• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen: Expor en Golf 7R

Welkom,ik zie in je producten de V-reeks staan, persoonlijk vond ik die hel om mee te werken o_O stoft heel de boel onder.
 
Welkom,ik zie in je producten de V-reeks staan, persoonlijk vond ik die hel om mee te werken o_O stoft heel de boel onder.
Ik moet zeggen dat ik daar tot nu toe (bijna) geen last van had. In een hete zomerzon na 5u polijsten zonder de pad te reinigen begon hij wel te stoffen, maar dat was een kwestie van schoonmaken vanwege de opgedroogde resten in de pad. Wel valt de cut mij tegen, op de Polo kom ik er echt niet doorheen, maar nogmaals, dat kan door mijn techniek komen. De golf geeft rondom 151-155um lakdikte aan dus ik heb genoeg om te testen :p. Als het niet werkt moet ik naar MF cutting / spider pad kijken en/of polijst middel gaan aanpassen.
 
Fraaie kleur heeft je Golf Jurgen. Wat het aanbrengen van een coating betreft: kijk ook of het raadzaam is om adembescherming te dragen bij het aanbrengen en of je infraroodlampen nodig hebt om de coating te drogen/harden. (is ook afhankelijk van je gekozen coating)
 
  • Leuk
Reactions: expor
Ik moet zeggen dat ik daar tot nu toe (bijna) geen last van had. In een hete zomerzon na 5u polijsten zonder de pad te reinigen begon hij wel te stoffen, maar dat was een kwestie van schoonmaken vanwege de opgedroogde resten in de pad. Wel valt de cut mij tegen, op de Polo kom ik er echt niet doorheen, maar nogmaals, dat kan door mijn techniek komen. De golf geeft rondom 151-155um lakdikte aan dus ik heb genoeg om te testen :p. Als het niet werkt moet ik naar MF cutting / spider pad kijken en/of polijst middel gaan aanpassen.

Mocht die 5 uur polijsten met 1!!!pad geen grapje zijn dan denk ik dat je wat in moet gaan lezen. Dat je dan geen correctie krijgt is na het lezen van wat proza nogal wiedes.
Succes
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Hoi welkom op het forum!

Ik blijf die voor een R de mooiste kleur vinden.. helemaal omdat het leuk matched met alle blauwe lampjes in het interieur! (Het zijn de details die het m doen)

Is de motorisch nog helemaal standaard?


Ik had recent nog begrepen dat je de Primer niet als een finishing polish moest zien, maar als een extra manier om de applicatie van een coating makkelijker te maken. (Volgens mij had het wel wat kracht, maar dit was niet het primaire doel)

Zoals @Quantoxx al aangaf is het idd geen finishing polish. Je moet de stappen die je normaal volgt met het polijsten afwerken. Compound + polish. De primer is een extra stap tussen het polijsten en het aanbrengen van de coating om de laatste stap te vergemakkelijken. Althans zo had ik het ook begrepen uit het andere topic van @Janssen. Ik heb het product zelf nog niet gebruikt.

Ik leer elke dag iets hier! Of toch... :rolleyes:

Primer is wel degelijk een finishing product!

Als je tot een medium stap polijst met andere producten kan je echt een hele mooie glanzende finish krijgen met Primer.
En het maakt de lak gladder wat zeker bij een product als Prime of Pure ideaal is!
 
  • Leuk
Reactions: Sebastiaan
@Zluytr: ik bedoel dat het doel van de primer niet het finishen is! Dit doe je met een finishing polish aangezien de correctiekracht van de primer een stuk lager ligt dan die van een finishing polish; zoals je zelf aangaf in het Gyeon primer topic. Het hoofddoel is het gladder maken en voorbereiden van de lak vóór het aanbrengen van de coating. In mijn optiek is het dus geen stand - alone product, dewelke je zou gebruiken om swirls te verwijderen.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
qua correctie kracht zal ik het vergelijken met S40/ Rupes Wit wat ook te boek staan als finishing producten.

Het is echt voldoende om te finishen na een mezzo/ S17.

Ik vind dat zelfs een hele mooie stappen plan.. corrigeren t/m mezzo/S17.. de auto foamen met nanolex pre wash.. de auto wassen... dogen dan de primer.. preppen en coatuh.
 
Hoi welkom op het forum!

Ik blijf die voor een R de mooiste kleur vinden.. helemaal omdat het leuk matched met alle blauwe lampjes in het interieur! (Het zijn de details die het m doen)

Is de motorisch nog helemaal standaard?
Thanks! Hij is momenteel nog helemaal standaard ja. De planning is ergens dit jaar downpipe+intake+koppeling (het is een handbak) met stage 2 software.

Ik leer elke dag iets hier! Of toch... :rolleyes:

Primer is wel degelijk een finishing product!

Als je tot een medium stap polijst met andere producten kan je echt een hele mooie glanzende finish krijgen met Primer.
En het maakt de lak gladder wat zeker bij een product als Prime of Pure ideaal is!
Ik moet nog een testspot maken dus ik heb nog geen idee of de standaard hex-logic oranje + V36 polish de juiste correctie zal halen. Mocht dat zo zijn zeg je dus dat ik met Primer kan finishen i.p.v. wit/blauw+V38 finishing polish?

qua correctie kracht zal ik het vergelijken met S40/ Rupes Wit wat ook te boek staan als finishing producten.

Het is echt voldoende om te finishen na een mezzo/ S17.

Ik vind dat zelfs een hele mooie stappen plan.. corrigeren t/m mezzo/S17.. de auto foamen met nanolex pre wash.. de auto wassen... dogen dan de primer.. preppen en coatuh.
Wassen na correctie en dan finish? Ik was normaal niet meer zogauw ik begin met polijsten.
 
Mocht die 5 uur polijsten met 1!!!pad geen grapje zijn dan denk ik dat je wat in moet gaan lezen. Dat je dan geen correctie krijgt is na het lezen van wat proza nogal wiedes.
Succes
Sorry ter verduidelijking. Niet 5u nonstop polijsten met 1 pad, maar meer dat na een polijstsessie die pad wel vol zat en ik hem niet had schoongemaakt (was eerste keer dat ik aan het polijsten ging). Ik heb andere panelen meteen gefinished (andere pad) en niet nonstop gepolijst. Neemt niet weg dat ik inderdaad meer correctie had gehad door tijd pad te reinigen. Waar ik echter op doelde met niet genoeg correctie is vanaf het begin al (en dat veranderde ook niet na verzadiging van pad). En daar moet ik verder mee experimenteren mbt druk/snelheid en evt. ander pads/polish.

Overigens, proza?:p
 
Laatst bewerkt:
Ik kan niet vaak genoeg zeggen hoe belangrijk het is om je pad regelmatig schoon te maken.

Dat gaat echt te kosten van je correctie.. en van je pad.

Wassen na correctie en dan finish? Ik was normaal niet meer zogauw ik begin met polijsten.

Met een coating is een keertje wassen toch erg aan te raden voor de ontvetting en ultieme hechting. (Kan overgens nooit geen kwaad)

Bij Gyeon zelf raden ze deze stappen ook aan. Alleen raden hun aan dit met een goedkoop afwas middel. Ik vind de nanolex beter hiervoor, maar dat zullen ze niet zo snel aanraden bij Gyeon ;)

Verder heb ik met een hoop producten gewerkt, maar chemical Guys heb ik nooit gebruikt. (En zal niet snel gebeuren)

Versterkte koppeling is zeker aan te raden idd. Wil ik zelf ook heel graag. Nu hebben we de koppel moeten beperken. Wat zonde is natuurlijk ;)

Niks mooier dan een handbak met dit soort power.
 
OK thanks. Het polijstmiddel en aanverwanten zijn me destijds aangeraden door een concullega webshop. Inmiddels zie ik dat ik beter in bijv. Monello of Scholls had kunnen investeren (wat wss nog zal gebeuren op een dan).

Ik zal de auto dan nog eens foamen en wassen na corrigeren, met monello snowfoam en bathe voordat ik met prime aan de slag ga. Misschien zal het de eerste keer niet perfect zijn maar dat blijft wel de insteek, moet het toch een keer leren :p.

Ja ik begreep met std koppeling iets van 450 max 470nm begrenst terwijl hij anders rond 570 kan uitkomen. 100nm laten liggen kan ik niet aanzien :D.
 
Klopt ik zit op 465nm zonder slip in de koppeling.

Ik zou wel of afwasmiddel pakken.. en dat zo goedkoop mogelijk.. of nanolex pre wash aanschaffen.

Dat laatste heeft mijn grote voorkeur. Maar deze 2 opties zijn de beste manier van ontvetten.
 
  • Leuk
Reactions: expor
Duidelijk, ik zie nu idd dat die pre-wash specifiek een ontvetter is. Ik dacht dat het een normale foam shampoo was, maar zo kan hij wel gebruikt worden zonder aantasten wax/coating (just to know, ik heb al menollo snow foam voor normale wasbeurten)?
 
Ik gebruik m niet voor onderhoud... na mijn gevoel is hij daar te heftig voor.

Gebruik m wel vaak voor t detailen.. want hij reinigt wel beter dan de Monello.

De Monello gebruik ik weer voor mijn wekelijkse wasbeurt.
 
  • Leuk
Reactions: expor
Sorry ik blijf lastig; is 50ml Mohs genoeg om minimaal 2 lagen op de auto te zetten? En hebben jullie een tip voor de te gebruiken MF doeken? De Gyeon doeken zijn mooi maar ook wel prijzig, vooral als ik ze kan weggooien na het coaten. Geen probleem als dat toch de beste keuze is, maar misschien zijn er goedkopere alternatieven die hun werk net zo goed doen :).
 
Vragen is geen probleem.

50ml is meer dan zat voor 2 lagen op de golf.

Ik gebruik zelf graag edgeless doeken om een coating af te nemen. Zijn wel wat meer aan de prijs, maar zo veel fijner in gebruik.

De goedkoopste optie zijn de 5 packs van Nanolex.

Een optie die veel mensen nemen zijn de pico nero’s van Monello. Dat is denk ik wel de voordeligste optie.

De stroever een coating afneemt de fijner een edgeless doek is. En 1 voordeel die je heb bij Mohs is dat dit wel de fijnste coating is om af te nemen.. echt super makkelijk.. dus zou een pico Nero niet zo verkeerd zijn.
 
Thanks again. Daar heb ik toevallig al een aantal nieuwe van liggen (Nero) dus dat zal ik dan eerst eens proberen. Als ik het goed heb 2 doeken per laag, één om coating af te nemen, de andere om na te wrijven? Dus 6 doeken om 2-laags Mohs + 1 laag Skin. Nu alleen nog wachten tot Syncro weer leverbaar is...:confused:. Ik ga morgen beginnen met detailen en hopelijk polijsten. Ben echt benieuwd of het me gaat lukken, als ik niet de gehoopte correctie haal zal ik eerst in de leer moeten en er voorlopig gewoon sealant en wax opzetten. Zonde van de coating anders natuurlijk.
 
Met 6 doeken ga je het niet niet redden hoor.

Zelfs het dubbele word krap.

De doek die je als eerst gebruikt loopt snel vol... en dat ga je merken. Op dat moment moet je die doek weg doen.. de 2e doek als eerst gebruiken en dan zo door gaan.

Ik hoop dat het net zo logisch overkomt als het in mijn hoofd klinkt :sweat:
 
  • Leuk
Reactions: Jansen