• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo V70 modderlook, hoe pak ik dit aan?

Die van mij zag er precies zo uit.
Ik heb hem eerst afgespoeld en zo de meeste modder er al afgespoeld.
Daarna gefoamd en lekker de foam zijn werk laten doen.
Daarna was al 90% verdwenen en kon ik gewoon verder met het 2 emmer systeem.

Vind dit nog niet echt vies! Hier op het platteland in Groningen is het pas een dikke vieze drek bende! Alleen maar akkerbouw en landweggetjes hier, dan weet je het wel. Zware Grunneger klei, hartstikke vet spul. Na foamen en met de HD afgespoten te hebben, heb je gewoon een hele vettige laag op de lak.

Wow, mooi wasklusje :)

Misschien is het volgende een idee:

-foamen
-afspuiten
-indien nodig herhalen
-wassen met mitt in de ene hand en in de andere hand een tuinslang (zonder sproeikop of iets), zodat je meteen het vuil wegspoelt, voordat het in de mitt kan trekken

Mijn idee is dat je op die manier nog meer vuil wegspoelt, althans met meer water. Mitt in de rechterhand, slang in de linker (of omgekeerd natuurlijk) en dan lekker spoelen vlakbij de mitt. Ik denk dat je emmers dan schoner blijven en je minder kans hebt op swirls, maar misschien heb ik het wel verkeerd, heb nog nooit zo'n vieze auto gewassen namelijk.

Paulus de Boskabouter zei:
Vind dit nog niet echt vies! Hier op het platteland in Groningen is het pas een dikke vieze drek bende! Alleen maar akkerbouw en landweggetjes hier, dan weet je het wel. Zware Grunneger klei, hartstikke vet spul. Na foamen en met de HD afgespoten te hebben, heb je gewoon een hele vettige laag op de lak.

Dito hier. Ik rijd 2x in de week door de polder, zelfde laken in pak....das echt een nadeel van de tijdelijke woonplaats waar we nu zitten.

......waarom staan hier nog geen 'after' foto's, Sander, van die dikke Zweed?.....;) :-" :-b

Deze auto is nog niet zolang geleden behandeld met exp zou dus nog flink in de bescherming moeten zitten, dus foamen afspoelen met hd en dit herhalen zou die al een stuk schoner van moeten zijn lijkt mij:ja

Berkant zei:
Deze auto is nog niet zolang geleden behandeld met exp zou dus nog flink in de bescherming moeten zitten, dus foamen afspoelen met hd en dit herhalen zou die al een stuk schoner van moeten zijn lijkt mij:ja

nou..... ik vind het zwaar tegen vallen die spulletjes van poorboy's :-&
1 a 2 weken mooie water druppels daarna zie je al snel dat veel minder worden en na 1 maand is alles er wel af lijkt wel

SandeR-design zei:
nou..... ik vind het zwaar tegen vallen die spulletjes van poorboy's :-&
1 a 2 weken mooie water druppels daarna zie je al snel dat veel minder worden en na 1 maand is alles er wel af lijkt wel

Als ik naar mijn ervaring kijk kan ik het niet echt met je eens zijn, het eea is sterk afhankelijk wat je per week met de auto doet of niet doet natuurlijk:rules

Zoals je wagen er nu bijstaat mag er de duurste waslaag op hebben gezeten nou daar blijft idd weinig van over.

Het is dat ik geen afgesloten ruimte heb anders had ik je uitgenodigd in Deventer :rules

Berkant zei:
Als ik naar mijn ervaring kijk kan ik het niet echt met je eens zijn, het eea is sterk afhankelijk wat je per week met de auto doet of niet doet natuurlijk:rules

Zoals je wagen er nu bijstaat mag er de duurste waslaag op hebben gezeten nou daar blijft idd weinig van over.

Het is dat ik geen afgesloten ruimte heb anders had ik je uitgenodigd in Deventer :rules

de auto rijdt weekelijks 750 km en ik was hem om de 2 weken op zondag
dan doe ik:

foamen
afspuiten
neus en spiegel kappen in spuiten met bug sqaus(ofzo)
velgen met 1:4 meg wheel brihgtner en beetje iron X
dan wassen met meg's NXT shampoo
af spoelen
drogen met 2 droog doeken.

eigenlijk zie je na de eerste was beurt of een lange regen achtige dag al veel verschil dat de bescherm laagje minder werkt

maar.............ik heb geen ipa of ontvetings middelen voor het aan brengen van de spullen.
bij RST smurf toen wel gedaan maar zie niet veel verschil

Sander ik zie dat je na het wassen en drogen dus verder niks aanbrengt ? Als dit zo is heb je je lak dus al die tijd geen boost of beschermlaagje gegeven.
Ik zou er nog een waxje of sealant bijnemen als ik jou was

ik ben niet zo gek op om ''buiten'' een waxje of iets aan te brengen.

ik zie al vaak met drogen al dat er ondertussen toch zand op de auto waait
ik dacht dat dit ook maar eens in de 3 a 4 maande te hoeven doen ipv elke was beurtje :weetniet

Afhankelijk van de manier van wassen en de dosering van je shampoo:rules

Te sterke shampoo of wassen bij een box zorgt ervoor dat je beschermlaag er eerder af is als je wilt.

Je kan ook een detailer spray gebruiken om je laagje te boosten zoals red mist bijvoorbeeld dit is om een waxlaag te boosten, dit betekent wel dat er eerst weer een beschermlaagje op moet;)

60 ml meg's NXT shampoo op 8 liter water

als ik even snel wil wassen neem ik een 20L jerrycan mee met warm water en een emmer en shampoo naar de wasbox.
ik gebruik dan alleen HD wassen(hier zal de fout wel zitten) en streeploos spoelen.

thuis is het 50 ml snow foam in met 950 ml lauwwater in de foam gun

dan ook wassen met de 60 ml op 8 liter enz enz

Sander ben bang dat er op dit moment en misschien al een hele tijd geen beschermlaagje op je lak zit:-/
Lees je anders even goed in een quick detailer produkt en doe dit na het wassen om je waxlaag te boosten, dit betekent wel dat je dus eerst weer een vers laagje moet hebben.
Ik zou dan even weer een slagje slaan door te wassen kleien voeden eventueel sealen met een sealant zoals exp en dan aftoppen met een waxje, hierna wekelijks of 2 wekelijks bijhouden met een quick detailer:rules