• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo V70 modderlook, hoe pak ik dit aan?

SandeR-design

Detailing rookie
10 mrt 2011
197
0
goeden middag mede poetsjunkie's :cool:

Hoe kan ik dit het beste aanpakken.

foto009-5.jpg


foto010-5.jpg

voordeel is wel dat je niet makkelijk geflits kan worden :-"

foto011-7.jpg


wat er op zit is een soort klei
lijkt wel of die winter banden kleine handjes hebben die alle modder op de auto gooien :sob:

ik dacht foamen
dan met een borstel wassen met veel sop ipv een handschoen

of weten jullie iets voor dit vieze varkentje te wassen.

gr sander
 
Die is bijzonder modderig! Misschien is het verstandig eerst eens met de hogedrukreiniger erover te gaan. Danwel thuis, danwel in de wasbox. Het meeste vuil zal er af moeten voordat je begint met een washmitt. Zou een borstel achterwege laten. Succes!
 
Eerst foamen zoals je al zegt.

Dan gewoon wassen volgens de 2 emmers.En vaak water verversen;) .En gewoon met een washmit.Borstels kunnen krassen veroorzaken;)
 
carwash ?? rofl

neen hoor , ff in de foam zetten (of 2 keer) en met de hd afblazen (2 x dus ) en dan pas de 2 EM toepassen :ja

indien mogelijk enkel in de lengterichting wrijven bij het wassen

meerdere washandschoenen gebruiken : bovenzijde,zijkanten,onderzijde,dorpels.....

je emmers zeker een keertje verversen....
 
ik zou de auto niet gaan wassen met het 2 emmer systeem, daar krijg je krassen van omdat al deze 'klei' dan over de lak geschuurd wordt.
Misschien Meg super degreaser en APC en daarna toch in de wax zetten, zo loop je geen risico en heb je de auto toch goed beschermd voor de winter.
 
Volgorde: Foamen --> met HD erover --> Foamen --> met HD erover

Dan kijken of ie "voldoende" schoon is om te wassen met 2 emmer systeem, daar zeker 3 mits gebruiken
en de spoel-emmer vaker opnieuw vullen.
 
goh, zo'n soort look heeft mijn auto op dit moment ook... rot weer:p zo is er niet veel aan om de wagen mooi te houden... 1 ritje en hij ziet er weer zo uit
 
hey D_J : lijkt mij toch ook te doen :ja

als 2 keer niet genoeg is : 3 keer !! :D

als je dan toch denkt dat ie niet meer te redden valt(lak) : doe maar gewoon die carwash en laat hem gelijk onder handen nemen door iemand van het forum :-b , wordt wel meer gedaan hoor : auto die wordt gepolijst : eerst ff langs de carwash, die paar extra swirls zullen de zaak niet maken ...............
 
Lijkt mij wel het meest onhandige om te doen, langs de wasstraat gaan. De krassen en swirls die er niet zitten hoef je ook niet te verwijderen, dus gewoon lekker met de hand wassen heb je sowieso minder schade als van de krasstraat. Bovendien dacht ik dat de Volvo nog niet heel lang geleden is aangepakt door Sander en Smurf als ik het goed heb.
 
ja idd hij is al 2 keer gepolijst

1 keer samen met smurf toen al 80 a 90 % netjes kunnen krijgen.

paar maanden later heb ik hem zelf nog is gedaan.

https://forum.Carclean.com/cc_postst12219/Volvo-V70-T5-Rdesign-klaar-gemaakt-voor-de-wintermaanden.aspx

maar met zown volvo heb je gewoon een rotary nodig. wat een harde lak :sob: :eek:)
nu voor zown 95 % netjes :party:

aleen nu is hij wel erg vies :-"
 
Gewoon accepteren dat je een vieze auto hebt in deze dagen...Doe ik ook ;). Soms heeft wassen gewoon geen zin als je weet dat hem de volgende dag weer smerig rijd!
 
zo als sander zijn auto ziet hier in de woonplaats de gemiddelde auto er uit ,mijn werkbus (wit) was ook van akkerbouw klei voorzien.

Ik heb hem flink afgespoten met de hd reiniger en vervolgens gewassen en flink spoelen ,oké' dit is een bedrijfswagen en kijk niet zo krap met een krasje.
 
Persoonlijk denk ik dat 1 x in de foam zetten en daarna afspuiten voldoende is om deze auto voor te bereiden op het met de hand wassen met de twee-emmer-methode.
 
Dit is juist het soort geval waar foamen uitermate geschikt voor is!
Daarna lekker met de hand die borstel weggooien en met een mitt de auto wassen.