• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voor het eerst krassen verwijderen

patrickvlt

Detailing rookie
10 mrt 2022
3
2
Dag mensen, ik heb een tijd geleden een tweedehands auto aangeschaft en ik wil daar graag enkele krassen op verwijderen.
Ik ben hier compleet nieuw in :)

Als ik met mijn nagel zachtjes over de krasjes heen ga, dan blijft mijn nagel niet haken. Dus dan zou ik ze moeten kunnen polijsten toch?

Ik kwam vervolgens de Commandant Car Polish 5 tegen:


En wou dit gaan gebruiken icm de Qumax Polijstmachine:
[mod]geen commerciële links toegestaan[/mod]

Ik heb hierbij enkele vragen:

1. Zijn deze producten een geschikte combinatie?
2. Moet ik van tevoren nog iets met de auto doen voordat ik begin met polijsten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat apparaat is een gevaar in onervaren handen. Ik zie een minimaal toerental van 1000 rpm, oplopend tot 3000 rpm! Kijk daar mee uit. Goedkoop is het wel, maar verre van "fool-proof".
 
Officieel niet toegestaan om hier links naar andere webshops te zetten, maar als je bij Carclean op de website kijkt, dan kom je bijvoorbeeld dit tegen:

Heb je meteen een goede machine die wel behoorlijk fool-proof is, meerdere polijstpasta's in gradatie van fijn naar midden naar nog wat grover en ook de bijbehorende polijstpads, schoonmaak spul voor de polijstpads, doeken en afplaktape.
Een hele nette prijs, met ruime inhoud om veilig te beginnen.

PS, zoals hierboven al aangegeven, wel eerst de auto grondig wassen en voorbereiden alvorens te gaan polijsten.
 
  • Leuk
Reactions: patrickvlt
Dat ligt voor een belangrijk deel aan de manier waarop je wast en hoe kritisch je zelf bent.
Gaat de auto elke week door de wasstraat, dan zal die al heel snel weer onder de swirls zitten. Wassen met de hand op een goede manier zal dit beperken.
Is denk ik dus weinig zinnigs over te zeggen omdat het nogal persoonlijk is wat iemand wel of niet acceptabel vind, en ook de kleur speelt mee; op een zwarte auto zie je alles, terwijl andere kleuren veel vergevingsgezinder zijn.
 
  • Leuk
Reactions: patrickvlt
Ik heb een zwarte auto en ga 1x per maand door de wasstraat, dus dan kan ik dit het beste denk ik voortaan met de hand doen.
Heb je hier evt ook nog tips voor? Hoe ik het beste met de hand de auto kan wassen?
 
Ik heb een zwarte auto en ga 1x per maand door de wasstraat, dus dan kan ik dit het beste denk ik voortaan met de hand doen.
Heb je hier evt ook nog tips voor? Hoe ik het beste met de hand de auto kan wassen?
Zie bijvoorbeeld hier en hier. Maar er is veel meer te vinden op het forum en er zijn ook een aantal goede YT kanalen.
En inderdaad de krasstraat beter vermijden.. ;)
 
Voor het wassen e.d. zie die links van ArnoP. Maar koop alsjeblieft die polijstmachine niet, dat is een rotary (roterende polijstmachine) en absoluut niet geschikt voor beginners. Ik weet bijna zeker dat je enorm veel hologrammen krijgt (banen van het polijsten), nog zelfs veel professionals hebben moeite om hologramvrij te finishen met een veel betere rotary. Daarnaast heb je ook nog een aanzienlijke kans om door de lak te gaan. Koop dus gewoon een dual-action polisher, zoals die DAP morello starterskit, of de DAP 500 als je wat goedkoper uit wilt zijn.

En die commandant moet je ook gewoon vanaf blijven. Dat is waardeloos ouderwets polijstmiddel, wat echt niet goed is voor een modernere watergedragen lak met blanke lak.