• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

voorstellen

mepmus

Detailing addict
3 apr 2011
59
55
Goedemorgen,
Ik ben sinds niet al te lang de trotse bezitter van een Saab99 Turbo 2 uit 79.
aangezien het belangrijk is om de auto in goede conditie te houden wil ik buiten het mechanische gedeelte ook het exterieur gedeelte goed onderhouden.
Ik moet zeggen dat ik wel verbaasd was toen ik voor het eerst op deze site terecht kwam want wie verwacht dat het schoonmaken en onderhouden van je lak een compleet sience aan ten grondslag ligt.
Maar goed ik ben blijk dat ik dit heb ontdekt want volgens mij heb ik het er tot nu toe niet echt goed vanaf gebracht, wel schoon maar het kan dus vele malen beter. Aangezien ik nieuw ben met dit gebeuren zal ik denk ik eerst een goede begin set moeten aanschaffen.
alle tips zijn welkom!
wat ik denk dat ik wil gaan gebruiken:
2 emmers voor het wassen
Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber) van Meguiar's
CSF Delirium Orange Drying Towel of de Poorboys World Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm
Dan nog applicators maar welke ik zou het niet weten
Meguiars NXT Generation Car Wash Shampoo - 1892ml
Meguiars Quik Clay Detailing System 473 ml met 50gr Clay Bar
dan nog een paint cleaner en een goede wax en event een sealant, wat daar van voor mij het beste is weet ik nog niet.
en om het tussen door bij te houden
Meguiars Ultimate Quik Detailer - 650ml
wouw dat is nog wat anders dan een shampoo en een turtelwax setje van bij de halffords.
voor nu laat ik het hier even bij en ga me concentreren wat ik nu nodig heb om mee te beginnen, zoals gezegd suggesties tips en tricks zijn meer dan welkom.
Ramon

Welkom hier Ramon.

Heb je ook foto`s van je bolide???;) 8d

En gewoon veel lezen hier.Staat erg veel informatie in de verschillende subfora`s;)

Tuurlijk heb wat foto's van de Saab!!!

IMG_0059.webp

IMG_0058.webp

IMG_0061.webp

deze zijn vorig jaar gemaakt toen ik haar net had opgehaald.

Ramon

Nice ride, erg vette bak!

Beginners setje ziet er goed uit. Alleen ik mis nog microvezel doeken...

Stappen:
1.Wassen - je kan nog even kijken bij de Action voor een rasta washmitt. Deze kost minder dan een euro en kan je gebruiken voor de onderste helft van je bumper en je velgen. Slijt je dure mitt niet zo snel ;)
2. Kleien - hier mis je nog een microvezel doek om de quick detailer van de lak te halen als je aan het kleien bent. Kijk eens naar de set van Mothers LINKJE
Deze set heeft maarliefst 180 gram klei (ipv 50 bij meguiars) en er zit al een gratis microvezel doek bij.
3. Cleaner - zou ik in jou geval niet doen. Denk dat je deze het beste bij een volgende bestelling mee kan nemen
4. Polish - Waarschijnlijk zitten er wel de nodige krassen op de auto, je kan voor in de toekomst kijken naar een DAP 500/900 om te polijsten
5. Wax/sealant - Ik zou één van beide aanschaffen. Je hebt waarschijnlijk nog te weinig profijt van beide. Koop een goede, kijk eens bij de collectie van Dodo. Wat goedkopere maar ook goede wax is bijvoorbeeld M16 van Mequiars. Hierbij heb je ook een pad nodig. Je kan een standaard foam aplicator gebruiken van Mequiars bijvoorbeeld maar je kan ook een rode pad van Monello kopen. Deze zijn net n euro duurder maar veel fijner. LINKJE
6. Overig onderhoud. Jij hebt dan de quick detailer, deze zit ook in het klei pakket, maar kan je wel gebruiken.

Dan ga ik toch even plagen en je proberen over te halen nog meer te kopen :P zo vervelend als mensen dat doen, maar ik doe het toch....

Je hebt best veel kunstof bumper, hiervoor kan je Poorboys Trim Restorer gebruiken. Dit wordt zo weer zwart, en daarnaast kan je het ook gebruiken voor je raamrubbers ;)
Als laatste raad ik je aan een APC te kopen. Zoiets Hiermee kan je je velgen schoonmaken, ramen, interieur en onder de motorkap. Tevens ook zeer veelzijdig binnenshuis. Koop er wel even 2 spray flessen bij om te mengen tot verschillende concentraties. 1:1 en 1:20 ofzo

Succes en we lezen wel wat het allemaal is geworden ;)

Thanx, voor de tips :cool
ga nu eerst de definitieve lijst samenstellen en bestellen en dan kunnen we aan de Bak!
laat wel weten hoe eea is verlopen.

nog een vraagje:-"
welke mf doeken zijn goed, lees nogal wat over het pluizen ed, en hoeveel om mee te beginnen.