• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo V40 ''Horror-auto''

Die geconcentreerde druppels komen volgens mij doordat hij niet van te voren een spuitje spray&whipe erop heeft gedaan...
Dan zuigt je polijstmiddel meer in je pad en ben je het dus "kwijt"
 
Vanavond weer kort verder gegaan. Helaas was de batterij vd camera leeg, dus twee crappy phonepics geschoten.

Deze strijd is gestreden: :party:


Die is er uit! De bijrijdersstoel zat héél erg vast, maar daar ga ik me later in de week op uitleven.

Verder heb ik de rest vd motorkap gepolijst. Ik heb eerst de rest vd motorkap met Professional Polish gereinigd. Dat hielp wel iets, maar voor het zicht niet veel. Toch werd de oranje handpad behoorlijk smerig

Bedankt voor de ''Spray and Wipe tip'' trouwens, want heb het idee dat het polijstmiddel nu stukken beter verdeeld was op de pads!?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zo als de optie spray en wipe heb je ook special PAD CONDITIONER bevalt mij tot op heden goed

voorkomt marmering
belucht de pad beter
verlengt de levens duur van de pad (zeggen ze )
zorgt voor beter contact tussen pad en lak
zogt er ook voor dat de pad niet uit droogt
 
Joost91;322957 zei:
heb het idee dat het polijstmiddel nu stukken beter verdeeld was op de pads!?
Is idd veel beter verdeeld :ja
Probeer anders om bij een volgende polijstbeurt eens om een fijn streepje polijstmiddel op de lak aan te brengen en ga er dan over met je machine terwijl ie reeds draait
(zie je vaak op youtube oid met de pad een beetje schuin , en zo zit het polijstmiddel waar het moet zitten)
Mogelijk lukt dit niet van de 1e keer en spettert er af en toe wat in het rond , maar op deze wagen kan je het perferct "leren" :D

Wat een klus zeg ! :-&
Respect voor het reeds geleverde werk.
 
Als je zoveel van de lak afhaalt met de oranje handpad + ProfPol dan zou ik me niet al te druk maken over hoe het er uit ziet op de lak:
het gewenste resultaat is al zéér goed te zien op de pad en naar mijn mening ga je daarna er alleen maar voordeel uit halen tijdens het polijsten.
Je hebt geen last van de vervuiling in de lak zelf en dus zal je gemakkelijker ( denk ook wel sneller ) goed resultaat behalen tijdens/na de polijstsessie.
In mijn ogen geeft het alleen maar weer hoeveel meerwaarde de PP heeft als zijnde cleaner vóór het polijsten .... geeft weer dat alleen wassen en kleien niet de enige stappen zijn.
 
Ik twijfelde overigens nog even over de volgorde. :schaam.

Moet ik nu eerst kleien en dan PPP of andersom? Ik heb het gisterenavond nl. andersom gedaan.
 
kleien=oppervlaktevuil >>> cleaner=poriënvuil >>> etcetc

- spoelen
- wassen
- iron-x
- spoelen
- kleien
- wassen (ff snelle) + drogen
- cleaner
- polijsten etcetc
 
Ik zie nog steeds niet de toegevoegde waarde van een extra stap met prof polish. Maar als het voor jou goed werkt moet je het gewoon doen natuurlijk.

Mijn optiek: redelijk grove combi, pad vaak reinigen. Op deze manier de ergste troep eraf en dan afbouwen naar een mooi resultaat.

Kan me niet voorstellen dat dit minder snel zou zijn dan eerst met prof polish en een handpad de vervuiling weg te halen.

( maw waarom je in het zweet werken als het ook machinaal kan....:-" )
 
verkeerd is het ook weer niet, als het werkt is het prima

Maar ik gebruik het inderdaad ook voor kleine correcties, paint cleaner of voor plastic ( achterlichten etc) daar is het ook voor bedoeld volgens mij, het is namelijk een chemische polish, dwz er zit geen slijpende korrel in.

het wordt wel vaker geroepen dat je voor het zwaar polijsten dit ook kunt gebruiken, en wellicht is het ook wel zo maar ik zie het voordeel er (nog?) niet van in.

Maar Redcat en MK-us hebben er goede ervaringen mee dus wellicht dat ze er iets mee over kunnen zeggen.
 
Ik had een deel van de motorkap gepolijst met Groen + Inizo en Oranje + Inizo. Ik was echter niet echt tevreden over het resultaat, dus werd geopperd om het oppervlak eerst te reinigen d.m.v PPP. Welicht dat dat uitkomst zou kunnen bieden.
Dat blijkt dus niet zo te zijn.;)

Gisteren de gehele motorkap afgemaakt, om hoogteverschil met het eerste stuk te voorkomen de rest eerst met Groen + Inizo en daarna Oranje + Inizo gepolijst en daarna met de Woolpad + Inizo.
Nu is de motorkap een stúk beter, echter zijn er nu wel ingebrande vogelpoep plekken te ontdekken.
 
Na inizio kun je nog veel bereiken door fijner na te bewerken (mezzo > finale). Daar sta je soms nog versteld van hoe het dan nog opknapt. Vooral dieptje en glans komt dan pas goed door.

Je kunt niet verwachten dat je met 2 hits met een zware compound een strak resultaat hebt... Geduld is een schone.... auto.
 
Glans is er al, nog niet diep, maar dat komt dan inderdaad wel. Ook na een laagje wax zal hij vast nog iets beter gaan glimmen. :ja. Maar ik bedoelde meer hardnekkige vervuiling als vogelpoep bijvoorbeeld. Als ik dat al niet weg krijg met een wollen pad, zal dat met finale vast ook niet zo zijn...?;)

Wat is trouwens beter: Nabewerken met groen + mezzo en dan wit + finale o.i.d, of ik kan gelijk met finale finishen?