• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voor de MX-5: Alles in één keer!

Trompet

Detailing rookie
23 jul 2016
3
2
35
Hoi, ik ben nieuw in de 'autowereld', om het zo maar te zeggen. Ik heb net een MX-5 gekocht (hardtop), en wil hem voortaan zelf schoon maken, dus ik heb spullen nodig. Ik heb wat video's bekeken enzo maar zie momenteel door de bomen het bos niet meer. Eigenlijk heb ik gewoon een lijstje nodig met de dingen die ik nodig heb om mijn auto schoon te krijgen / houden. Geen rare poespas, maar ook geen rommel, en dat voor een acceptabele prijs.

Dus: auto goed schoon en mooi glimmend, maar geen te gekke dingen. Ik ga er niet mee naar de show of zo, het is gewoon een auto voor dagelijks gebruik.

Ik heb een tuinslang met sproeikop, en voor de rest eigenlijk helemaal niets. Alles (zelfs emmers) moet nog aangeschaft worden. Ik zat al te kijken naar van die starters pakketten, maar zelfs die heb je in 50 verschillende uitvoeringen en prijsklassen, en waarschijnlijk mis ik dan nog steeds een paar dingen.

Dus: heeft er iemand een advies voor een beginner?

Ten eerste, welkom bij de club en mooie auto. Heb je eventueel al de stappenplannen doorgelezen? Hierin staan ook de eerste stappen on te beginnen. Van wassen tot polijsten/ wax/ coating

Twee emmers, gritguard,
washmitt, goede shampoo is al goede basis.
Daarnaast kun je altijd kijken voor goede kleiset en goede wax.
En doeken, doeken, doeken die heb je nooit teveel.