• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen: Expor en Golf 7R

Ah... Dan zal ik groot inkopen :p Die aanname was op basis van Esotoric youtube kanaal waar ze het over 2 doeken per laag hadden (waarschijnlijk wel 45x45 doeken ipv Nero die 35x35 is maar toch). Maar als doek vol is zal ik dat wel merken ja, goed om dan extra voorraad te hebben.

Ik denk dat ik je begrijp ja. 2 doeken, 1 voor afnemen 1 voor nawrijven. Als eerste doek vol is weggooien en de 2e doek als afneem doek gebruiken en een nieuwe om na te wrijven. Dan opnieuw beginnen bij nieuwe laag neem ik aan vanwege uitharden van de vorige doek.

Ipv weggooien, is het mogelijk de doeken met heet water en het juiste wasmiddel nog uit te wassen en te hergebruiken (voor coatings), of is dat risico gewoon te groot?

En die pre wash, 1:10 gebruiken ivm maximaal ontvetten? Is het ook beter om die te gebruiken om lsp te strippen of is citrus wash goed genoeg icm andere pre polish stappen.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag eindelijk kunnen beginnen met detailen van de golf. Stappenplan zoals vermeld in de startpost t/m test spot. Nu heb ik helaas dezelfde ervaring als met de Polo dus ik hoop wat guidelines te kunnen krijgen (ik heb me al rot gelezen op het forum maar ik kom er niet uit).

De swirls krijg ik voor het grootste deel in 1 hit weg, maar dan hou ik 'kleine' swirls over die ik eerst niet zag. Ik gebruik V36 (cutting polish) met een oranje (medium cut) hex-logic pad. Mijn aanname is dat dit door het polijsten komt met de oranje pad vanwege de cut die de pad heeft, en opzich dus niet vreemd. Echter, als ik dan finish met wit + V38 (finishing polish) levert dat geen verschil op :(.

De pads die CG heeft komen overeen met Monello als ik het zo zie (ik snap dat daadwerkelijk cut iets anders zal zijn), dus van grof naar fijn (foam): geel / oranje / groen / wit / (blauw, zie ik bij monello niet als tussenstap) / zwart. Ik heb alle pads (inclusief blauw) behalve de groene. Als ik naar de monello charts kijk dan neem ik aan V38 = finale, V36 = mezzo, V34 = Veloce, V32 = ?. Misschien dat ik met groen ook de swirls eruit krijg (aangezien dat met 1 hit oranje ook al lukte en ik hier en daar lees dat Lapiz Blue relatief zacht is voor een VAG lak) maar dat kan ik helaas niet makkelijk proberen omdat ik die niet heb. Echter zou ik verwachten nog steeds te kunnen finishen omdat ik dan 2 stappen zet van oranje V36 naar wit V38.

Voor:
IMG_20180306_162041.jpg

Na:
IMG_20180306_161907.jpg


Ik werk als volgt:
Ik prime mijn pad niet, daar ik begrepen heb dat dit voor foam pads niet hoeft? Dus schone/gewassen pad, pufje detailerspray (of water) en 5 erwten polijstmiddel. Eerst deppen om product te verspreiden, dan verder evenredig verspreiden op stand 1 over ~50x50cm. Ik beweeg zeer langzaam op stand 6 (iets langzamer dan de CG YouTube videos) en maak 1 tot 1,5 dambord waarna de polish helder begint te worden, dan nog een dambord met iets minder druk, daarna afnemen. Finishen met wit doe ik bijna hetzelfde, alleen stand 4-5.

Ik snap dat advies geven lastig is zonder exact te zien wat ik doe en hoe de middelen werken, maar misschien op basis van de foto dat jullie al zien dat ik gewoon iets fout doe. Dit weekend ga ik verder experimenteren. Ondanks dat het geen "100%" correctie is ben ik al heel blij met het resultaat omdat de "microswirls" een stuk lastiger te zien zijn dan wat er eerst op zat.
 
Oei.. dat is wel een eindje weg voor mij.. zijn er wel zat uit die regio...