• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo V40 ''Horror-auto''

Ik zou eerst iron x even afwachten. volgens mij wordt je motorkap in één klap volledig paars.. En verder nog eens goed met de hand wassen, een beetje agressieve shampoo is geen probleem. Je gaat hierna toch polijsten.

edit, misschien geen gek idee om dit ding eerst door de wasstraat heen te trekken? Goedkoopste programma uiteraard, die wax die ze daar weg geven hoef je niet op je auto te hebben.
 
Woohoo, eindelijk begonnen zie ik. Ongelovelijk dat je deze strijd aangaat. De velgen ga je denk nog wel een heel stuk schoner krijgen met een goeie velgen reiniger en IronX.

Inderdaad bij het polijsten je pads regelmatig schoonmaken, want anders kan je ze volgens mij zo weggooien. Enorm veel succes. Ben benieuwd naar de volgende update :-D
 
Ik weet niet precies wat ik nu precies van deze post moet denken:

sj0ertum;322149 zei:
Ik zou met grover geschut starten en gewoon beginnen met polijsten. Neem een paarse wollen pad en Monello Inizio en je bent zo door die vervuiling heen. Gewoon continue je polijstpad goed reinigen.

Zolang de lak vervuild is en ruw aanvoelt heb je er weinig aan om met wélke combinatie dan ook te beginnen (daarnaast zou ik het nooit aandurven om wie dan ook, met welke auto dan ook, zonder het ding ooit gezien en beoordeeld te hebben, aan te raden om maar even een paars wolletje en Inizio erop te flatsen)
Eerst de oppervlaktevervuiling eraf (door kleien en eventueel Iron X) en dán pas polijsten. Het is zonde van je pads om ze op de grove lakdelen te verslijten.
Goed schoonmaken tussendoor is natuurlijk altijd nodig en een bruikbare tip.
 
Dit gaat genieten worden voor je rofl . Alle gekheid op een stokje nogmaals: hier valt echt veel eer aan te halen. Ik zou echt eerst eens de auto heel erg goed wassen, misschien zelfs wel 2/3 keer? Eventueel ook IronX vernevelen over de auto. Wanneer dit gedaan is dan pas beginnen met kleien. En zoals al eerder gezegd werd: je lak wordt niet minder dof door de kleibeurt, maar wel gladder. Glans krijg je pas wanneer je gaat polijsten.
 
grandscenicman;322007 zei:
Vind ik ook , mijn HD spuit een stuk krachtiger dan wat ik op dat filmpje zie hoor. Zolang je maar genoeg afstand houdt is er niks aan de hand.
Toen ik onlangs met 1 hand bleef doorspuiten en per ongeluk in de straal kwam met mijn andere hand : een rode streep voor enkele dagen ]-0

't Is maar wat je gewend bent: op het werk ooit een keer gehad, dat er iemand achter de slang bleef haken terwijl ik met 1 hand aan het spuiten was, en met de andere een schoon te spuiten onderdeel vast hield. Gevolg: spuit dwars door de rubberhandschoen heen (vergelijkbaar met dikke afwashandschoenen) en behoorlijke open wond in de getroffen hand. Druk in dit geval zal tussen de 80 en 120 bar (op de slang) geweest zijn.
 
Bedankt voor het meedenken allemaal! :)^

Ik heb de auto eerst zelf afgespoten in de wasbox. Daarbij ook de kieren meegenomen omdat daar nog wel een en ander aan vuiligheid zat wat de wasstraat niet weg zou krijgen;) Het afspuiten heb ik gedaan door eerst in te schuimen en hem daarna met hogedruk af te spoelen. Redelijk kort op de lak en rustig bewegend.
Daarna bij de wasstraat gezet, waarna een medewerker hem afgespoten heeft (hogedruk gecombineerd met shampoo). Daarna is hij de wasstraat ingegaan. Goedkoopste programma, dus zonder wax, maar wel eerst shampoo over de auto en daarna hogedruk afspoelen. Daarna twee keer de borstels er over heen.

Ik verwacht niet dat ik na het kleien een blinkende auto krijg, maar het ik heb het idee dat er nog allerlei vuiligheid op de lak zit. En naar mijn mening zou die ik eerst moeten verwijderen voordat ik ga polijsten.
Maar ga morgenavond even met de motorkap verder, dus zal deze dan in zijn geheel kleien en kijken hoe glad hij daarna aanvoelt :)

Wollen pad heb ik trouwens nog niet in bezit. Zwaarste pad is 'n gele pad.
 
Leuk dat je ons allen zo goed op de hoogte houd !
Gele pad + Inizio Forza is ook best straf hoor .... vergis je niet.
Zou makkie aan ( testspot ) beginnen en niet meteen hard(st ) van stapel lopen.
 
Wollen pad, zou ik niet voor een hele auto doen, wel plaatselijk voor beschadigde lak (kras, uitgebeten vogelpoep, dat soort zaken).
 
Dat valt me dus mee, ik heb nog geen uitgebeten vogelpoep kunnen ontdekken!

Dinsdagavond trouwens een advertentie geplaatst voor onderdelen, dat heb ik geweten... Gisteren morgen plat gebeld door diverse sloperijen. Helaas heb ik de 24e april pas tijd, maar als dat geen probleem is voor de sloper ga ik dan het volgende ophalen in Druten:

- Voorbumper
- Scherm lv,
- Portier lv+la

Deze onderdelen, plus aanschaf en schorsing, maken dat de auto mij ongeveer €550,= kost.:grinning:
 
Joost91;322250 zei:
Deze onderdelen, plus aanschaf en schorsing, maken dat de auto mij ongeveer €550,= kost.:grinning:

dat is wel beetje het kantelpunt denk ik, als je er nog iets aan wilt verdienen moet je er niet meer geld tegen aan gooien.

tenzij je er lekker mee wilt gaan rijden natuurlijk straks..
 
Twijfel eerlijk gezegd nog steeds. ;)

Ik heb de Volvo nu geschorst staan voor een jaar. Zoals de situatie nu is zou het zonde zijn'm zelf te houden, omdat ik hem gewoon niet nodig heb. Maar aan de andere kant, over een jaar kan het wellicht heel anders zijn. Als ik de auto laat uitlijnen + een servicebeurt geef, denk ik dat ik nog heel wat jaren plezier zou kunnen hebben van deze auto...

Wat anders: Net een mail terug van auto Rima, de deuren zijn inclusief mechanisme en ramen en ze houden de delen tot de 24e voor mij apart. :party:
 
Je zou er veel plezier van kunnen hebben idd. Maar als je naam, joost 91 slaat op je leeftijd denk ik dat het verstandiger is om iets anders te kopen dan zo´n grote volvo. Wegenbelasting is al feest, verzekering zal ook 50-75 euro doen in de maand.
 
91 slaat op mijn bouwjaar ;)

Volgens VWE zou hij me iig al €170,= wegenbelasting kosten in het kwartaal. Flinke stuiter.
Wat wel scheelt is dat ik al fulltime werk en dus aardig wat verdien.
 
Wegenbelasting is niet goedkoop nee, maar verzekering zal ook nog wel iets meevallen. Wat voor motor ligt erin, 1.8 of 2.0?
En de overige kosten kun je aardig drukken. Als je een beetje handig bent met sleutelen en je via je werk aan onderdelen kunt komen gaat het een stuk makkelijker qua financien.

Zo heb ik het ook altijd gered,^^
 
Bouwjaar, mag ook ;). Ik kom uit dat zelfde bouwjaar. En eerlijk gezegd kan ik me leukere auto's bedenken waarvan de vasten kosten lager zijn.
 
Neem ook de afschrijving mee in je financiële overweging. Op deze Volvo schrijf je t.o.v. de investering niks meer af, in nette staat blijft zo'n auto altijd wat waard. De vaste lasten kunnen dus wat hoger zijn.

Als 'ie netjes is zou ik er lekker mee gaan rijden.
 
streamline;322269 zei:
Wegenbelasting is niet goedkoop nee, maar verzekering zal ook nog wel iets meevallen. Wat voor motor ligt erin, 1.8 of 2.0?
En de overige kosten kun je aardig drukken. Als je een beetje handig bent met sleutelen en je via je werk aan onderdelen kunt komen gaat het een stuk makkelijker qua financien.

Zo heb ik het ook altijd gered,^^

1.8, Benzine, 122 PK. :)