• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voor en-nadelen van coating?

Het grootste nadeel, en het belangrijkste nadeel van coatings t.o.v. waxes, in mij ogen dan: een coating, goed aangebracht, blijft jaren liggen, jaren gemakkelijk af te wassen, jaren mooie beading en sheeting,......... dus als je eens een waxje wil proberen moet ofwel die coating eraf, ofwel heb je een andere auto nodig.
M.a.w. coatings zijn voor niet-detailers die zo lang mogelijk een zo mooi mogelijke auto willen of voor luie detailers.
Laat ik nu een detailer zijn en mijn auto in Mohs Synchro gezet hebben :blush:
 
Coating is in mijnervaring ook veel UV bestendiger. Als je een auto hebt waarvan de lak verkleurt en je doet er een coating overheen blijft de kleur veel langer stand houden!

Dan heb je geluk gehad, dat de 'lijmlaag' van de coating blijkbaar dat effect heeft gehad. Een coating bevat SiO2 (kwarts) deeltjes, en hoe meer kwarts hoe beter we het vinden. Nu wil het feit dat vrijwel alle materialen óf UV-straling reflecteren, óf ze absorberen UV-straling, maar bijna geen enkel materiaal laat UV-licht door. Eén van de weinige materialen die UV-licht doorlaten is, jawel kwarts. De kwartsdeeltjes in de coating doen dus niets aan de UV-straling, maar waarschijnlijk de drager die de kwartsdeeltjes op de lak houdt wel. Vandaar dus mijn opmerking dat de 'lijm' de lak heeft beschermd tegen UV-straling, het kan dus zijn dat een andere coating met een andere drager/bindmiddel dit effect niet of minder heeft.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Hou er ook rekening mee dat je de coating best in een afgesloten plaats aanbrengt ivm droogtijd en vervuiling.
Zorg ook voor voldoende licht, zodat je duidelijk kan zien waar je wel en niet geweest bent tijdens het coaten.
Als je het stappenplan van mohs volgt kan je het niet verkeerd doen.
Wees vooral zuinig in het begin met het aanbrengen van de coating, je hebt snel de neiging om teveel product te gebruiken.
 
  • Leuk
Reactions: Globetrotter
Dat waxje kan gewoon over de coating heen zou je die behoefte hebben hoor ;)
waxje op Skin (toplaag bij Gyeon Synchro) 'pakt' niet. Waxaddict Candygloss vormt een soort "lijm" die er met veel werk af te poetsen is maar er blijft niets van plakken. Bespaar je dus maar de moeite als er Skin op je auto zit.
 
Zou graag een reactie willen op het volgende , ik werk in een Autoschade herstel bedrijf waar we ook een autopoetsafdeling hebben . Wij zetten ook ceramische coating is dat verstandig ?
 
@Ernest waar twijfel je over ?

Een coating kan je netter opbrengen dan dat je met siliconenhoudende producten aan de slag gaat.
Dat je de keuze biedt, lijkt mij een mooie optie voor de klant.
 
@Ernest ,jullie kunnen een auto binnen behandelen en 24 uur droog laten staan dus dat lijkt mij ideaal. Welk merk coating gebruiken jullie?