• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voor de MX-5: Alles in één keer!

Trompet

Detailing rookie
23 jul 2016
3
2
35
Hoi, ik ben nieuw in de 'autowereld', om het zo maar te zeggen. Ik heb net een MX-5 gekocht (hardtop), en wil hem voortaan zelf schoon maken, dus ik heb spullen nodig. Ik heb wat video's bekeken enzo maar zie momenteel door de bomen het bos niet meer. Eigenlijk heb ik gewoon een lijstje nodig met de dingen die ik nodig heb om mijn auto schoon te krijgen / houden. Geen rare poespas, maar ook geen rommel, en dat voor een acceptabele prijs.

Dus: auto goed schoon en mooi glimmend, maar geen te gekke dingen. Ik ga er niet mee naar de show of zo, het is gewoon een auto voor dagelijks gebruik.

Ik heb een tuinslang met sproeikop, en voor de rest eigenlijk helemaal niets. Alles (zelfs emmers) moet nog aangeschaft worden. Ik zat al te kijken naar van die starters pakketten, maar zelfs die heb je in 50 verschillende uitvoeringen en prijsklassen, en waarschijnlijk mis ik dan nog steeds een paar dingen.

Dus: heeft er iemand een advies voor een beginner?

Ten eerste, welkom bij de club en mooie auto. Heb je eventueel al de stappenplannen doorgelezen? Hierin staan ook de eerste stappen on te beginnen. Van wassen tot polijsten/ wax/ coating

Twee emmers, gritguard,
washmitt, goede shampoo is al goede basis.
Daarnaast kun je altijd kijken voor goede kleiset en goede wax.
En doeken, doeken, doeken die heb je nooit teveel.
Eventueel dan nog spulletjes voor de velgen en interieur

Beste trompet,
Als je het forum even doorneemt zie je onder handleidingen genoeg antwoorden op jou vragen.
Je hebt inderdaad verschillende prijsklasses en voor ieder budget wat wils maar dat kan je daar ook op terug vinden.
En waar heb je die 50 verschillende starterspaketten gezien en wil je bv alleen maar wassen en daarna ook gaan detailen?
Tis allemaal echt niet moeilijk maar even inlezen wel gewenst, daarna kijken wat je wil en een lijstje samenstellen van wat jij specifiek wil en dan kunnen we je helpen met aanvullen of raad geven.

Dag Trompet,

Als ik nu opnieuw zou beginnen, en ik zou een waspakket kopen, dan zou daar het volgende in zitten:

- Hogedrukreiniger. Minimaal 100 bar, 8 L/min en een slang van minimaal 8 meter met staalinleg.
- Pompsprayer 5 Liter.
- 3 Grit Guard emmers. 1 voor de wielen, twee voor de rest.
- 3 Grit Guards
- Dodo Juice Born to be Mild. Shampoo om te wassen.
- ValetPro Citrus Pre Wash. Voor gebruik in de pompsprayer als voorwas.
- APC om banden/kieren/deursponning schoon te maken. Maakt volgens mij niet zoveel uit welk merk.
- Gyeon Smoothie. Washandschoen. Eventueel nog een goedkope handschoen om de niet zichtbare delen aan de onderkant schoon te maken.
- ValetPro velgenkwast.
- EZ detail brush mini. Borstel om velgbed schoon te maken.
- Four finger mitt om de velgen schoon te maken.
- Tuf Shine harde borstel om de banden schoon te maken.
- Gyeon Silk Dryer. Doek om de auto te drogen.
- Monello Senza Aqua Piazza trio. Doeken om de deursponning e.d. te drogen.

- Slickrims Tyre Dressing. Bandenzwart
- Meguiar's Synthetic X-press spray wax. Kan je gebruiken bij het drogen, en zorgt gelijk voor een laagje wax.
- Glasreiniger. Kan van heel veel merken. DodoJuice Clearly Mentol is goed, maar Nanolex Premium Glass cleaner ook.

Met deze artikelen zou ik een auto kunnen wassen en drogen. Je kan het natuurlijk nog verder uitbreiden, door bijvoorbeeld een foam gun te kopen of een blower om de auto te drogen en kiertjes uit te blazen, maar dit lijkt mij in principe voldoende.

Wil je later nog verder gaan, dan komt er meer bij, zoals klei, glijmiddel, polijstmachine, polijstmiddelen, wax, etc.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Jan

• Leuk
Reacties: Aficior
Ik denk dat je hier een goede basis hebt: https://forum.Carclean.com/threads/stap-stap-stappenplan-van-moi.16253/

En als je uitgebreider wilt, of zelf keuze wilt maken, kun je hier een hele hoop vinden: https://forum.Carclean.com/threads/...ig-met-videos-20-11-15-update-geplaatst.4222/

Zoals je zelf al zegt, je wilt het eenvoudig houden en alleen wassen, kijk dan in de webshop, bij reiniging en kies daar de producten die jij nodig denkt te hebben.
Met iets meer info, wat je wel en niet wil doen etc. zul je gerichtere reacties krijgen, waar je keuze uit kunt maken.

Succes!

Welkom en zie de goede tips al hierboven! Dit gaat je zeker helpen.
Kijk ook even bij tutorials voor handige tips etc.

Bedankt voor de tips! De bestelling is geplaats.
Ik heb gekozen voor het meguiars 'new car kit' pakket, waar in principe alles voor de lak in zit. Daar heb ik nog een velgenborstel, velgen spray (mothers), ruitenspray (mothers) en een glasdoek bij besteld voor de velgen en ruiten. En natuurlijk 2 emmers met grit guards. (wat zijn die dingen duur...)

Bedankt voor de tips! De bestelling is geplaats.
Ik heb gekozen voor het meguiars 'new car kit' pakket, waar in principe alles voor de lak in zit. Daar heb ik nog een velgenborstel, velgen spray (mothers), ruitenspray (mothers) en een glasdoek bij besteld voor de velgen en ruiten. En natuurlijk 2 emmers met grit guards. (wat zijn die dingen duur...)

en de verslaving is begonnen!
:-)

Haha, we zullen zien. Nul ervaring met auto's poetsen, en de bestelling is nog niet binnen, maar ik heb ondertussen al een paar aanmeldingen gekregen van mensen die ook graag hun auto gepoetst willen hebben :)
Oefening genoeg denk ik zo.