Ik moet zeggen dat ik daar tot nu toe (bijna) geen last van had. In een hete zomerzon na 5u polijsten zonder de pad te reinigen begon hij wel te stoffen, maar dat was een kwestie van schoonmaken vanwege de opgedroogde resten in de pad. Wel valt de cut mij tegen, op de Polo kom ik er echt niet doorheen, maar nogmaals, dat kan door mijn techniek komen. De golf geeft rondom 151-155um lakdikte aan dus ik heb genoeg om te testen . Als het niet werkt moet ik naar MF cutting / spider pad kijken en/of polijst middel gaan aanpassen.Welkom,ik zie in je producten de V-reeks staan, persoonlijk vond ik die hel om mee te werken stoft heel de boel onder.
Ik moet zeggen dat ik daar tot nu toe (bijna) geen last van had. In een hete zomerzon na 5u polijsten zonder de pad te reinigen begon hij wel te stoffen, maar dat was een kwestie van schoonmaken vanwege de opgedroogde resten in de pad. Wel valt de cut mij tegen, op de Polo kom ik er echt niet doorheen, maar nogmaals, dat kan door mijn techniek komen. De golf geeft rondom 151-155um lakdikte aan dus ik heb genoeg om te testen . Als het niet werkt moet ik naar MF cutting / spider pad kijken en/of polijst middel gaan aanpassen.
Ik had recent nog begrepen dat je de Primer niet als een finishing polish moest zien, maar als een extra manier om de applicatie van een coating makkelijker te maken. (Volgens mij had het wel wat kracht, maar dit was niet het primaire doel)
Zoals @Quantoxx al aangaf is het idd geen finishing polish. Je moet de stappen die je normaal volgt met het polijsten afwerken. Compound + polish. De primer is een extra stap tussen het polijsten en het aanbrengen van de coating om de laatste stap te vergemakkelijken. Althans zo had ik het ook begrepen uit het andere topic van @Janssen. Ik heb het product zelf nog niet gebruikt.
Thanks! Hij is momenteel nog helemaal standaard ja. De planning is ergens dit jaar downpipe+intake+koppeling (het is een handbak) met stage 2 software.Hoi welkom op het forum!
Ik blijf die voor een R de mooiste kleur vinden.. helemaal omdat het leuk matched met alle blauwe lampjes in het interieur! (Het zijn de details die het m doen)
Is de motorisch nog helemaal standaard?
Ik moet nog een testspot maken dus ik heb nog geen idee of de standaard hex-logic oranje + V36 polish de juiste correctie zal halen. Mocht dat zo zijn zeg je dus dat ik met Primer kan finishen i.p.v. wit/blauw+V38 finishing polish?Ik leer elke dag iets hier! Of toch...
Primer is wel degelijk een finishing product!
Als je tot een medium stap polijst met andere producten kan je echt een hele mooie glanzende finish krijgen met Primer.
En het maakt de lak gladder wat zeker bij een product als Prime of Pure ideaal is!
Wassen na correctie en dan finish? Ik was normaal niet meer zogauw ik begin met polijsten.qua correctie kracht zal ik het vergelijken met S40/ Rupes Wit wat ook te boek staan als finishing producten.
Het is echt voldoende om te finishen na een mezzo/ S17.
Ik vind dat zelfs een hele mooie stappen plan.. corrigeren t/m mezzo/S17.. de auto foamen met nanolex pre wash.. de auto wassen... dogen dan de primer.. preppen en coatuh.
Sorry ter verduidelijking. Niet 5u nonstop polijsten met 1 pad, maar meer dat na een polijstsessie die pad wel vol zat en ik hem niet had schoongemaakt (was eerste keer dat ik aan het polijsten ging). Ik heb andere panelen meteen gefinished (andere pad) en niet nonstop gepolijst. Neemt niet weg dat ik inderdaad meer correctie had gehad door tijd pad te reinigen. Waar ik echter op doelde met niet genoeg correctie is vanaf het begin al (en dat veranderde ook niet na verzadiging van pad). En daar moet ik verder mee experimenteren mbt druk/snelheid en evt. ander pads/polish.Mocht die 5 uur polijsten met 1!!!pad geen grapje zijn dan denk ik dat je wat in moet gaan lezen. Dat je dan geen correctie krijgt is na het lezen van wat proza nogal wiedes.
Succes
Wassen na correctie en dan finish? Ik was normaal niet meer zogauw ik begin met polijsten.