• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstel ronde (ZZP?)

Faketaan

Detailing rookie
22 nov 2021
3
15
Hai!

Ik ben Faketaan en ik ben al een aantal jaar een hobby autowasser.

Ik ben op zoek naar informatie om eventueel een mobiel auto was/poets bedrijf te beginnen. (ZZP)
Zo kwam ik op dit forum terecht en hoop hier informatie te vinden over eventuele verzekeringen en ook gemeentes die verbieden op straat te wassen in de APV’s.
Hiernaast uiteraard ook over de beste manier van wassen en poetsen en welke producten te gebruiken.

Ik hoop gewoon het een en ander aan informatie te winnen hier en misschien kan ik zelf ook nog wel wat bijbrengen aan het forum!
 
Besef dat als je voor een ander diensten uitvoert, het afvalwater jouw water is en dus valt onder het begrip bedrijfswater
voor bedrijfswater zijn de meeste APV’s wel voorzien van regels, voor eigen water van de eigenaar niet.
Er zijn opvangmogelijkheden, dus even iets extra doen en je kan aan de slag.
 
  • Leuk
Reactions: Faketaan
Welkom Faketaan! Voor info over APV's, verzekeringen en wetgeving zou ik vooral bij de gemeente, verzekeringsmaatschappij, KVK, e.d. aankloppen. Voor wassen en poetsen zijn hier genoeg ervaringsdeskundigen aanwezig! Veel plezier!
 
  • Leuk
Reactions: Faketaan
Ga voor de verzekeringen vooral eens met een adviseur praten. Er komt nogal wat bij kijken als je de risico’s goed af wilt dekken. Denk aan aansprakelijkheidsverzekering voor geval je toch onverhoopt schade toebrengt aan iemands voertuig of omgeving. Je bedrijfsauto en inventaris, eventueel opstal als je een bedrijfsruimte hebt. Maar vergeet ook je arbeidsongeschiktheidsverzekering niet. En ga goed zitten voordat je de premies aanhoort. Autopoetser/detailer zal gok ik zo in beroepsklasse 3 of 4 zitten, wat betekent dat maatschappijen dit beroep als risicovol inschalen en de premies navenant zijn. En last but not least je pensioenvoorziening, hoe wil je dat gaan regelen?

En ga je deze onderneming fulltime doen, of blijf je ook deels in loondienst? Heeft ook weer invloed op je verzekeringen en de risico’s die je loopt.

Kortom, heel wat om over na te denken en je goed te laten informeren. Wat @Kick Buttowski al aangaf, ga eens naar een startersdag van de KVK. Die kunnen je met een hoop zaken al goed op weg helpen. Succes en veel plezier met het starten van je onderneming!