• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

voorbereiding blackhole + wax

dré1985

Detailing addict
24 mrt 2012
44
52
Hey

Mijn vraag is dus hoe moet ik mijn wagen voorbereiden op een laag blackhole en een nieuwe wax laag?
De wagen is 2 maanden geleden gekleid,gepolijst en glaze en wax gehad.
Nu zou ik graag een nieuwe glaze en wax laag aanbrenge.
Is het een goed idee een rondje dap te doen met ssr1 op zwarte pad?of is er mss een eenvoudigere cleaner?Bv een spray ofzo?

Dit was toen het resultaat
na-1.webp

Maar het is tijd voor nieuwe wax laag,vooral omdat ik er zin in heb :jippie

Mvg
Dré

Reflectie is mooi, zegt echter weinig over aan- of afwezigheid van swirls.

Dus beoordeel de lak zelf in de zon, en ga dan voor de SSR-serie indien er gepolijst moet worden en wanneer dat niet het geval is kies dan Professional Polish, dat is meer cleaner dan polijstmiddel.

Ikzelf zou trouwens altijd de gevoelige delen (motorkap, achter de wielen, onder de deurstrips, achterbumper) opnieuw kleien met een milde klei. Is toch zo gedaan?

Polijsten is niet meer nodig.Is het dan de bedoeling dat je voor een glaze altijd polijst of gaat kleien?
Is na het kleien de oude glaze en wax laag er vanaf?of eerst gebruik maken van een cleaner?
Is eraser mss niet wat ik zoek?Haalt dit niet alles van je lak af?

Voor het verwijderen van waxlagen e.d. zou kleien moeten volstaan. Na het kleien opnieuw een laagje Black Hole en wax aanbrengen gaat prima. Je zou er voor kunnen kiezen om cleanen/licht te polijsten.

Ik zou nu eerder de ProPolish van PBW pakken dan gaan kleien. Met kleien alleen is er weer kans dat je swirls en marring toebrengt. Iets wat bij mijn Suzuki lak zelfs een zekerheid is. Waardoor je alsnog kunt gaan polijsten.
Met de ProPolish kun je zelfs nog lichte swirls verwijderen.

Als er vervuiling in je polijstpad blijft hangen, die je wellicht had voorkomen door te kleien, is de kans om ergere "schade" dan marring natuurlijk aanwezig. Doordat je Black Hole gebruikt wordt de marring wel weer opgevuld en zie je er dus niets van terug. Misschien is een combinatie van beide de juiste weg, zoals McShine al noemde; motorkap, achter de wielen, onder de deurstrips, achterbumper kleien: daarna met professional polish aan de slag.