• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vraag over het gebruik van Poorboys Black Hole na Step2

titoke

Detailing addict
25 mei 2010
57
52
44
heykes

Ik doe mijn auto dus ook volgens een stappen plan. Nu had ik de vraag als ik na de polich en en voor de sealant ook nog de black hole kan gebruiken.

Dus:
stap 1
wassen en drogen van de auto

stap 2
clayen van de auto

stap 3
ultemate compound (meguiar)

stap 4
paint cleaner (meguiar)

stap5
polish (meguiar)

stap 6
black hole


stap 7
sealent

stap 8
afwerken met een carnauba wax van meguiar

nu mijn vraag is dus die stap zes tussen de vijde en zevende stap is dat nuttig of niet?

mvg
titoke
 
Voor het gebruik van een sealant en/of wax kun je een glaze als Black Hole gebruiken.
Wel even een vraag over jouw stap 5: je geeft hier aan een polish van Meguiar's te gebruiken.
Welk product is dat precies?
Wat Meguiar's namelijk een polish noemt, noemt de rest van de wereld een glaze. Tweemaal een glaze achter elkaar
aanbrengen zou niet zoveel nut hebben.

[edit]: ik zie nu in de topic titel dat het om Meguiar's Step 2 zou gaan. Dit is dus inderdaad een glaze.
Als je allebei de producten al in huis hebt, zul je moeten kiezen tussen die twee.
 
Topictitel aangepast en topic verplaatst ;)

Bleck Hole na step 2 van Meguiar's is wat onzinnig aangezien step 2 ook een voedende stap is Black Hole is een glaze (voedend) en Step is ook een glaze, alleen noemt Meguiar's dit helaas heel verwarrend, een polish.
 
stimpy68 zei:
Topictitel aangepast en topic verplaatst ;)

Bleck Hole na step 2 van Meguiar's is wat onzinnig aangezien step 2 ook een voedende stap is Black Hole is een glaze (voedend) en Step is ook een glaze, alleen noemt Meguiar's dit helaas heel verwarrend, een polish.

Eerst en vooral mijn excuses voor het verkeerd plaatsen van de topic.
En het is idd de step twee van meguiar.
Ja dat was dus mijn vraag eigenlijk als het wel nut had. Heb nu wel enkel die van meguiar, maar wou me die black hole bestellen. Maar mss toch eens doen om het verschil te zien tegenover meguiar.

Dus kort gezegt stap zes er gewoon tussen uit laten en de rest gewoon dan aan sluiten achter de polich aan?

in ieder geval al bedank voor de informatie

groetjes titoke
 
ik weet niet in hoeverre step 2 swirls vult.
maar de blackhole heeft veel fillers aan boord, en zal dus swirls en andere imperfecties voor een deel vullen..

dat is wel een groot voordeel van blackhole
 
aron225 zei:
ik weet niet in hoeverre step 2 swirls vult.
maar de blackhole heeft veel fillers aan boord, en zal dus swirls en andere imperfecties voor een deel vullen..

dat is wel een groot voordeel van blackhole

Dan moeten we dat zeker eens proberen he dan zien we het verschil he ;)