleen één twijfelachtig punt: ik zie op je foto's dat het bestuurdersportier wijkt, en krijg de indruk dat mogelijk het scharnier verbogen is. Dat kan nog wel eens lastig zijn, om dat goed te krijgen. Overigens als je nieuwe/andere plaatdelen gaat plaatsen: ik zou niet alleen een portier of alleen een voorscherm vervangen, wat grote kans dat je dan direct weer schade hebt als je de deur open trekt. (plaatwerk lijkt gegolfd, waardoor een strak deel direct tegen de gegolfde rand van het andere deel komt, bij openen van het portier.
 
Ik zou zeggen succes! :-& Vervelen zal je er in ieder geval niet aan :-"
Ben benieuwd naar het resultaat.
 
Cordoba;321538 zei:
Hier is voor een detailer aardig wat eer aan te behalen. Ik zie alleen één twijfelachtig punt: ik zie op je foto's dat het bestuurdersportier wijkt, en krijg de indruk dat mogelijk het scharnier verbogen is. Dat kan nog wel eens lastig zijn, om dat goed te krijgen. Overigens als je nieuwe/andere plaatdelen gaat plaatsen: ik zou niet alleen een portier of alleen een voorscherm vervangen, wat grote kans dat je dan direct weer schade hebt als je de deur open trekt. (plaatwerk lijkt gegolfd, waardoor een strak deel direct tegen de gegolfde rand van het andere deel komt, bij openen van het portier.


Inderdaad, alleen portier en scherm samen vervangen! Als je de deur open maakt zou je moeten kunnen zien hoe de stijl erbij staat.


Overigens is het niet zo moeilijk allemaal, voorportier effe losschroeven op de scharnieren, stekker loshalen en je tilt de deur er zo uit. Spatbord even achter de deur loshalen, onder de motorkap en achter het wiel en je bent de man ;) Meld je anders even aan op het Volvo-forum voor eventuele technische vragen, kunnen ze je vaak wel goed helpen :)^
 
grandscenicman;321535 zei:
Leuk project , al zou ik deze gewoon eerst ff door de wasstraat duwen , scheelt je een paar uur werk :ja
(is misschien al gebeurd ? )

En daarna lekker aan de gang gaan .....

Zit er over na te denken om'm een foam bad te geven en daarna met de vuilFrees er over heen. Als ik op goede afstand blijf moet dat toch te doen zijn zonder dat ik de lak er vanaf blaas? Denk dat ik'm dan wel eindje schoon krijg.
Meeste vervuiling zal wel wegmoeten met kleien, vrees ik.

Camiel;321551 zei:
Inderdaad, alleen portier en scherm samen vervangen! Als je de deur open maakt zou je moeten kunnen zien hoe de stijl erbij staat.


Overigens is het niet zo moeilijk allemaal, voorportier effe losschroeven op de scharnieren, stekker loshalen en je tilt de deur er zo uit. Spatbord even achter de deur loshalen, onder de motorkap en achter het wiel en je bent de man ;) Meld je anders even aan op het Volvo-forum voor eventuele technische vragen, kunnen ze je vaak wel goed helpen :)^

Bedankt voor de tips! Ik zal er nog eens over nadenken. :grinning:


Joost91;321437 zei:
Iron-X heb ik, wel de 'vloeibare' versie, niet de Paste. Maar als de vloeibare versie niet werkt kan de paste altijd nog!
Unigrit Finishing Paper - 3000 Grit - 1 vel €2.99
Unigrit Finishing Paper - 2000 Grit - 1 vel €1.99
Unigrit Finishing Paper - 1200 Grit - 1 vel €1.99
Of moet ik minder grote tussenstappen nemen, tussen 2/3000 bijvoorbeeld?

Verder kan ik Sanding Backing Pad wel gebruiken. Nog meer?
Kan ik bijvoorbeeld gewoon Spray and Wipe gebruiken voor het 'nathouden'?:schaam

Heeft iemand nog antwoord op deze vragen? ;)
 
Vuil frees icm een oude auto zou ik niet doen

Voor je het weet spuit je de blanke lak eraf als er ergens al corrosie aanwezig is

Wasstraat is sneller maar daar leer je niks van

Foamen en met de hogedruk erover is een goed begin inderdaad
 
Wasstraat hoef je niks van te leren hoor: god mag weten hoeveel auto's al jááren er doorheen zijn geduwd en dan pas in de handen van een detailer komen ;)
Wellicht makkelijker dan zelf 'klooien' in beginsel, daarna kan je gewoon je gang gaan op de wijze zoals 'het hier hoort'
 
Vraag me alleen af hoevaak ik'm door de wasstraat moet duwen voordat ik ook maar beetje resultaat behaal:grinning:

Maar wel goed plan. Wellicht zelf eerst in de wasbox keer goed afspuiten, wellicht nog Iron-X er over heen en dan door de wasstraat.
Die hem overigens altijd ook eerst afspuit voor hij de wasstraat in gaat.:)^
 
Ik had deze auto lekker doorgeduwd naar de sloperij... Die krassen op de zijkant, oké. Maar die deuken poets je er natuurlijk niet uit.
Heel veel sterkte!! ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
 
Misschien is dat ook wel zijn eindbestemming... ;)

Woensdag a.s ga ik hem iig ophalen. Minimale tempratuur zou dan rond de 3 graden zijn, max. rond 11 graden. Prima weer lijkt me om hem iig een foambadje te geven (het zij thuis, hetzij bij een wasbox), te laten wassen en daarna te beginnen met kleien. :)
 
mk-us;321590 zei:
Wasstraat hoef je niks van te leren hoor: god mag weten hoeveel auto's al jááren er doorheen zijn geduwd en dan pas in de handen van een detailer komen ;)
Wellicht makkelijker dan zelf 'klooien' in beginsel, daarna kan je gewoon je gang gaan op de wijze zoals 'het hier hoort'

De auto is bedoeld als oefenobject dus vandaar dat ik zei van de wasstraat leer je niks.
 
Zoals jjonkie ook al zei: vuilfrees is echt een groot risico. Op het werk gebruiken we heel af en toe ook een vuilfrees, maar als je even niet oppast vliegen de stukjes beton (uit de vloer) om je oren.
 
@jjonkie: om die reden had ik ook de 2e zin er bij gezet ;)

Gezien ik de ervaring van de TS niet weet zou ik normaliter niet eens aanraden om te gaan wetsanden / orange-peelen e.d. om een auto, is immers geen kinderspel.
Daar er bij deze auto toch al niks verkeerds meer kan gaan, durf ik het in dit geval gewoon wel aan te raden.
Ben namelijk van mening dat je toch best voorzichtig moet zijn met raad en daad die er gegeven wordt.

Persoonlijk vind ik dit soort projecten veel leuker in interessanter dan de 'gemiddelde poetsbeurt'.
Waarschijnlijk ben ik hier de vreemde eend, maar als ik een totaal verweerde en afgen#$kte auto ( vooral die rode single stage voorbeelden ) weer in zijn volle glorie zie,
dan doet dit mij veel meer dan een Porsche Panamera die weer opgefrist is.
 
@ mk us : Rode verweerde auto's zijn in mijn optiek ook het leukst iinderdaad, ds daar is volgens mij niks vreemd aan...

Ik heb zelf ook 2 of 3 projecten hier gepost met roze auto's die weer mooi zijn. Echt leuk om te doen

Kijk zelf regelmatig op mp voor dit soort autootjes

Mocht je ze gemist hebben....


https://forum.Carclean.com/cc_postst14790/Charade-metamorfose--Bijna-klaar.aspx?=

https://forum.Carclean.com/cc_postst14928/En-klaar--Charade-metamorfose.aspx